معماری و عمران

سقلمه و کاربردهای آن در بورس

بسیاری از نظریه های اقتصادی و اقتصادی بر پایه دو اصل انسان عاقل اقتصادی و بازارهای کامل بنا شده اند. سیر مطالعاتی توسعه نظریه اقتصاد و اقتصادی رفتاری هم نشان می دهد که ابتدا سایمون عقلانیت کامل بازیگران و تصمیم گیران اقتصادی را زیر سوال برد و موضوع...

26 اردیبهشت 1401

تصاویر هوایی خیره کننده از چین

تصاویر هوایی از چین | Aerial images of Chinaچین از پرجمعیت ترین کشورهای دنیاست و بیشتر از صد شهر این کشور جمعیتی بالای یک میلیون نفر دارند. تصور این که در چین بیش از یک میلیارد نفر زندگی می کنند کمی سخت است اما این کشور علی رغم جمعیت زیاد به یکی از بزرگ ترین اقتصادهای...

25 اردیبهشت 1401

ساحل عجیبی که به معنای واقعی قرمز است!

ساحل قرمز پانجین در چینزمانی که حرف از ساحل به میان می آید، احتمالا همه ما به یاد شن و ماسه ای می افتیم که در سواحل بیشتر دریاهایی که دیده ایم، وجود دارند. اما باید بدانید که در شرق دور و در کشور چین جاذبه ای بی نظیر وجود دارد که تصوراتمان را به هم می زند....

23 اردیبهشت 1401

مشکل کمبود نیروی بهورز در دانشگاه ها جبران می گردد

عین اللهی گفت: یکی از برنامه های اصلی وزارت بهداشت افزایش تعداد خانه های بهداشت برای نیرو های بهورز است.

13 اردیبهشت 1401

عایق رطوبتی آنتی باکتریال، جایگزین قیرگونی و ایزوگام می شود

شرکت ساختمانی ژیکاوا پودر عایق رطوبت آنتی باکتریال (ژیکابام) تولید و به بازار عرضه می کند که جایگزین قیر و ایزوگام در صنعت ساختمان است.

18 فروردین 1401

با درج قیمت تولیدکننده، قیمت ها کاهش می یابد؟

به گزارش خبرنگاران، سید رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه کمیسیون های مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از دستور جلسه های امروز کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تنظیم بازار بود. وظایف تنظیم بازار بین وزارتخانه ها تقسیم شده، به طوری که تنظیم بازار مواد غذایی مانند...

4 اسفند 1400

هجوم گردشگران، از پیامدهای مخرب شبکه های اجتماعی!

صنعت گردشگری نیز در پی فراگیرشدن شبکه های اجتماعی، دست خوش تغییرات شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا آثار مخرب این تغییرات را بشناسیم.

1 اسفند 1400

تبدیل شدن میل های کوره های آجرپزی طلاب مشهد به جاذبه گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خبر از تبدیل شدن میل های کوره های آجرپزی طلاب مشهد به جاذبه گردشگری داد.

30 بهمن 1400

ساعت ملکه ویکتوریا در شاه عبدالعظیم اسقاطی شد

ساعت آستان حضرت عبدالعظیم شهرری، که هدیه ملکه ویکتوریا به ناصرالدین شاه بود، اسقاطی شد. این ساعت تاریخی، که شاید نمونه دیگری از آن تنها در شمس العماره باشد، قدمتی حدود دویست سال دارد.

15 بهمن 1400

معبد آناهیتا بهسازی و عایق بندی شد

معبد آناهیتا که یکی از آثار منحصربه فرد به جای مانده از اوایل حکومت ساسانیان است به منظور جلوگیری از نفوذ آب به سقف دالان ها، بازسازی شد.

25 دی 1400

تازه ترین تصاویر کیم جونگ اون پس از یک ماه، ساخت اتوپیای سوسیالیستی در مرز چین و کره

تازه ترین تصاویری که از کیم جونگ اون منتشر شده مربوط به بازدید از یک پروژه اقتصادی در مرز مشترک با چین است.

10 دی 1400

سفرنامه ی دلبر و دیگران

آب خنک شاهرود که چشم هایمان را باز می کند ؛ بازوبند یلمان را بر می داریم و سوار اتوبوس های کوچک می شویم ؛ اتوبوس هایی برای پیمودن راهی که چندان هموار نیست و به شهری به نام بیارجمند ختم می شود . شب تهران تمام نشده ، در اتوبوس هایمان نشسته ایم و صبح شاهرود...

8 آذر 1400

راهکارهای کنترل خشم

عصبانیت احساسی طبیعی است و می تواند هنگام عبور از مسائل و مسائل مختلف، چه در خانه و چه در محل کار، به شما یاری کند. اما اگر عصبانیت، از کنترل خارج شده و تهاجمی، انفجاری یا حتی منجر به برخوردهای فیزیکی گردد، مشکل ساز است، لذا کنترل عصبانیت بسیار مهم...

7 آذر 1400

طرح جهش مسکن بر کدام نمادهای بورسی تاثیرگذار است؟

به گزارش خبرنگاران، امروز ثبت نام طرح جهش مسکن شروع می شود و مشمولان این طرح می توانند برای ثبت نام اقدام کنند. دولت نو از همان ابتدا شروع به کار خود از ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال خبر داد.

18 آبان 1400

راز پلی که 180 هزار دلار فروخته شد، چیست؟

یک پل چوبی در حومه انگلستان به ارزش دو برابر قیمت برآورد شده فروخته شد.

30 مهر 1400

حمایت از 7000 طرح پژوهشی ، راستا فراوری محصولات فناورانه هموار شد

حمایت از طرح های پژوهشی پژوهشگران یکی از اقداماتی است که جهت تحقیقات و فراوری محصولات فناورانه را هموار نموده است.

24 شهریور 1400

شاخص فعالیت های ساخت و ساز مردادماه در نقطه 38.5 نهاده شد

تهران (پانا) - اتاق تعاون ایران بیان کرد فعالیت های ساخت وساز تخصصی ساختمان در طرح شامخ کل مردادماه با قرارگیری در نقطه 38.57 نسبت به تیرماه نزولی شد که نشان از کاهش قابل توجه فعالیت ها نسبت به ماه قبل دارد.

16 شهریور 1400

ناکامی پنج باره شورای شهر داراب در انتخاب شهردار

جلسه شورای شهر داراب با دستور کار انتخاب شهردار امروز چهارشنبه هم به علت غیبت سه نفر از اعضای 7 نفره شورای شهر از رسمیت افتاد.

11 شهریور 1400

راز مهمی که قبل از زالو درمانی حتما باید بدانید

زالو درمانی برای خیلی از بیماری ها و مسائل معجزه می نماید در صورتی که خیلی از افراد از خواص آن بی اطلاعند و از آن استفاده نمی نمایند.

30 مرداد 1400

دلیل حادثه اتوبوس خبرنگاران یکشنبه اعلام می گردد

خبرنگاران : جانشین رئیس پلیس راهور ناجا: تا شنبه یا یکشنبه جمع بندی دقیق کارشناسان درباره دلیل حادثه اتوبوس خبرنگاران را می توانیم اعلام کنیم.

12 مرداد 1400
تعداد: (37)