اخبار اقتصادی

سقلمه و کاربردهای آن در بورس

بسیاری از نظریه های اقتصادی و اقتصادی بر پایه دو اصل انسان عاقل اقتصادی و بازارهای کامل بنا شده اند. سیر مطالعاتی توسعه نظریه اقتصاد و اقتصادی رفتاری هم نشان می دهد که ابتدا سایمون عقلانیت کامل بازیگران و تصمیم گیران اقتصادی را زیر سوال برد و موضوع...

26 اردیبهشت 1401

کاهش 33 درصدی مسافران پروازهای داخلی ایران

تعداد مسافران شرکت های هواپیمایی داخلی ایران در مهر ماه امسال، نسبت به سال گذشته 33 درصد کاهش داشته است.

18 اردیبهشت 1401

دو سناریو حداقل دستمزد سال آینده؛ 5.6 یا 9 میلیون تومان؟

درحالی که براساس مصوبه شورای عالی کار سبد معیشت خانوار کارگری 8 میلیون و 979 هزار تومان برای یک خانوار کارگری با میانگین 3.3 نفر در ماه معین شد. به نظر می رسد، بر اساس معین 5.6 میلیون تومانی حداقل حقوق کارمندان در سال آینده به وسیله کمیسیون تلفیق، حداقل دستمزد...

17 اردیبهشت 1401

سمات مزیتی برای پیشبرد پروژه های فناورانه بخش تعاون است

خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل بانک توسعه تعاون شرکت سمات را مزیتی برای پیشبرد پروژه های فناورانه بخش تعاون دانست.

16 اردیبهشت 1401

فروش نفت خام و میعانات گازی از شرکت ملی نفت به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوع فروش نفت خام و میعانات گازی به اشخاص معرفی شده را به وسیله شرکت ملی نفت به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

14 اردیبهشت 1401

واکنش خودروسازان داخلی به آزادسازی واردات

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید خودروسازان و قطعه سازان داخلی هیچگاه مخالف واردات خودرو نبوده اند و حتی طرح هایی برای آزادسازی واردات نیز ارائه نموده اند.

12 اردیبهشت 1401

دلار نه! ناپولی برای من کافی است

دریس مرتنز ستاره ناپولی اصرار دارد که می خواهد در ناپولی بماند و به پول بیشتر علاقه ای ندارد.

10 اردیبهشت 1401

سقف و مدت بازپرداخت تسهیلات دانشجویی دانشگاه آزاد افزایش یافت

رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد از افزایش سقف و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه یاری هزینه شهریه دانشجویی در مقاطع مختلف تحصیلی به وسیله بانک های طرف قرارداد دانشگاه اطلاع داد.

5 اردیبهشت 1401

تفاوت متل با هتل چیست؟

تاریخچه ساخت هتل ها به سال های خیلی دور باز می شود، درحالی که متل ها با توسعه سفرهای جاده ای در اوایل دهه 1900 شکل گرفتند. متل ها بیشتر برای اقامت رانندگان بین راهی به وجود آمده بودند، ازاین رو نام گذاری این مراکز اقامتی نیز بر همین اساس انجام شده است.

3 اردیبهشت 1401

رشد 135 درصدی صادرات ریلی راه آهن یزد

خبرنگاران/یزد مدیر کل راه آهن یزد از رشد قابل توجه 135 درصدی در حوزه جذب و حمل بارهای صادراتی در عملکرد امسال این اداره کل خبر داد.

31 فروردین 1401

تمرکز جهانیان بر گردشگری مسئولانه

گردشگری مسئولانه از مباحث مهم زمان حال در صنعت گردشگری است و خوشبختانه علاوه بر مسئولین، توجه گردشگران نیز به این موضوع جلب شده است.

25 فروردین 1401

واکنش ایران به تعلیق حق رای در سازمان ملل

سخنگوی وزارت امور خارجه به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.

19 فروردین 1401

عایق رطوبتی آنتی باکتریال، جایگزین قیرگونی و ایزوگام می شود

شرکت ساختمانی ژیکاوا پودر عایق رطوبت آنتی باکتریال (ژیکابام) تولید و به بازار عرضه می کند که جایگزین قیر و ایزوگام در صنعت ساختمان است.

18 فروردین 1401

کلهر: فدراسیون ها حق ندارند 20 درصد بودجه همگانی را خرج ورزش قهرمانی نمایند، از اظهارات بعضی رؤسای فدراسیون ها متاسف هستم

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون ها شرعاً و قانوناً حق ندارند 20 درصد مربوط به بودجه همگانی را صرف ورزش قهرمانی نمایند.

14 اسفند 1400

فرانسه؛ جاذبه های ناشناخته (قسمت اول)

در فرانسه نقاط مجذوب کننده بسیاری ناشناخته مانده است. برای آشنایی با آن ها در ادامه با ما همراه باشید.

12 اسفند 1400

معرفی هتل 5 ستاره سامرست در دبی

هتل سامرست دبی somerset jadaf hotelاین هتل 5 ستاره یک هتل آپارتمان بسیار لوکس و زیبا است که در منطقه بور دبی قرار گرفته است. نام این هتل به هتل پارک دبی تغییر پیدا کرد. . هتل سامرست دبی somerset jadaf hotel، در نزدیکی فرودگاه و بازارهای خرید، مراکز فرهنگی و موزه ها واقع شده...

11 اسفند 1400

بذر کدوی ایرانی تولید می شود، تولید انبوه تا سال آینده

دکتر محمد جعفرآقایی رئیس مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیکی کشاورزی و منابع طبیعی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تخم کدو آجیلی به دلیل دانه های آن برای مصرف به عنوان آجیل کاشته می شود و خود کدو به عنوان غذای دام مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف نمی شود.

9 اسفند 1400

با درج قیمت تولیدکننده، قیمت ها کاهش می یابد؟

به گزارش خبرنگاران، سید رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه کمیسیون های مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از دستور جلسه های امروز کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تنظیم بازار بود. وظایف تنظیم بازار بین وزارتخانه ها تقسیم شده، به طوری که تنظیم بازار مواد غذایی مانند...

4 اسفند 1400

هجوم گردشگران، از پیامدهای مخرب شبکه های اجتماعی!

صنعت گردشگری نیز در پی فراگیرشدن شبکه های اجتماعی، دست خوش تغییرات شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا آثار مخرب این تغییرات را بشناسیم.

1 اسفند 1400

12 علت که کسب وکار شما باید روی ساک دستی سرمایه گذاری کند!

ما اغلب می بینیم که اغلب صاحبان مشاغل تنها تمایل دارند که به محصولات توجه نمایند. محصولات شما نسبت به موفقیت آینده کسب وکار شما بسیار مهم هستند. با این حال، شما باید درک کنید که چاپ برند شما بر روی بسته بندی خصوصا بسته بندی که به داخل منزل مشتریان شما می...

24 بهمن 1400
تعداد: (258)