فروش نفت خام و میعانات گازی از شرکت ملی نفت به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

به گزارش عینک ورساچه، تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوع فروش نفت خام و میعانات گازی به اشخاص معرفی شده را به وسیله شرکت ملی نفت به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

فروش نفت خام و میعانات گازی از شرکت ملی نفت به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 11 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان آنالیز بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور با بخش ابتدایی بند (ز) تبصره 19 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ز) تبصره 19 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

ز- به منظور اجرای تکالیف این قانون و در صورت درخواست دستگاههای اجرائی دارای اعتبار از محل مصارف عمومی دولت صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی و بعلاوه اجرای ماده(90) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی، به دولت اجازه داده می گردد:

گفتنی است که نمایندگان مجلس به علت مغایرت جزء 1 و 2 بند (ز) تبصره 19 با قوانین بالادستی، این دو جزء را برای آنالیز بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

در جزء یک ارجاعی آمده است: به وسیله شرکت ملی نفت ایران نسبت به فروش نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی شده به وسیله دستگاه های اجرائی و صرفا پس از تایید اشخاص به وسیله وزارت نفت و بر اساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران و در سقف منابع بند(ب) تبصره(1) این قانون اقدام کند.

در جزء دو ارجاعی آمده است: به وسیله وزارت امور مالی و دارایی نسبت به واگذاری سهام و سهم الشرکه متعلق به دولت و شرکت های دولتی در بنگاه های مشمول واگذاری به اشخاص معرفی شده به وسیله دستگاههای اجرائی و صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در سقف منابع ردیف درآمدی 310501 و 310502 اقدام کند.

آیین نامه اجرائی این بند به وسیله سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارتخانه های نفت، امور مالی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر وزارتخانه های ذی ربط تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "فروش نفت خام و میعانات گازی از شرکت ملی نفت به کمیسیون تلفیق ارجاع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش نفت خام و میعانات گازی از شرکت ملی نفت به کمیسیون تلفیق ارجاع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید