محصولات ارج تا 2 سال دیگر به بازار برمی شود

به گزارش عینک ورساچه، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اظهار داشت که اخیرا برند شرکت ارج خریداری شده و سرمایه گذار آن به دنبال تامین زمین، تجهیزات و خطوط فراوری لوازم خانگی است، اما به فراوری رسیدن این برند 18 ماه تا 2 سال طول خواهد کشید.

محصولات ارج تا 2 سال دیگر به بازار برمی شود

به گزارش عینک ورساچه، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت امور صنایع وزارتخانه و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نهاد ریاست جمهوری در جمع عینک ورساچه اظهار کرد: وزارت صنعت در سه سال اخیر به دنبال احیای واحدهای راکد بوده و سال گذشته فعال سازی 2200 واحد راکد هدف گذاری شد که 2115 واحد آنها به مدار فراوری بازگشتند.

وی با بیان اینکه پروژه کلان دیگری در این وزارتخانه، احیاء برندها و نام های ملی بوده که در سال های گذشته تعطیل شدند، از بازگشت برند ارج به چرخه فراوری اطلاع داد.

به گفته این مقام مسئول اخیرا برند شرکت ارج خریداری شده و سرمایه گذار آن به دنبال تامین زمین، تجهیزات و خطوط فراوری لوازم خانگی است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در این مراسم از شناسایی 211 گلوگاه صنعتی اطلاع داد که برنامه ریزی برای برطرف آن ها در دستور کار مراکز توسعه و مراکز توسعه فناوری قرار خواهد گرفت و هدف از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت امور صنایع وزارت صنعت با ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نهاد ریاست جمهوری را شناسایی و اولویت بندی احتیاجهای فناورانه و ارائه راهکارهای مبتنی بر فناوری های نوین برای تامین این احتیاجها به وسیله توانمندسازی و توسعه بازارِ شرکت های عرضه کننده محصولات و تجهیزات مبتنی بر فناوری های نوین، ارتقای قابلیت های فناورانه بنگاه های صنعتی کشور و همچنین، ارتقای فناوری و جهش فراوری این شرکت ها به واسطه قرار دریافت در زنجیره تأمین شرکت های عظیم داخلی و تسریع در معرفی و به هم رسانی این شرکت ها بیان کرد.

این مقام مسئول، صنایع لوازم خانگی، رنگ و رزین، صنایع غذایی و افزودنی ها را از جمله صنایعی بیان کرد که در این حوزه پیش قدم بودند و اعلام احتیاج کردند.

به گفته وی بر اساس گزارش بانک مرکزی در 9 ماهه پارسال نسبت به سال 1398 رشد 7.8 درصدی فراوریات صنعتی محقق شد. همچنین سال گذشته 7400 واحد جدید صنعتی به بهره برداری رسید که در مقایسه با سال 1398 رشد 10 درصدی ثبت کرد. در زمینه اشتغال نیز در سال گذشته رشد 23 درصدی برای 142 هزار نفر به طور مستقیم و رشد 20 درصدی سرمایه گذاری به میزان 207 هزار میلیارد تومان را شاهد بودیم.

صادقی نیارکی با بیان اینکه فقط در 30 طرح صنعتی و معدنی در سال گذشته 130 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد، درباره شرایط فراوری توضیح داد: در 16 رشته از 25 رشته فعالیت صنعتی منتخب و اصلی در سال گذشته رشد حاصل شده است که از آن جمله رشد بیش از 70 درصدی در بخش لوازم خانگی قابل اشاره است. همچنین سال گذشته تعداد 40 هزار فقره جواز صنعتی صادر شد که تا به امروز 11 هزار فقره آن به مرحله انعقاد واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی رسیده و وارد مرحله اجرایی شده است.

احتیاج به 70 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای تکمیل ظرفیت های خالی

وی در ادامه با اشاره به داخلی سازی 3.5 میلیارد دلاری در سال گذشته، اظهار داشت: سال جاری نیز داخلی سازی و کاهش ارزبری 3.4 میلیارد دلاری برنامه ریزی شده است. همچنین توجه به این نکته ضرور است که در صورت تامین 70 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش جدید، ظرفیت های خالی واحدهای منتخب صنعتی تکمیل خواهد شد که خود منجر به افزایش 15 درصدی فراوری در این حوزه ها خواهد شد.

سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری نیز در این برنامه اظهار کرد: صنایع نانو کشور رتبه 4 علمی در جهان را دارد. در حال حاضر محصولات نانو به بیش از 25 کشور جهان از جمله کره جنوبی، چین، اندونزی و کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین صادر می شود. بنابراین قابلیت ها در این بخش بسیار بالاست که به نیروی انسانی هوشمند برمی شود.

سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور نیز گفته بود که کارخانه ارج با 4 محصول خوب و با آخرین تکنولوژی روز شروع به کار خواهد نمود و مقدمات آن در حال اجراست و مقدمات به راه انداختن کارخانه رشت الکتریک و صنایع پوشش ایران نیز در حال فراهم شدن است.

لازم به ذکر است که کارخانه ارج قدیمی ترین فراوریکننده لوازم خانگی در ایران است که از سال 1316 راه اندازی شده و فعالیت خود در حوزه لوازم خانگی را از دهه 50 شروع نموده، اما در سال 1395 ورشکست شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "محصولات ارج تا 2 سال دیگر به بازار برمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات ارج تا 2 سال دیگر به بازار برمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید