مقالات گردشگری

مقاصد گردشگری ادبی؛ قوی ترین صحنه های داستان (قسمت دوم)

صحنه های داستان برای برخی نویسندگان، فراتر از قابی بی جان در پس روایت، که موجوداتی زنده هستند. با هم برخی از مقاصد گردشگری، قوی ترین صحنه های داستان را بررسی می کنیم.

27 اردیبهشت 1401

ساحل عجیبی که به معنای واقعی قرمز است!

ساحل قرمز پانجین در چینزمانی که حرف از ساحل به میان می آید، احتمالا همه ما به یاد شن و ماسه ای می افتیم که در سواحل بیشتر دریاهایی که دیده ایم، وجود دارند. اما باید بدانید که در شرق دور و در کشور چین جاذبه ای بی نظیر وجود دارد که تصوراتمان را به هم می زند....

23 اردیبهشت 1401

کاهش 33 درصدی مسافران پروازهای داخلی ایران

تعداد مسافران شرکت های هواپیمایی داخلی ایران در مهر ماه امسال، نسبت به سال گذشته 33 درصد کاهش داشته است.

18 اردیبهشت 1401

موزه موی لیلا یکی از عجیب ترین موزه های ایالات متحده آمریکا است

بیتوته/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، موزه موی لیلا یکی از عجیب ترین موزه های ایالات متحده آمریکا است.

7 اردیبهشت 1401

بالگرد نبوغ پس از عبور طوفان برای نوزدهمین بار در مریخ پرواز کرد

بالگرد نبوغ پس از چند هفته توقف عملیات به علت طوفان گردوغبار، خاتمه نوزدهمین پرواز خود را در مریخ انجام داد و 100 ثانیه را آسمان سیاره سرخ گذراند.

4 اردیبهشت 1401

تفاوت متل با هتل چیست؟

تاریخچه ساخت هتل ها به سال های خیلی دور باز می شود، درحالی که متل ها با توسعه سفرهای جاده ای در اوایل دهه 1900 شکل گرفتند. متل ها بیشتر برای اقامت رانندگان بین راهی به وجود آمده بودند، ازاین رو نام گذاری این مراکز اقامتی نیز بر همین اساس انجام شده است.

3 اردیبهشت 1401

آیا عکسبرداری در حین سفر، لحظات شما را لذتبخش تر می نماید؟

دیگر عذاب وجدان برای گرفتن عکس سلفی نداشته باشیداگر تا به حال برای زمان صرف شده ،هنگام نگاه کردن به جهان از پشت لنز دوربینتان و یا آپلود عکس ها بر روی اینستاگرام احساس گناه می کردید ، تحقیقات نو نشان می دهد که شاید نیازی به آن نباشد چون توقف کردن برای...

1 اردیبهشت 1401

تمرکز جهانیان بر گردشگری مسئولانه

گردشگری مسئولانه از مباحث مهم زمان حال در صنعت گردشگری است و خوشبختانه علاوه بر مسئولین، توجه گردشگران نیز به این موضوع جلب شده است.

25 فروردین 1401

تاکید خطیب زاده بر اهمیت استرداد میراث منتسب به ایران در خارج از کشور

خبرگزاری خبرنگاران-ده پرده تابلوی نقاشی اهدائی هموطن ایرانی مقیم پاریس، از سوی معاون همکاری های فرهنگی مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به مدیرکل موزه های کشور تحویل داده شد.

22 فروردین 1401

موتور گردشگری ایران هرگز خاموش نمی گردد

یک کمپانی پیشگام در عرصه تحلیل بازار گردشگری دنیا در گزارشی ویژه به افزایش محبوبیت ایران به عنوان یک مقصد گردشگری در سراسر دنیا و رشد دو رقمی این صنعت درآمدزا طی سه سال اخیر پرداخته است.

15 اسفند 1400

صدور 5773 مجوز صنایع دستی در هرمزگان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: طی 9 ماهه امسال، 5773 مجوز صنایع دستی در استان صادر شده است.

13 اسفند 1400

فرانسه؛ جاذبه های ناشناخته (قسمت اول)

در فرانسه نقاط مجذوب کننده بسیاری ناشناخته مانده است. برای آشنایی با آن ها در ادامه با ما همراه باشید.

12 اسفند 1400

معرفی هتل 5 ستاره سامرست در دبی

هتل سامرست دبی somerset jadaf hotelاین هتل 5 ستاره یک هتل آپارتمان بسیار لوکس و زیبا است که در منطقه بور دبی قرار گرفته است. نام این هتل به هتل پارک دبی تغییر پیدا کرد. . هتل سامرست دبی somerset jadaf hotel، در نزدیکی فرودگاه و بازارهای خرید، مراکز فرهنگی و موزه ها واقع شده...

11 اسفند 1400

هجوم گردشگران، از پیامدهای مخرب شبکه های اجتماعی!

صنعت گردشگری نیز در پی فراگیرشدن شبکه های اجتماعی، دست خوش تغییرات شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا آثار مخرب این تغییرات را بشناسیم.

1 اسفند 1400

تبدیل شدن میل های کوره های آجرپزی طلاب مشهد به جاذبه گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خبر از تبدیل شدن میل های کوره های آجرپزی طلاب مشهد به جاذبه گردشگری داد.

30 بهمن 1400

خوشمزه ترین کشورهای دنیا را بشناسید

امروزه تهیه و طبخ غذا فراتر از خیال و تصور ماست و تبدیل به صنعت و هنری مهم در جهان شده است؛ کشورهای بسیاری در این حوزه وجود دارند که با داشتن غذاهای لذیذ سرآمد کشورهای دیگر هستند.

21 بهمن 1400

اتاق خودکشی ون گوگ در نزدیکی پاریس، مقصد گردشگری

اتاق کوچکی در دهکده ای نزدیک پاریس وجود دارد که ونسان ون گوگ دو ماه پایانی عمر خود را در آنجا سپری نموده است و امروز یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه محسوب می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا این اتاق رمزآلود را ببینید.

18 بهمن 1400

ساعت ملکه ویکتوریا در شاه عبدالعظیم اسقاطی شد

ساعت آستان حضرت عبدالعظیم شهرری، که هدیه ملکه ویکتوریا به ناصرالدین شاه بود، اسقاطی شد. این ساعت تاریخی، که شاید نمونه دیگری از آن تنها در شمس العماره باشد، قدمتی حدود دویست سال دارد.

15 بهمن 1400

شرکت های هوایی با کمبود کارکنان روبرو هستند

خطوط هوایی دلتا و خطوط هوایی یونایتد اعلام کردند که پروازهای خود را به علت کمبود کارمند لغو کردند. بر اساس گزارش FlightAware ، دلتا 145 پرواز را در روز آدینه و 111 پرواز را برای روز کریسمس لغو کرد. (عوامل دیگری مانند آب و هوا نیز باعث لغو پروازها می شوند.) یونایتد...

12 بهمن 1400

معرفی جاذبه های گردشگری چالوس

جاذبه های گردشگری چالوس را نمی توان با هیچ مکان دیگری در جهان مقایسه کرد. بسیاری از مردمان ایران خاطرات بسیار خوبی فقط از جاده جالوس دارند.

4 بهمن 1400
تعداد: (184)