اخبار جعلی در فیس بوک گسترش یافته است

به گزارش عینک ورساچه به نقل از آسوشیتدپرس ، موسسه ای به نام Avaaz Groupe تحقیقاتی درباره فرایند انتشار ترویج اطلاعات اشتباه در اخبار انجام داده است. این موسسه متوجه افزایش اخبار سیاسی جعلی در فیسبوک پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شده است.

اخبار جعلی در فیس بوک گسترش یافته است

این موسسه روز گذشته خاطرنشان کرد که فرایند نشر اطلاعات نادرست هنوز هم در فیسبوک در حال گسترش است. این در حالی است که فیس بوک پس از انتخابات ریاست جمهوری 2016میلادی اقداماتی را برای گسترش برای جلوگیری از گسترش اخبار جعلی اتخاذ نموده بود.

محققان این موسسه بین یکم ژانویه تا31 اکتبر 2019 میلادی فرایند انتشار 100 خبر جعلی در این پلتفرم را دنبال کردند.

این اخبار توسط پیمانکاران فیس بوک شناسایی شده بودند. این موسسه متوجه شد اخبار جعلی بیش از 2.3 میلیون بار پست شدند و این اخبار حدود 158.9 میلیون بار بازدید شده اند. همچنین اخبار جعلی مذکور 8.9 میلیون لایک، کامنت و اشتراک گذاری، داشتند.

هدف اخبار جعلی هر دو حزب سیاسی آمریکا هستند اما طبق تحقیقات این شرکت بیشتر اخبار جعلی علیه دموکرات ها و لیبرال ها منتشر شده است. منبع آنها نیز افراد و صفحات غیرسیاسی در فیس بوک بوده است.

در یکی از اخبار جعلی ادعا شده بود پدربزرگ دونالد ترامپ از مالیات فرار می نموده است.این خبر جعلی حدود 29 میلیون بازدید داشته است. در خبر دیگری ادعا شده ایلهان عمر نماینده دموکرات مجلس آمریکا در کمپ آموزش القاعده حضور داشته است. این خبر حدود 77 هزار بازدید داشته است.

فیس بوک در پاسخ به این گزارش خاطرنشان کرد اقداماتی برای کاهش تعداد اخبار جعلی جعلی انجام داده و به این فرایند ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اخبار جعلی در فیس بوک گسترش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار جعلی در فیس بوک گسترش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید