کارت های یک میلیون تومانی به 5000 دستفروش پرداخت می گردد

به گزارش عینک ورساچه، به گزارش تجارت نیوز، پنج هزار دستفروش پایتخت از امروز بسته یاری معیشتی یک میلیون تومانی دریافت می نمایند. بنیاد مستضعفان برای اجرای فاز دوم، 5 میلیارد تومان در اختیار شهرداری تهران گذاشته است.

کارت های یک میلیون تومانی به 5000 دستفروش پرداخت می گردد

فاز اول اجرای این طرح پیش از عید، برای بیش از 4 هزار نفر از دستفروشان نیازمند انجام شد. برای اجرای فاز اول حدوداً 4 میلیارد و 360 میلیون تومان پرداخت شده بود. این طرح البته در اغلب شهرهای کشور و برای اقشار ضعیف همچون دستفروشان، کولبران و زنان سرپرست خانوار اجرا می گردد، در تهران به جز تعداد جدیدی از دستفروشان که بتازگی ثبت نام نموده اند، بیش از 4 هزار نفر در مرحله اول، کارت هدیه یک میلیون تومانی خود را دریافت نموده اند، این کارت ها با شناسایی سرپرست خانوار و به یک عضو خانواده ارائه می گردد.

اگرچه به صورت رسمی زمان اجرای مراحل بعدی این طرح معیشتی اعلام نشده است، اما بعضی شنیده ها حکایت از ادامه دار بودن این طرح تا سرانجام شکست کرونا دارد و ظاهراً در چندین مرحله پرداخت این مبلغ ادامه خواهد داشت. فعلاً بنیاد مستضعفان پرداخت دو مرحله را به شهرداری تضمین نموده است. زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران می گوید کارت های یک میلیون تومانی فقط به دستفروشانی که در بانک اطلاعاتی ثبت نام نموده اند، ارائه می گردد و این طور نیست که شامل همه افراد گردد.

شهرداری تهران بانک اطلاعاتی دستفروشان را از سال گذشته راه اندازی نموده است، متأسفانه در این مدت افراد زیادی به عنوان دستفروش مراجعه نموده اند، اما تیم نظارتی شهرداری با دقت شرایط دستفروشان را آنالیز می نماید. تعداد دستفروشان در تهران بیش از 10 هزار نفر تخمین زده می گردد، این درحالی است که بیش از 60 درصد آنها مشکل اقتصادی نداشته و از این راه ماهانه حدود 7 تا 8 میلیون تومان درآمد کسب می نمایند و البته اعتراض اغلب شان هم به تعطیلی بازارچه ها همزمان با آمدن کروناست. این دسته از دستفروشان در این لیست قرار نمی گیرند، اما تعدادی نیز، دستفروش فصلی هستند که معمولاً در سرانجام سال به تهران مهاجرت می نمایند. این افراد در صورتی که ماهیت کارشان را اثبات نمایند، می توانند در شهرستان ها از این یاری ها برخوردار شوند.

پیش از سال نو نیز تعدادی از آنها برای دریافت این یاری ها به تهران آمده بودند که چون در بانک اطلاعاتی ثبت نشده بودند، از لیست حمایتی خط خوردند. البته بعضی نیز که تا به امروز کار دستفروشی ننموده بودند در این چند روز با مراجعه به مناطق شهرداری به دنبال دریافت این بسته حمایتی بودند که آنها نیز دست خالی برگشتند، چراکه این یاری ها فقط برای دستفروشان واقعی و نیازمند درنظر گرفته شده است. مناطق 22 گانه تهران مسئول معرفی و شناسایی دستفروشان در هر منطقه هستند.

به گفته نژادبهرام در شناسایی دستفروشان دقت لازم صورت گرفته است و ادامه می دهد، درحال حاضر هیچ دستفروشی نمی تواند در نقطه ای از شهر بساط پهن کند، البته دستفروشان در مترو زودتر از آنچه فکر شده بود به صورت نامحسوس کارشان را شروع نموده اند. اما تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام نکند ، دستفروشان از پهن کردن بساط درآمدی نخواهند داشت، بخشی از این ضرر می تواند با یاری نهادهای حمایتی جبران گردد، اما در صورتی که دستفروشان اقدام به پهن کردن بساط نمایند، مأموران سد معبر با آنها برخورد می نمایند.

منبع: روزنامه ایران

منبع: تجارت نیوز

به "کارت های یک میلیون تومانی به 5000 دستفروش پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت های یک میلیون تومانی به 5000 دستفروش پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید