صنایع دستی

صدور 5773 مجوز صنایع دستی در هرمزگان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: طی 9 ماهه امسال، 5773 مجوز صنایع دستی در استان صادر شده است.

13 اسفند 1400

تبدیل شدن میل های کوره های آجرپزی طلاب مشهد به جاذبه گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خبر از تبدیل شدن میل های کوره های آجرپزی طلاب مشهد به جاذبه گردشگری داد.

30 بهمن 1400

معرفی جاذبه های گردشگری چالوس

جاذبه های گردشگری چالوس را نمی توان با هیچ مکان دیگری در جهان مقایسه کرد. بسیاری از مردمان ایران خاطرات بسیار خوبی فقط از جاده جالوس دارند.

4 بهمن 1400

معبد آناهیتا بهسازی و عایق بندی شد

معبد آناهیتا که یکی از آثار منحصربه فرد به جای مانده از اوایل حکومت ساسانیان است به منظور جلوگیری از نفوذ آب به سقف دالان ها، بازسازی شد.

25 دی 1400

آغاز صدور ویزای گردشگری از اول آبان ماه

به گزارش خبرنگاران، سید عزت الله ضرغامی سه شنبه شب در سمپوزیم یکصدمین سال گردشگری ایران با تشریح شرایط کنونی صنعت گردشگری، گفت: گردشگری پیش از کرونا نیز در کشور شرایط خوبی نداشت با شیوع کرونا شرایط بدتر شد و حالا این بیمار نیاز به احیا دارد.

23 آبان 1400

یک کشتی تفریحی به ظرفیت گردشگری بوشهر اضافه می شود

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، یک کشتی تفریحی به ظرفیت گردشگری بوشهر اضافه می شود.

22 مرداد 1400

افتتاح عظیم ترین کارگاه تولیدی صنایع دستی با اشتغال زایی 85 نفر در یاسوج

خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد عظیم ترین کارگاه تولیدی صنایع دستی در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.

16 تیر 1400

زلزله اخیر آسیبی به آثار تاریخی استان کرمانشاه وارد نکرده است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه ، گفت: زلزله اخیر آسیبی به بناها و آثار تاریخی استان وارد نکرده است.

28 اردیبهشت 1400

جاذبه های تاریخی و گردشگری بیجار در استان کردستان کم نظیر است

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، علیرضا زندیان روز چهار شنبه 11 فروردین ماه 1400 با همراهی باب الله حسنی مسئول اداره بیجار و تنی چند از مسئولان در بازدید از آثار تاریخی این شهرستان، گفت: برطرف مشکلاتی که در بازار...

31 فروردین 1400

وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران سفر می نماید

کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران در ملاقات با دکتر مونسان ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات گفت: وزیر گردشگری ونزوئلا هفته آینده طی هیئتی به منظور آشناسازی و امضای تفاهم نامه گردشگری به ایران سفر می نماید. در این سفر...

24 اسفند 1399

اعلام واگذاری حمام تاریخی روستای لکان خمین

ایسنا/ براساس سخنان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین، واگذاری حمام تاریخی روستای لکان خمین صورت می گیرد.

20 بهمن 1399

تأکید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر لزوم صیانت از مواریث فرهنگی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ملاقات با فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور بر لزوم صیانت از مواریث ارزشمند فرهنگی به عنوان هویت و پیشینه تاریخی کشور تأکید کرد.

2 آذر 1399

یاسوج: گشایش اولین نمایشگاه سراسری صنایع دستی

نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی عصر روز دوشنبه در پارک مهرورزی یاسوج گشایش یافت.

23 آبان 1399

طرح 11 کیلومترسفر به میراث جهانی در ماه مبارک رمضان انجام می شود

معاون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت : برای ایام ماه مبارک رمضان طرح 11 کیلومتر سفر به میراث جهانی با همکاری سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور و سازمان فناوری اطلاعات برگزار می شود.

27 خرداد 1399

45روحانی در مدارس دامغان حضور دارند، انجام 35پژوهش توسط معلمان

به گزارش خبرنگاران، حجت الله رستمیان بعدازظهر یکشنبه در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان به میزبانی سالن جلسات شهید حسین علی آبادی آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه حضور روحانی در سطح مدارس مهم و ضروری است، ابراز داشت: اهمیت حضور...

31 فروردین 1399

جشنواره برگزار نکنید اگر ...

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری از استان ها خواست: اگر جشنواره ها و نمایشگاه های گردشگری موج سفر ایجاد نمی کند، برای مردم منفعت مالی ندارد یا سبب دلخوری مردم می گردد، از برگزاری آن ها خودداری نمایند.

5 اسفند 1398

68میلیون نفرشب اقامت در خراسان رضوی ثبت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در شش ماه ابتدای سال جاری 68 میلیون و 547 هزار و 47 نفرشب اقامت در استان ثبت شده که به نسبت مدت مشابه سال قبل 5درصد افزایش داشته است.

9 آبان 1398

نمایشگاه صنایع دستی؛ خبرنگاران می خواهد بازاری به وسعت ایران باشد

دیجیاتو/ آرش پارساپور: سی و دومین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور برندهای مطرح در زمینه تولید صنایع دستی در محل نمایشگاه های بین المللی در حال برگزاری است و خبرنگاران به عنوان تنها مجموعه فروش هوشمند و مارکت پِلیس صنایع دستی ملی ایران، در کنار این...

30 مهر 1398

تکمیل مرمت و بازسازی 5 اثر تاریخی شهرستان بناب

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تکمیل مرمت و بازسازی 5 اثر تاریخی شهرستان بناب اطلاع داد.

16 مهر 1398

جایگاه اردبیل از نظر صنایع دستی مطلوب است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مطلوب بودن جایگاه استان در صنایع دستی خبر داد.

14 مهر 1398
تعداد: (36)