نکاتی در خصوص رهایی از فشارهای روانی روزمره

به گزارش عینک ورساچه، بعد از یک روز کاری سخت، در حال رانندگی به سوی خانه هستید. در مغازه های جهت شما، تبلیغاتی با رنگ های مختلف ، از جدیدترین نوع محصولات به چشم می خورد، که بیشتر آن ها را با نوع و شکل متفاوت تری احتمالاً قبلاً تهیه کرده اید.

نکاتی در خصوص رهایی از فشارهای روانی روزمره

نکاتی در خصوص رهایی از فشارهای روانی روزمره

ترجمه: شیدا فروغی

بعد از یک روز کاری سخت، در حال رانندگی به سوی خانه هستید. در مغازه های جهت شما، تبلیغاتی با رنگ های مختلف ، از تازهترین نوع محصولات به چشم می خورد، که بیشتر آن ها را با نوع و شکل متفاوت تری احتمالاً قبلاً تهیه کرده اید.

در محل کارتان، مرتب تلفن زنگ می خورد، زنگ تلفن همراه شما و همکاران تان با ریتم های مختلف به صدا در می آید. از طرفی دستگاه پیغام گیر با سر و صدا به شما اعلام می نماید که پیغام و ایمیل تازه آمده است. بیرون محل کارتان هم کارگران ساختمانی مشغولی کندن آسفالت ها ، جدول ها و غیره هستند. صدای بوق اتومبیل ها و دزدگیرها و موارد مشابه، همگی به طور غیر مستقیم وارد مغز شما می شوند.

به عقیده دکتردیوید لوییس، روانشناس، میلیون قطعه ی اطلاعاتی در هر ثانیه به مغز می رسد، ولی مغز ما تنها یازده عدد از آن اطلاعات را می توان، آنالیز کند. با توجه به بمباران اطلاعات و آمارهای آنالیز شده، تمام این موارد، هشداری بر علیه سلامتی شماست. این مسئله، نشان گر حد و مرزی است که مغز در زمان های مختلف در خصوص تصمیم گیری و خلاقیت و توانایی از خود نشان می دهد. دریافت اطلاعات بیش از حد، باعث افزایش خطر بیماری های روانی، IBS، سردردهای عصبی و حتی حمله ی قلبی می گردد. افزایش فشارهای روانی و محدودیت های زمان و افکار متفاوت به طور هم زمان، می تواند دست به دست هم داده و محرکی اضافی باشند برای عوامل بیماری زای ذکر شده. چنین محرک های خارج از تحمل، این روزها بسیار شایع است. به همین علت، شیوع بیماری های عصبی و قلبی روزافزون شده است. حال به نکاتی می پردازیم تا این فشارها را کمی قابل تحمل تر نماییم:

محدود نمودن دریافت تبلیغات تجاری و بازرگانی

به گفته ی دکتر لوییس، تبلیغ کنندگان کالاهای تجاری، موجب می شوند تا شما فکر کنید، هر چه تبلیغ می گردد مهم و لازم است. در حالی که شما به آن چه مورد احتیاجتان است احتیاج دارید نه بیشتر. برای رهایی از موارد تبلیغاتی، ابتدا فکر کنید که آیا کالای تبلیغ شده به دردتان می خورد؟ برای سلامتی شما مفید است؟ و اصلاً این کالا فقط برای ترغیب افرادی مانند شماست تا خرید کنید و یا مزایای جانبی هم دارد؟

برای خرید کردن زمان مشخصی را مشخص کنید، اگر احتیاج به زمان بیشتری دارید، این فرصت را به خودتان بدهید تا در خصوص خرید وسایل مورد احتیاجتان بیش تر فکر کنید. در خصوص خرید کردن، برای خودتان محدودیت هایی را قائل شوید. به فرض بگویید 5-3 فروشگاه را سر می زنم و جنس مورد نظر را فقط در همان فروشگاه ها تهیه می کنم.

از سر و صدای محیط اطراف دور شوید(صداهای مصنوعی)

شما احتمالاً در محیط کار یا منزل روزانه با سر و صداهای مختلفی سر و کار دارید. سر و صداهای صنعتی ، دستگاه کپی، بوق اتومبیل ها و... تحقیقات نشان می دهد که این صداها موجب افزایش سطح هورمون های استرس می شوند. بنابراین به خودتان کمی استراحت بدهید. چگونه؟ با رفتن به دامان طبیعت. جایی که از سر و صداهای مصنوعی و نورهای محرک چشم، خبری نباشد. صدای پرندگان، صدای رود و امواج دریا، باعث آرامش می شوند. از طرفی تماشا منظره ها طبیعی و زیبایی های متفاوت آن، بسیار چشم نواز است و شما را برای مدتی از آن زندگی پر مشغله ی شهری رها می نماید و باعث می گردد انرژی مثبت یافته، با نشاط شوید.

تمرین های تمرکزی و مراقب های را حتماً انجام دهید.(یوگا، تای چی و...)

حتماً در جریان تازهترین اطلاعات قرار گیرید. از لپتاپ های مدرن گرفته تا تلفن های همراه، سیلی از اطلاعات را روزانه به سوی شما سرازیر می کنند. بنا به تحقیقات دکتر لوییس، 80 درصد کارمندان ادارات حداقل هفته ای یک بار با اطلاعات زیادی که برایشان ارسال می گردد، روبرو هستند ولی فرصت کافی برای حل و فصل آنها را ندارند.

در این مورد باید آن ها، ابتدا اطلاعات دریافتی را بر اساس اهمیت آن ها مرتب کنند و موارد اضافی را حتماً حذف کنند تا کارهایشان نظم پیدا کند و کمتر دچار نگرانی و مشغله شوند؛ و بعد سر فرصت به آنالیز آن ها بپردازند. تلفن همراه را هم هفته ای یک بار آنالیز کنید و موارد اضافی را در آن حذف کنید.

تا حد امکان از مواد غذایی طبیعی بهره ببرید و تا حد امکان خود را به طبیعت نزدیک نمایید تا همواره سالم و تندرست بمانید.(ضمناً از پرخوری هم اجتناب کنید.)

منبع:نشریه ی پیغام زن، شماره 216.

منبع: راسخون

به "نکاتی در خصوص رهایی از فشارهای روانی روزمره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی در خصوص رهایی از فشارهای روانی روزمره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید