طرح 11 کیلومترسفر به میراث جهانی در ماه مبارک رمضان انجام می شود

به گزارش عینک ورساچه، معاون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت : برای ایام ماه مبارک رمضان طرح 11 کیلومتر سفر به میراث جهانی با همکاری سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور و سازمان فناوری اطلاعات برگزار می شود.

طرح 11 کیلومترسفر به میراث جهانی در ماه مبارک رمضان انجام می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی عینک ورساچه، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کشور در نشست خبری با موضوع میراث فرهنگی و سفرهای آنلاین که صبح امروز در کاخ گلستان برگزار شد، گفت: وزارت ارتباطات کمک بسیار زیادی در اجرای طرح های میراث فرهنگی داشته است و در ایام نوروز تعداد زیادی فیلم و مستند تهیه شد. وجود کرونا فرصتی را ایجاد کرد و باعث شد که با سازمان فناوری ارتباطات همکاری دوسویه در خصوص برنامه های زنده برقرار کنیم.

وی اضافه کرد: قرار شد یک پلتفرم برای موزه ها داشته باشیم چراکه میراث فرهنگی دارای لایه های مختلف در پایداری است و در همه حوزه های فرهنگی اجتماعی تاثیر گذار است زیرا دارای تجربه های تاریخی زیاد هستیم چراکه مردم ما در گذشته با حوادث زیادی رو به رو بودند.

معاون میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی کشور شرح داد: موزه ها منبع مهمی برای بازبینی تاریخ ایران است. اکنون فرصت مناسبی برای شناسایی و اقدامات مکان های تاریخی و موزه ها است و در بازگشایی تاریخ شفاهی مهم است.

طالبیان اضافه کرد: ما به دنبال آن هستیم تا بخش خصوصی در حوزه گردشگری فعال شوند و از آنها حمایت می کنیم؛ اکنون ایده ای مطرح شده که مردم می توانند با عنوان 11 هزار کیلومتر در خانه ،به صورت مجازی مکان های تاریخی و موزه ها سفر کنند.

وی ادامه داد: در این طرح مردم به صورت زنده می توانند آثار تاریخی را مشاهده کنند البته باید بگویم این طرح مختص به ایام ماه مبارک رمضان است. البته در 100 محوطه موزه ها به بستر الکترونیکی مجهز می شوند تا به صورت زنده قابل مشاهده باشد.

طالبیان خاطر نشان کرد: یک صندوق اطلاعات دیجیتالی راه اندازی می شود که به ذخیره آرشیو میراث فرهنگی در قالب دیتا سنتر انجام می شود چراکه این کار یک ثروت ملی است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "طرح 11 کیلومترسفر به میراث جهانی در ماه مبارک رمضان انجام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح 11 کیلومترسفر به میراث جهانی در ماه مبارک رمضان انجام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید