میزان مرجعیت علمی به وسیله ارتقاء سطح کیفی فعالیت های بین المللی معین می گردد

به گزارش عینک ورساچه، معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:مرجعیت علمی در جهان به وسیله ارتقاء سطح کیفی فعالیت های بین المللی معین می گردد.

میزان مرجعیت علمی به وسیله ارتقاء سطح کیفی فعالیت های بین المللی معین می گردد

به گزارش عینک ورساچه، دکتر عرب خردمند معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری مراسم روز بین الملل دانشگاه اظهار کرد: آموزش عالی در قوانین بالادستی کشور اعم از چشم انداز و قوانین توسعه پنج ساله کشور در جنبه های مختلف مورد اشاره قرار گرفته است که موضوع مرجعیت علمی کشور در منطقه و در سطح جهانی عالی تر از سطح آن است که یکی از ابزارهای آن ارتباط علمی با مراجع مختلف جهانست و تغییر زیرساخت ها، برنامه ها و استانداردهای آموزشی یکی از برنامه ها در این راستا است.

وی اضافه کرد: برای دستیابی به صندلی موثر در منطقه و جهان در آموزش عالی این رسالت بر عهده دانشگاه های برتر است که شاید بتوان در این زمینه تقسیم بندی در دانشگاه های داخلی اعمال کرد که بعضی دانشگاه ها در سطح داخلی و بعضی در سطح ملی و بین المللی عمل می نمایند.

خردمند در ادامه اظهار کرد: در بخش بین المللی این رسالت بر عهده دانشگاه های برتر کشور است که ما نیز به عنوان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه برتر کشور این مسوولیت را در حوزه بین المللی در راستای رسیدن به مرجعیت علمی دنبال می کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم روز بین الملل دانشگاه اضافه کرد: این روز مصادف شده با سالروز تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و در روز بین الملل کوشش می کنیم از کشورهایی که دانشجو داریم غرفه هایی که توسط دانشجویان این کشورها اداره می گردد ایجاد و اطلاع رسانی راجع به فعالیت و تنوع کشورها در این مراسم انجام خواهد شد.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در مراسم روز بین الملل دانشگاه از همه سفرا و مسوولین بین الملل در سفارتخانه های کشورهای مختلف در ایران دعوت به عمل آمده است، گفت: در سنوات گذشته این اطلاع رسانی خصوصاً در عرصه بین المللی اثرات خوبی را به دنبال داشته است و معمولا بیش از 50 درصد دعوت شدگان در این مراسم حضور می یابند.

وی اظهار کرد: روز بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در روزهای 16 و 17 اسفند جاری در موزه دانشگاه برگزار می گردد و وزیر بهداشت و سفیران کشورها در این مراسم حضور خواهند یافت که در قسمت شمالی و جنوبی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد.

خردمند در ادامه با بیان اینکه مرجعیت علمی در جهان به وسیله ارتقاء سطح کیفی فعالیت های بین المللی معین می گردد، گفت: ما در کشور بیشترین فراوری علمی را داریم و به لحاظ فراوریات علمی در بخش علوم پزشکی دانشگاه برتر هستیم بنابراین کیفیت این فراوریات زمانی که در فضای رقابتی با دیگر دانشگاه ها قرار بگیرد، نه تنها صندلی ما را معین خواهد نمود بلکه ابزاری برای رشد کیفی فعالیت های دانشگاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی تهران سعی بر این است که بهترین فراوریات علمی در سطح بالا ایجاد گردد، گفت: در این راستا به سمت ثبت اختراعات تخصصی حرکت می کنیم و جشنواره های مختلف را برگزار نموده که محققین را تشویق کنیم و علی رغم چالش هایی که در فضای منطقه وجود دارد توانسته ایم فضای رقابتی خوبی ایجاد نموده و صندلی خود را پیدا کنیم.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ما در حال حاضر دو نوع دانشجوی بین المللی داریم که در دوره های مدون آموزشی و دوره های کوتاه مدت مشغول به تحصیل هستند. در زمینه دوره های کوتاه مدت تعامل بیشتری با کشور آلمان داشته ایم و در دوره های مدون آموزشی با سه کشور عراق، هندوستان و پاکستان در تعامل هستیم.

خردمند ادامه داد: دانشجویانی از 36 کشور جهان و از 4 قاره به غیر از استرالیا در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل می نمایند و در سال 96 نیز تعامل با کشورهای چین و اندونزی برای جذب دانشجو از اولویت های اصلی ما است.

وی اضافه کرد: تاکنون 63 فارغ التحصیل از 16 کشور داشته ایم و 664 دانشجو از 36 کشور در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تبادل استاد یکی از ارکان فعالیت های بین المللی دانشگاه است، گفت: اساتید نسبت به سطح آموزشی خود در شورای دانشگاه و هیات علمی ارزیابی می شوند و افرادی که به آنها دکتری افتخاری داده می گردد برای آموزش کوتاه مدت در دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور پیدا می نمایند و زمینه را برای کار پژوهشی و آموزشی فراهم می نمایند و این آمد و رفت اساتید زمینه فعالیت تحقیقاتی را نیز فراهم می نماید.

وی تاکید نمود: نگاه ما در حوزه جذب دانشجو نگاه سرمایه گذاری است و در این زمینه تاکنون درآمد ما با میزان هزینه کرد سر به سر بوده و درآمد ارزی ما در چند سال گذشته بیش از 4 میلیون دلار در حوزه آموزش بوده و فرایند رو به رشدی را طی نموده است.

خردمند با تاکید بر اینکه ارتباطات خوبی با دانشگاه های تهران، امیرکبیر و شریف در سال های گذشته داشته ایم، گفت: علوم پزشکی نیازمند ارتباط با حوزه های فنی و صنعتی است و به طور متقابل این دانشگاه ها نیز از تعامل با دانشگاه علوم پزشکی تهران استقبال می نمایند.

وی در ادامه توضیح داد: همه اعضای هیات علمی دانشجویان و کارکنان اگر مقالاتی در کنگره های بین المللی داشته باشند به نوعی مورد حمایت دانشگاه قرار می گیرند. در این راستا تاکنون 120 نفر از اعضای هیات علمی در همایش های بین المللی شرکت نموده اند.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه به دنبال آن است که برای ارتقاء اعضای هیات علمی استفاده از فرصت های مطالعاتی را به صورت الزام تعریف کند البته این امر هنوز مصوب نشده است ولی این نگاه وجود دارد که از فرصت های مطالعاتی برای اعضای هیات علمی استقبال می کنیم.

وی در انتها اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی تهران از 12 کشور 25 استاد مدعو در حوزه آموزش بین الملل حضور پیدا کردند که از کشورهای فنلاند، هلند، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، آمریکا، عراق، چک و آلمان بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "میزان مرجعیت علمی به وسیله ارتقاء سطح کیفی فعالیت های بین المللی معین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان مرجعیت علمی به وسیله ارتقاء سطح کیفی فعالیت های بین المللی معین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید