مردم از قنادی های معتبر شیرینی بخرند

به گزارش عینک ورساچه، رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان استان همدان گفت:فراوری و طبخ شیرینی در بعضی کار گاه های زیرزمینی سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازد.

مردم از قنادی های معتبر شیرینی بخرند

به گزارش عینک ورساچه از همدان، محمد ارغوان رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان استان همدان با بیان اینکه فراوری و طبخ شیرینی در بعضی کار گاه های زیرزمینی سلامت مصرف نمایندگان را به خطر می اندازد، گفت: به شهروندان توصیه می گردد از مراکز و قنادی های معتبر و بهداشتی شیرینی خریداری نمایند.

او از افزایش 15 تا 20 درصدی قیمت هر کیلو شیرینی در بازار همدان اطلاع داد و گفت: با توجه به گرانی مواد اولیه مجبور به افزایش قیمت هستیم.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان با بیان اینکه 90 درصد از مواد اولیه فراوری شیرینی جات وارداتی است، توضیح داد: هزینه های فراوری شیرینی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

ارغوان با تاکید بر اینکه میخواهیم همه اقشار قادر به خرید شیرینی برای شب یلدا باشند، گفت: 25 نوع شیرینی با قیمت مناسب تر در قنادی ها در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه از شب عید پارسال تا به امروز قیمت آجیل 40 درصد گران شده است گفت: هزینه های سرسام آور فراوری در بخش کشاورزی، حمل و نقل و دستمزد کارگران سبب افزایش قیمت نهایی انواع آجیل و مغزها شده است.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان استان همدان با اشاره به اینکه هیچ گونه کمبودی در تامین آجیل مورد احتیاج مردم در شب یلدا وجود ندارد، توضیح داد: فقط در زمینه مغز گردو و بادام دچار کمبود هستیم که دلیل آن هم مربوط به خشکسالی و کاهش فراوری است.

ارغوان با بیان اینکه نرخ مصوبی برای آجیل تعریف نشده و قیمت آن وابسته به مقدار عرضه و تقاضا است، گفت: خرده فروشان سود 10 تا 12درصدی خود را بر روی محصولات اعمال می نمایند.

او با تاکید بر اینکه بیشتر مردم قدرت خرید آجیل برای شب یلدا را ندارند تاکید نمود: یک هفته تا شب یلدا به جای مانده اما متاسفانه بازار آجیل فروشان راکد و بدون مشتری است.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان استان همدان با بیان اینکه بازرسان سازمان صمت و جهاد کشاورزی به صورت روزانه در بازار حضور یافته و شرایط قیمت ها و عرضه را رصد می نمایند گفت: همه واحدها موظف به ارائه فاکتور خرید هستند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مردم از قنادی های معتبر شیرینی بخرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم از قنادی های معتبر شیرینی بخرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید