طراحی ابزار آنلاین معین تنوع ژنتیک و تبار سلولی افراد

به گزارش عینک ورساچه، محققان پیروز به طراحی یک ابزار آنلاین شده اند که قادر به بررسی تنوع ژنتیکی افراد و تبار و سابقه سلولی هر فرد است. این ابزار برای درمان بیماری هایی همچون سرطان کاربرد دارد.

طراحی ابزار آنلاین معین تنوع ژنتیک و تبار سلولی افراد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی عینک ورساچه به نقل از مدیکال نیوز، محققان پیروز به طراحی یک ابزار آنلاین شده اند که قادر به بررسی تنوع ژنتیکی افراد و تبار و سابقه سلولی هر فرد است. این ابزار برای درمان بیماری هایی همچون سرطان کاربرد دارد.

سرطان از جمله بیماری های خطرناک است و تومورهای عامل این بیماری نیز انواع و شرایط متفاوتی دارند. شناسایی شرایط ژنتیکی و فرایند تحولات سلولی بدن هر فرد می تواند به مقابله بهتر با این بیماری مرگبار کمک کند.

ابزار یادشده با مدل سازی و بررسی موارد یادشده می تواند دریابد که شرایط ژنتیکی و سلولی بدن هر فرد باعث چه واکنش هایی در برابر تومورهای سرطانی احتمالی می شود و با توجه به این شرایط و به خصوص سابقه ژنتیکی هر فرد چه نوع درمانی برای نابودی تومورهای سرطانی بیشتر موثر است.

محققان آمریکایی مرکز سرطان مافیت با همکاری پژوهشگران دانشگاه پونس هیت در پورتوریکو ابزار آنلاینی عرضه کرده اند که توانسته با پیروزیت سابقه ژنتیکی و تاریخچه و تبار سلولی بیش از 1300 بیمار مختلف را بررسی و تعیین کند. این کار تا به امروز به طور کامل ممکن نبوده و معمولا با چالش و صرف وقت و هزینه بسیار زیاد انجام می شده است. اما ابزار یادشده که در سراسر جهان به سادگی قابل استفاده است، بدون ایجاد مشکل و زحمت برای بیماران بررسی شرایط و سوابق آنها را ممکن می کند.

بررسی بیماران مذکور نشان داده که 62.46 درصد از کل سلول های سرطانی شده منشا اروپایی داشته اند و در مقابل 29.18 درصد از آنها تباری از جنوب شرق آسیا داشته اند. همچنین 5.26، 0.86 و 1.95 درصد از این سلول ها تبار آفریقایی، آفریقایی - آمریکایی و آمریکای لاتین داشته اند. قرار است برای کسب اطلاعات دقیق تر در این زمینه تبارشناسی سلولی بیماران سرطانی بیشتری در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "طراحی ابزار آنلاین معین تنوع ژنتیک و تبار سلولی افراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ابزار آنلاین معین تنوع ژنتیک و تبار سلولی افراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید