سرمایه گذاران جدید پدیده رد صلاحیت شدند، بهره برداری از1277پروژه

به گزارش عینک ورساچه، علیرضا رشیدیان ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه در محل استانداری با اشاره به رد صلاحیت سرمایه گذاران معرفی شده به عنوان هیئت مدیره جدید پدیده اظهار کرد: تشکیل هیئت مدیره جدید این شرکت براساس حق السهم های واقعی و نمایندگانی از سهامداران مردمی و سازمان های سرمایه دار همچون بانک صادرات مورد آنالیز قرار گرفته است.

سرمایه گذاران جدید پدیده رد صلاحیت شدند، بهره برداری از1277پروژه

وی انتخاب هیئت مدیره و مدیرعامل جدید شرکت پدیده را زمینه ای برای حل مسائل سهامداران و ورود آن ها به بورس دانست و اضافه کرد: حدود 60 درصد سهامداران به تعداد 30 هزار نفر مبلغ زیر 20 میلیون تومان و در مجموع 260 میلیارد تومان، 20 درصد آنان به عدد 10 هزار نفر بین 20 تا 30 میلیون تومان و در کل 300 میلیارد تومان از این شرکت طلبکار هستند و مجموع کل بدهی ها و هزینه های پدیده هشت هزار و 400 میلیارد تومان و حق سهامداران پنج هزار و 100 میلیارد تومان است و مبلغ دو هزار و 200 میلیارد تومان برای اتمام پروژه های پدیده احتیاج است.

وی اشاره ای به واگذاری تعهدات موسسه مالی و اعتباری منحله میزان به بانک صادرات داشت و توضیح داد: در حال حاضر 20 هزار میلیارد تومان از 243 هزار حساب تسویه شده است و 700 هزار نفر از چرخه حساب این موسسه خارج شده اند.

اعتبار پروژه های نیمه تمام استان بیش از دو هزار میلیارد تومان

رشیدیان با بیان اینکه در استان معادل دو هزار و 700 میلیارد تومان پروژه نیمه تمام وجود دارد، گفت: با هماهنگی های انجام شده 62 پروژه دستگاه های اجرایی برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده که پس از طی مراحل برون سپاری و جذب به پیمانکاران واگذار می گردد.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه های سفر رییس جمهور به استان را 86 درصد و میزان تخصیص اعتبارات آن را 84 درصد دانست.

استاندار خراسان رضوی در انتها به اقدامات انجام شده در حوزه زیارت استان پرداخت و گفت: طرح هایی از جمله اجرای طرح زیارت ویژه سالمندان، زوج های جوان و فراهم ساختن شرایط ساخت زائرسراهای ارزان قیمت برای حضور تمامی گروه ها با توان مالی مختلف در شهر بهشت در دستورکار قرار گرفته است.

رشیدیان با بیان اینکه با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی زمینه توسعه گردشگری در حوزه های مختلف از جمله سلامت فراهم می گردد، ابرازامیدواری کرد: در افق 1404زمینه حضور تعداد بیشتری مسافر و زائر داخلی و خارجی در مشهد فراهم گردد.

افتتاح 1277 پروژه در دهه فجر در استان

وی با تعداد یک هزار و 277 پروژه در دهه فجر بیان نمود: از این تعداد پروژه به ترتیب 243، 40 و 169 مورد ملی، ملی- استانی و استانی است، گفت: اعتبارات مربوط به هر بخش نیز 538 میلیارد و هفت دهم میلیون، 42 میلیارد و 900 میلیون و 68 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: اعتبار مابقی 829 پروژه نیز هزار و 557 میلیارد تومان است که از محل منابع داخلی و تسهیلات تامین شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد و اداره کل صنعت، معدن و تجارت بیشترین تعداد پروژه ها را به خود اختصاص داده اند، توضیح داد: شهرداری مشهد با اضافه کردن 300 میلیارد تومان پروژه به 717 میلیارد تومان اعتبار اولیه اعلامی، مبلغ خود را به هزار و 96 میلیارد تومان افزایش داد.

رشیدیان بزرگترین پروژه افتتاحی این ایام را طرح توسعه خط یک قطار شهری مشهد و اتصال آن به فرودگاه شهید بین المللی هاشمی نژاد خاطرنشان کرد و ادامه داد: امتداد مترو تا ایستگاه فرودگاه برای نخستین بار در کشور محقق شده است.

وی گفت: بیشترین تعداد پروژه های افتتاحی مربوط به شرکت مخابرات با 416 پروژه و اعتباری بالغ بر 41 میلیارد و 900 میلیون تومان است.

استاندار خراسان رضوی گفت: شهرستان مشهد با 420 پروژه که 177 مورد آن شهری و اعتباری بالغ بر 798 میلیارد تومان در آنها هزینه شده رتبه نخست را در استان به خود اختصاص داده است.

رشیدیان از افتتاح پنج هزار و 161 واحد مسکن مهر در استان اطلاع داد و اضافه کرد: از این تعداد سه هزار و 57 واحد با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد و 900 میلیون تومان در شهر جدید گلبهار و دو هزار و 104 واحد با 52 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در شهرهای بالای 25 هزار نفر واقع شده است.

وی به معرفی سایر پروژه های افتتاحی در استان پرداخت و گفت: 102 پروژه مربوط به جهاد کشاورزی با اعتبار 20 میلیارد و 300 میلیون، 37 پروژه مربوط به مجتمع های آبرسانی روستایی با اعتبار 19 میلیارد و 700 میلیون تومان، عملیات جمع آوری فاضلاب 10 پروژه با اعتبار هشت میلیارد و 900 میلیون تومان، 19 مورد عملیات آبرسانی به شهرها با 83 میلیارد و 200 میلیون تومان، احداث مدرسه در 19 پروژه با اعتبار 7 میلیارد و 700 میلیون تومان و احداث راه های روستایی و بین شهری با اعتبار 98 میلیارد و 700 میلیون تومان از جمله مهمترین آنها است.

استاندار خراسان رضوی گفت: سه پروژه ساماندهی گلزار شهدا، 145 پروژه توسعه روستایی، ساخت چندین بیمارستان، خانه بهداشت، اورژانس، توسعه فضاهای دانشگاهی و اداری آسفالت، جدول گذاری معابر، شبکه های انتقال آب و روشنایی شهرک های صنعتی از دیگر پروژه های افتتاحی دهه فجر سال جاری است.

رشیدیان گفت: در مجموع 32 پروژه در سطح یک و با اعتبار بیش از 10 میلیارد تومان، 149 پروژه در سطح دو و میزان اعتبار بین یک تا 10 میلیارد تومان، 345 پروژه در سطح سه و بین 100 میلیون تا یک میلیارد تومان اعتبار و 751 پروژه نیز در سطح کمتر از 100 میلیون تومان اعتبار طبقه بندی شده است.

افزایش 118 درصدی ثبت نام کنندگان انتخابات

وی با بیان اینکه استان شش میلیون و 258 هزار نفر جمعیت دارد، گفت: از این تعداد چهار میلیون و 200 هزار نفر واجد شرایط رای هستند که 268 هزار و 205 نفر رای اولی هستند.

استاندار خراسان رضوی مجموع شعب اخذ رای استان برای هر دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را سه هزار و 555 مورد و مجموع صندوق های رای را هفت هزار و 110 مورد دانست و گفت: مجموعا 60 هزار عامل اجرایی برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

رشیدیان با اشاره به اینکه در این دور از انتخابات ثبت نام داوطلبان برای مجلس شورای اسلامی 118 درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: پس از آنالیز صلاحیت ها در هیئت های اجرایی بر اساس اصل عدالت و پرهیز از جناح گرایی ادامه این فرایند در هیئت های نظارت شورای نگهبان ادامه یافت.

وی توضیح داد: شورای نگهبان آنالیز مجدد صلاحیت کاندیداهایی که به رد و عدم احراز خود اعتراض داشته اند را در دستورکار قرار داده است.

رشیدیان با بیان اینکه بهره گیری از امکانات دولتی در فضای انتخاباتی بر له یا علیه کاندیدایی خاص توسط مدیران استان جرم است، اضافه کرد: این به معنی عدم وجود علقه سیاسی در بین مدیران نیست.

ورود اعتبار خارجی 175 میلیون دلاری به استان

استاندار خراسان رضوی اجرایی شدن برجام را فرصت مغتنمی برای توسعه مالی کشور با اتکا بر نیروهای داخلی، عدالت و توجه به بازارهای خارجی با رویکرد سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی دانست و گفت: به همین دلیل با سفر رییس جمهور چین به ایران مذاکرات برای اجرایی شدن پروژه برقی کردن قطار مشهد- تهران صورت گرفت که در کنار آن ایستگاه های حومه ای نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رشیدیان در رابطه با قطار شهری مشهد- گلبهار اضافه کرد: تملک زمین دو قطعه از جهت به اتمام رسیده و بخش سوم شروع شده که با پیگیری های انجام شده جهت تا چناران امتداد خواهد یافت.

وی برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری، کارگروه اشتغال، کوشش حداکثری دستگاه های اجرایی برای تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، بازدید هفتگی از صنایع فراوریی و فراهم کردن شرایط لازم برای اعطای تسهیلات به کارآفرینان و کاهش نرخ بیکاری، تک رقمی شدن نرخ تورم و بهبود فضای کسب و کار استان را از جمله اصلی ترین اقدامات حوزه اقتصاد دانست.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: در نیمه سال 94، هزار نفر سرمایه گذار خارجی در قالب 273 شرکت با سرمایه ای بالغ بر 175 میلیون دلار وارد استان شده اند که با برطرف تحریم ها و بهبود روابط با کشورهای خارجی افق روشنی در این حوزه پیش رو داریم.

برگزاری اجلاس وازرتخانه ها با کشورهای اسلامی در مشهد 2017

وی در ادامه با بیان اینکه پیگیری های لازم برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد و اکران کامل فیلم ها انجام شده است، گفت: این مهم زمینه ایجاد روح نشاط اجتماعی در جامعه به ویژه نسل جوان را فراهم می نماید.

استاندار خراسان رضوی به آنالیز اقدامات انجام شده در کمیته های ذیل ستاد مشهد 2017 پرداخت و توضیح داد: در صورت عدم تخصیص اعتبارات ملی به این مهم برنامه ریزی های لازم برای استفاده حداکثری از قابلیت های موجود فراهم شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره فیلم های معناگرا، برگزاری اجلاس های وزارت خانه ها با کشورهای اسلامی و افتتاح چندین پروژه عمرانی از برنامه های در دست پیگیری برای مشهد 2017 است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سرمایه گذاران جدید پدیده رد صلاحیت شدند، بهره برداری از1277پروژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاران جدید پدیده رد صلاحیت شدند، بهره برداری از1277پروژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید