فرهنگ و هنر

مقاصد گردشگری ادبی؛ قوی ترین صحنه های داستان (قسمت دوم)

صحنه های داستان برای برخی نویسندگان، فراتر از قابی بی جان در پس روایت، که موجوداتی زنده هستند. با هم برخی از مقاصد گردشگری، قوی ترین صحنه های داستان را بررسی می کنیم.

27 اردیبهشت 1401

سقلمه و کاربردهای آن در بورس

بسیاری از نظریه های اقتصادی و اقتصادی بر پایه دو اصل انسان عاقل اقتصادی و بازارهای کامل بنا شده اند. سیر مطالعاتی توسعه نظریه اقتصاد و اقتصادی رفتاری هم نشان می دهد که ابتدا سایمون عقلانیت کامل بازیگران و تصمیم گیران اقتصادی را زیر سوال برد و موضوع...

26 اردیبهشت 1401

تصاویر هوایی خیره کننده از چین

تصاویر هوایی از چین | Aerial images of Chinaچین از پرجمعیت ترین کشورهای دنیاست و بیشتر از صد شهر این کشور جمعیتی بالای یک میلیون نفر دارند. تصور این که در چین بیش از یک میلیارد نفر زندگی می کنند کمی سخت است اما این کشور علی رغم جمعیت زیاد به یکی از بزرگ ترین اقتصادهای...

25 اردیبهشت 1401

فردوسی هزار سال است که بر تارک میراث فرهنگی ایرانیان می درخشد

ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، فردوسی هزار سال است که بر تارک میراث فرهنگی ایرانیان می درخشد.

24 اردیبهشت 1401

تمدید ثبت نام جشنواره فرهنگی هنری فردا

خبرگزاری خبرنگاران-مدیرکل فرهنگی هنری، اردو ها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از تمدید ثبت نام در چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا و سومین دوره جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی تا 30 بهمن اطلاع داد.

20 اردیبهشت 1401

تلاش اسکار برای جذب مخاطب؛ سه کمدین مجری می شوند

امی شومر، رجینا هال و واندا سایکس سه کمدین زن در مراحل نهایی برای پذیرفتن حضور در مراسم اسکار 2022 به عنوان مجری هستند.

11 اردیبهشت 1401

آیا عکسبرداری در حین سفر، لحظات شما را لذتبخش تر می نماید؟

دیگر عذاب وجدان برای گرفتن عکس سلفی نداشته باشیداگر تا به حال برای زمان صرف شده ،هنگام نگاه کردن به جهان از پشت لنز دوربینتان و یا آپلود عکس ها بر روی اینستاگرام احساس گناه می کردید ، تحقیقات نو نشان می دهد که شاید نیازی به آن نباشد چون توقف کردن برای...

1 اردیبهشت 1401

صدور 5773 مجوز صنایع دستی در هرمزگان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: طی 9 ماهه امسال، 5773 مجوز صنایع دستی در استان صادر شده است.

13 اسفند 1400

فرانسه؛ جاذبه های ناشناخته (قسمت اول)

در فرانسه نقاط مجذوب کننده بسیاری ناشناخته مانده است. برای آشنایی با آن ها در ادامه با ما همراه باشید.

12 اسفند 1400

معرفی هتل 5 ستاره سامرست در دبی

هتل سامرست دبی somerset jadaf hotelاین هتل 5 ستاره یک هتل آپارتمان بسیار لوکس و زیبا است که در منطقه بور دبی قرار گرفته است. نام این هتل به هتل پارک دبی تغییر پیدا کرد. . هتل سامرست دبی somerset jadaf hotel، در نزدیکی فرودگاه و بازارهای خرید، مراکز فرهنگی و موزه ها واقع شده...

11 اسفند 1400

فیلم، آیا مشاور املاک می تواند سند خانه را گرو نگه دارد؟

فرایند ثبت سند و انتقال مالکیت خانه، چند مرحله حقوقی دارد که اگر هر کدام از طرفین از آن ها ناآگاه باشند ممکن است دچار مشکل حقوقی شوند. در این گزارش با اشتباهات رایج و بعضی سوءاستفاده آنها آشنا می شویم.

5 اسفند 1400

هجوم گردشگران، از پیامدهای مخرب شبکه های اجتماعی!

صنعت گردشگری نیز در پی فراگیرشدن شبکه های اجتماعی، دست خوش تغییرات شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا آثار مخرب این تغییرات را بشناسیم.

1 اسفند 1400

تبدیل شدن میل های کوره های آجرپزی طلاب مشهد به جاذبه گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خبر از تبدیل شدن میل های کوره های آجرپزی طلاب مشهد به جاذبه گردشگری داد.

30 بهمن 1400

عیادت پیمان جبلی از نادر طالب زاده

تهران (پانا) - رئیس سازمان صداوسیما ساعاتی قبل از نادر طالب زاده، هنرمند عرصه سینما و تلویزیون در بیمارستان عیادت کرد.

29 بهمن 1400

گریم امین حیایی و مجید صالحی در برف آخر

حسن مصطفوی تهیه کننده فیلم سینمایی برف آخر گفت: فیلم سینمایی برف آخر به تازگی مراحل تولید خود را پشت سر گذاشته و در حال حاضر آماده نمایش است.

27 بهمن 1400

اتاق خودکشی ون گوگ در نزدیکی پاریس، مقصد گردشگری

اتاق کوچکی در دهکده ای نزدیک پاریس وجود دارد که ونسان ون گوگ دو ماه پایانی عمر خود را در آنجا سپری نموده است و امروز یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه محسوب می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا این اتاق رمزآلود را ببینید.

18 بهمن 1400

فیلم جنجالی چپ، راست بالاخره اجازه اکران گرفت

در حالیکه حاشیه های عدم اکران چپ، راست به اظهارنظر و واکنش های بعضی سینماگران منجر شده است، دبیرخانه اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران، کپی پروانه نمایش این فیلم را که قرار بود از چند روز آینده اکران گردد، منتشر کرد.

8 بهمن 1400

معرفی جاذبه های گردشگری چالوس

جاذبه های گردشگری چالوس را نمی توان با هیچ مکان دیگری در جهان مقایسه کرد. بسیاری از مردمان ایران خاطرات بسیار خوبی فقط از جاده جالوس دارند.

4 بهمن 1400

معبد آناهیتا بهسازی و عایق بندی شد

معبد آناهیتا که یکی از آثار منحصربه فرد به جای مانده از اوایل حکومت ساسانیان است به منظور جلوگیری از نفوذ آب به سقف دالان ها، بازسازی شد.

25 دی 1400

علی رمضانی به عنوان رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران منصوب شد

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی، علی رمضانی را به عنوان رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران منصوب کرد.

18 دی 1400
تعداد: (160)