نمایشگاه صنایع دستی؛ خبرنگاران می خواهد بازاری به وسعت ایران باشد

به گزارش عینک ورساچه، دیجیاتو/ آرش پارساپور: سی و دومین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور برندهای مطرح در زمینه تولید صنایع دستی در محل نمایشگاه های بین المللی در حال برگزاری است و خبرنگاران به عنوان تنها مجموعه فروش هوشمند و مارکت پِلیس صنایع دستی ملی ایران، در کنار این برندها حضور دارد. خبرنگاران در این نمایشگاه قصد دارد با اتصال بخش سنتی صنایع دستی به فروش مدرن و آنلاین، این کسب وکارها را گسترش دهد و دست تولیدکننده اصلی و مصرف کننده واقعی را در دستان هم بگذارد.

نمایشگاه صنایع دستی؛ خبرنگاران می خواهد بازاری به وسعت ایران باشد

امیر حسن موسوی مدیر روابط عمومی عینک ورساچه در مصاحبه با دیجیاتو تاکید می کند که عینک ورساچه اکنون برای سال چهارم در این نمایشگاه شرکت می کند چرا که آنها باور دارند بازار صنایع دستی ملی ایران، نتوانسته به پتانسیل واقعی خود دست پیدا کند و آنها می توانند برای این موضوع راه حلی داشته باشند. موسوی می گوید تولیدکنندگان صنایع دستی معمولا از قشر سنتی هستند و کندتر با مفهومی مانند مارکت پلیس ارتباط برقرار می کنند و از همین رو عینک ورساچه دراین نمایشگاه حضور پیدا کرده تا بتواند آنها را با این جهت هموار و ساده، آشنا سازد.

به گفته موسوی، عینک ورساچه حالا از چالش های اولیه پلتفرم مارکت پلیس عبور کرده و توانسته این مفهوم را تا حد زیادی به مشتریان و فروشندگان منتقل کند. او باور دارد فرآیند های مارکت پلیس به نفع مصرف کننده، تولیدکننده و کل کشور خواهد بود:

در این سیستم رقابت قیمتی وجود دارد به طوری که هم اکنون در عینک ورساچه برخی از تامین کنندگان برای به دست آوردن قیمت کمتر و مشتری بیشتر [قرار گیری در جایگاه فروشنده پیش فرض محصول] ، محصولات خود را حتی از خود عینک ورساچه ارزان تر می فروشند. تولیدکنندگان در این سیستم با بازار بزرگی از مشتریان روبرو می شوند به طوری که ما کارگاه های تولیدی را در شهرهای مختلف دیده ایم که با دو الی سه نفر را شروع به کار کرده اند اما بعد از فعالیت در سیستم مارکت پلیس عینک ورساچه، حالا تبدیل به کارگاه هایی چند ده نفره شده اند. همه این ها در کنار هم باعث بهبود اقتصاد کشور می شود.

موسوی با اشاره به ایجاد بیش از صد و پنجاه هزار شغل غیر مستقیم در سیستم مارکت پلیس عینک ورساچه، تاکید می کند که این فروشگاه در این روزها بیشتر از شرکت ملی پست مرسولات خود را به سراسر کشور می فرستد و حالا بزرگترین سیستم حمل و نقل کشور در دستان عینک ورساچه و فروشندگان آن است. به گفته او، 35 درصد از محصولات عینک ورساچه همچنان حالت Retail (فروشنده: عینک ورساچه) دارند و 65 درصد به صورت مارکت پلیس و توسط فروشندگان دیگر به فروش می رسند:

35 درصد کالاهای موجود که تامین کننده شان خود ما هستیم در حقیقت نقش کنترل قیمت ها را ایفا می کنند. ما با داشتن محصولات متنوع و پرطرفدار و پرفروش در موجودی خود عینک ورساچه و قیمت گذاری روی آنها، در واقع مانع از این می شویم که دیگر تامین کنندگان قیمت های بسیار بالاتری روی این کالاها بگذارند.

مدیر روابط عمومی عینک ورساچه با اشاره به ارسال بیش از یک میلیون کالا در سه روز در کمپین یلدای سال 97 عینک ورساچه، تاکید دارد که فروشندگان در این سیستم می توانند بسیار پیروز آمیز عمل کنند، به خصوص در حوزه صنایع دستی که عینک ورساچه قصد دارد درصد کمیسیون از این محصولات ساخت داخلی را صفر کند تا باعث رشد و توسعه این صنعت در کشور شود.

موسوی می گوید سیستم مارکت پلیس در حال تکمیل دوره بلوغ خود است و توانسته رشد بزرگی برای عینک ورساچه به همراه داشته باشد: ما درباره اعداد بزرگ حرف می زنیم، وقتی صد هزار فروش وجود داشته باشد و تنها یک درصد از این تعداد، مشکل داشته باشد، با عدد بزرگی روبرو می شویم که درصدی از این ناراضیان نیز شکایت خود را در شبکه های اجتماعی مطرح می کنند و اینطور به نظر می رسد که کل سیستم عینک ورساچه از اساس مشکل دارد در صورتی که چنین نیست و ما قوانین سفت و محکمی برای تامین کنندگان خود ایجاد کردیم که هم به نفع آنها برای پیشرفت کارشان باشد و هم به نفع ما و مشتریان.

