اخبار صنعت

ساحل عجیبی که به معنای واقعی قرمز است!

ساحل قرمز پانجین در چینزمانی که حرف از ساحل به میان می آید، احتمالا همه ما به یاد شن و ماسه ای می افتیم که در سواحل بیشتر دریاهایی که دیده ایم، وجود دارند. اما باید بدانید که در شرق دور و در کشور چین جاذبه ای بی نظیر وجود دارد که تصوراتمان را به هم می زند....

23 اردیبهشت 1401

از برترین های PS5 تا نکاتی برای شروع الدن رینگ؛ برترین های بازی های ویدیویی

اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده...

22 اردیبهشت 1401

فروش نفت خام و میعانات گازی از شرکت ملی نفت به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوع فروش نفت خام و میعانات گازی به اشخاص معرفی شده را به وسیله شرکت ملی نفت به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

14 اردیبهشت 1401

واکنش خودروسازان داخلی به آزادسازی واردات

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید خودروسازان و قطعه سازان داخلی هیچگاه مخالف واردات خودرو نبوده اند و حتی طرح هایی برای آزادسازی واردات نیز ارائه نموده اند.

12 اردیبهشت 1401

رشد 135 درصدی صادرات ریلی راه آهن یزد

خبرنگاران/یزد مدیر کل راه آهن یزد از رشد قابل توجه 135 درصدی در حوزه جذب و حمل بارهای صادراتی در عملکرد امسال این اداره کل خبر داد.

31 فروردین 1401

ابلاغ آیین نامه اصلاحی عایدی مشمول مالیاتِ قراردادهای بالادستی نفت و گاز

تهران (پانا) - با امضای معاون اول رئیس جمهوری، مصوبه مربوط به اصلاح آیین نامه اجرایی مربوط به عایدی مشمول مالیات پیمانکار دست اول و دست دوم در قراردادهای بالادستی نفت و گاز وزارت نفت (شرکت های تابعه) با پیمانکار خارجی ابلاغ شد.

29 فروردین 1401

تمرکز جهانیان بر گردشگری مسئولانه

گردشگری مسئولانه از مباحث مهم زمان حال در صنعت گردشگری است و خوشبختانه علاوه بر مسئولین، توجه گردشگران نیز به این موضوع جلب شده است.

25 فروردین 1401

عایق رطوبتی آنتی باکتریال، جایگزین قیرگونی و ایزوگام می شود

شرکت ساختمانی ژیکاوا پودر عایق رطوبت آنتی باکتریال (ژیکابام) تولید و به بازار عرضه می کند که جایگزین قیر و ایزوگام در صنعت ساختمان است.

18 فروردین 1401

موتور گردشگری ایران هرگز خاموش نمی گردد

یک کمپانی پیشگام در عرصه تحلیل بازار گردشگری دنیا در گزارشی ویژه به افزایش محبوبیت ایران به عنوان یک مقصد گردشگری در سراسر دنیا و رشد دو رقمی این صنعت درآمدزا طی سه سال اخیر پرداخته است.

15 اسفند 1400

بذر کدوی ایرانی تولید می شود، تولید انبوه تا سال آینده

دکتر محمد جعفرآقایی رئیس مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیکی کشاورزی و منابع طبیعی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تخم کدو آجیلی به دلیل دانه های آن برای مصرف به عنوان آجیل کاشته می شود و خود کدو به عنوان غذای دام مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف نمی شود.

9 اسفند 1400

با درج قیمت تولیدکننده، قیمت ها کاهش می یابد؟

به گزارش خبرنگاران، سید رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه کمیسیون های مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از دستور جلسه های امروز کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تنظیم بازار بود. وظایف تنظیم بازار بین وزارتخانه ها تقسیم شده، به طوری که تنظیم بازار مواد غذایی مانند...

4 اسفند 1400

هجوم گردشگران، از پیامدهای مخرب شبکه های اجتماعی!

صنعت گردشگری نیز در پی فراگیرشدن شبکه های اجتماعی، دست خوش تغییرات شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا آثار مخرب این تغییرات را بشناسیم.

1 اسفند 1400

خوشمزه ترین کشورهای دنیا را بشناسید

امروزه تهیه و طبخ غذا فراتر از خیال و تصور ماست و تبدیل به صنعت و هنری مهم در جهان شده است؛ کشورهای بسیاری در این حوزه وجود دارند که با داشتن غذاهای لذیذ سرآمد کشورهای دیگر هستند.

21 بهمن 1400

مردم از قنادی های معتبر شیرینی بخرند

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان استان همدان گفت:فراوری و طبخ شیرینی در بعضی کار گاه های زیرزمینی سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازد.

20 بهمن 1400

مسئله ای در سوخت گیری کامیون ها و خودرو های دیزلی نیست

خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: مسئله ای در سوخت گیری کامیون ها و خودرو های دیزلی وجود ندارد.

17 بهمن 1400

شرکت های هوایی با کمبود کارکنان روبرو هستند

خطوط هوایی دلتا و خطوط هوایی یونایتد اعلام کردند که پروازهای خود را به علت کمبود کارمند لغو کردند. بر اساس گزارش FlightAware ، دلتا 145 پرواز را در روز آدینه و 111 پرواز را برای روز کریسمس لغو کرد. (عوامل دیگری مانند آب و هوا نیز باعث لغو پروازها می شوند.) یونایتد...

12 بهمن 1400

تشخیص اندازه سمی بودن دارو ها با حسگر های زیستی نو

پژوهشگران استرالیایی و آمریکایی، حسگر های زیستی جدیدی ابداع نموده اند که می توانند مقدار سمی بودن دارو ها را تشخیص دهند.

10 بهمن 1400

راه اندازی نیروگاه خورشیدی 3 مگاواتی در مرکز

خبرنگاران - مدیر دفتر نظارت بر مولدهای مقیاس کوچک، فراوری پراکنده و انرژی های نو شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، از راه اندازی سه مگاوات ظرفیت نیروگاهی سامانه های خورشیدی در شهر تهران اطلاع داد.

6 بهمن 1400

تاثیر ازون بر پوست بشر

محققان دانشگاه اکول پلی تکنیک فدرال لوزان سوییس در مطالعه اخیرشان دریافته اند بدن انسان در مکان های بسته که هوا حاوی ازون است، می تواند یک منبع انتشار آئروسل نانو خوشه ای (nanocluster aerosol) باشد.

13 دی 1400

فولاد امسال می تواند قهرمان لیگ برتر شود

خبرنگاران/خوزستان یک کارشناس فوتبال با بیان این که فولاد می تواند امسال قهرمان لیگ برتر شود، گفت: به نتیجه گیری فولاد با جواد نکونام خوشبین هستم.

9 دی 1400
تعداد: (162)