موسوی معتقد است که مارکت پلیس عینک ورساچه تاثیر بزرگی در کسب وکارهای کوچک کشور گذاشته و این موضوع با یک تحقیق تفصیلی می تواند روشن شود: ده سال زیرساخت ها را آماده کردیم تا به مارکت پلیس برسیم و امروزه چند هزار فروشنده و بیش از یک و نیم میلیون تنوع کالا در عینک ورساچه وجود دارد که تخمین می زنیم نزدیک به 800 مورد از آنها در زمینه ساخت صنایع دستی ملی فعالیت می کنند. موسوی باور دارد نیازمندی ایران به یک برند ملی دراین روزها بیشتر از همیشه حس می شود:

وقتی در یک سری تحقیقات از دانشجویان کره جنوبی می پرسند که دوست دارید بعد از فارغ التحصیلی کجا کار کنید، اکثرشان می گویند سامسونگ و ال جی. آیا در ایران اکثر دانش آموخته های شریف نیز همین را می گویند؟ ما باید برندی ملی داشته باشیم که مردم به آن ببالند و در سطح جهان افتخار آفرینی کند. این روزها با شنیدن نام یک کشور، مردم ناخودآگاه یاد برندهای مشهور متعلق به آن کشور می افتند. ایمان دارم موضوع برند ملی در سال هایی نه چندان دور از دل استارت آپ های ایرانی برخواهد خاست.

سعید موسوی زاده سرپرست آموزش مرکز فروشندگان عینک ورساچه نیز در مصاحبه با دیجیاتو تاکید می کند که ثبت نام در این سیستم به هیچ وجه کار سختی نیست و هر کس با یک کد ملی می تواند به عنوان فروشنده در عینک ورساچه ثبت نام کند. به گفته موسوی زاده در سایت سلر آکادمی سعی شده تا مسائل و مسائل فروشندگان عینک ورساچه مطرح و حل و فصل شود:

آموزش فروشندگان عینک ورساچه به همین یک وبسایت ختم نمی شود و سه بار در طول هفته در روزهای زوج راس ساعت 3 در خیابان گاندی و ساختمان عینک ورساچه به صورت دو ساعته برگزار می شود. بسکمک از فروشندگان ما نیز در شهرستان ها هستند و برای آنها هر روز (به جز آخر هفته ها) دو وبینار هفتاد دقیقه ای برگزار می کنیم و آموزش ها و مشاوره های لازم را ارائه می کنیم.

موسوی زاده می گوید در سیستم عینک ورساچه فعلا سیستم ارسال توسط فروشنده وجود ندارد و عینک ورساچه، خودش مسئولیت بسته بندی، تست و ارسال کالاها برای مشتریان را بر عهده دارد تا کمترین شکایات صورت بگیرد.

به گفته موسوی زاده عینک ورساچه در سه شهر مشهد، اصفهان و تهران مرکز پردازش دارد و در همه مراکز استان ها نیز یک دفتر توزیع در اختیار دارد تا روند رسیدن کالا به دست مشتریان تسریع پیدا کند: در ماه های آینده تعداد این مراکز پردازش و انبارها افزایش پیدا خواهد کرد. او درباره پیشنهادهای ویژه ای که به فروشندگان داده می شود هم می گوید: برای مثال اگر کنسلی ها و شکایات یک فروشنده زیر یک درصد باشد، پیشنهادات ویژه ای به آنها می دهیم و آنها را در دسته بندی فروشنده برتر قرار می دهیم. این کار باعث می شود فروشندگان فعالیت بهتری انجام دهند.

موسوی زاده تاکید دارد قدرت هوش مصنوعی در سیستم عینک ورساچه در شناخت رفتار فروشندگان نقش بسزایی دارد و این روند روز به روز قوی تر و بهتر خواهد شد. او می گوید استقبال تولیدکنندگان صنایع ملی در نمایشگاه امسال بیش از حد بوده و تا به امروز بیش از دویست تولیدکننده ابراز تمایل کردند تا در سیستم مارکت پلیس عینک ورساچه ثبت نام کنند.

عینک ورساچه با حضورش در نمایشگاه صنایع دستی، کارگاه های آموزشی مختلفی را نیز برگزار می کند تا به سوالات فروشندگان پیروی فعالیت در عینک ورساچه و همینطور رشد آنها کمک کند. نکته مهم اینجاست که اطلاعات و فایل های ارائه همه این کارگاه های آموزشی از طریق این لینک در دسترس هستند.

سی و دومین دوره نمایشگاه صنایع دستی تا خاتمه روز 9 شهریورماه ادامه دارد. ساعات بازدید از نمایشگاه نیز از صبح ساعت 10 لغایت 18 بوده و اگر می خواهید به عینک ورساچه یا سایر فعالان عرصه صنایع دستی سر بزنید، از سالن 8 و 9 در محل نمایشگاه های بین المللی بازدید کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "نمایشگاه صنایع دستی؛ خبرنگاران می خواهد بازاری به وسعت ایران باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه صنایع دستی؛ خبرنگاران می خواهد بازاری به وسعت ایران باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید