سبدهای اطفای حریق ایران ساخت شدند

به گزارش عینک ورساچه، یک شرکت دانش بنیان داخلی توانسته است با دانش فنی بومی، تجهیزات دانش بنیان اطفای حریق از جمله سبدهایی را که برای حمل آب توسط هلی کوپترهای سنگین مورد استفاده قرار می گیرد، در داخل کشور فراوری و بخشی از احتیاج کشور به این محصولات را تأمین کند.

سبدهای اطفای حریق ایران ساخت شدند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی عینک ورساچه به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، تجهیزاتی که بتواند در برابر حجم آتش سوزی های گسترده پاسخ گو باشد و آن را خنثی کند، با فناوری های خاصی طراحی و فراوری می گردد، توانایی شناخت چنین تجهیزاتی جز در دست شمار اندکی از کشورها نیست.

اما یکی از شرکت های دانش بنیان توانسته است علاوه بر این که دانش فنی چنین محصولاتی را بومی نماید، خود به طراحی و ساخت محصولات جدیدی دست بزند.

عباس رحمانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان به اهمیت ساخت بومی تجهیزات اطفای حریق اشاره می نماید و ادامه می دهد: به یاری تیم متخصص و بهره دریافت از دانش بومی توانستیم، مجموعه تجهیزات تخصصی نجات، تعلیق، فلوتیشن و مخازن انعطاف پذیر سوخت و آب را در کشور طراحی و فراوری کنیم.

این فعال فناور با اشاره به که محصولات فراوریی ازکیفیتی هم پای نمونه های خارجی برخوردار است بیان می نماید: این محصولات پیروز شده اند ضمن دریافت تأییدیه های ملی، استاندارد بین المللی CE و تایید استانداردهای خاصی را که به فراوری تجهیزات نجات اختصاص دارد دریافت نمایند. کارآمدی این محصولات نیز در میدان عمل به خوبی نمایان شده است.

رحمانی، از سبد اطفای حریق هلیکوپتر به عنوان تازه ترین محصول فراوریی این شرکت دانش بنیان یاد می نماید و ادامه می دهد: هنگام آتش سوزی هلی کوپترهای سنگین، مقادیر بسیار بالای آب تا حجم 10تن را حمل و در محل آتش سوزی تخلیه می نمایند.

وی با بیان این که سبدهای حمل این میزان آب اکنون با طراحی جدیدی در کشور ساخته شده است گفت: سابقاً این محصول از کشور روسیه خریداری می شد اما اکنون نمونه جدید و دارای طراحی منحصر به فرد این سبدها در داخل کشور ساخته شده است.

رحمانی استفاده آسان و کیفیتی بالاتر از نمونه خارجی در کنار صرف هزینه پایین را از ویژگی های این محصول دانش بنیان می داند و ادامه می دهد: این محصول با یک طراحی و ساختار بهتر از نمونه خارجی به فراوری رسیده که قابلیت های منحصر به فردی به آن بخشیده است. از جمله این که دارای عملکرد ساده تری نسبت به نمونه خارجی بوده و در هلی کوپترهای سبک نیز قابل استفاده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراوری تجهیزاتی که منجر به ساخت بومی ابزارهای نجات و اطفای حریق می گردد را مهم ترین ویژگی دانش بنیانی این شرکت می داند و بیان می نماید: در حال حاضر سازوکار فراوری تجهیزاتی را به یاریشان بتوان ابزارها و تجهیزات این چنینی را فراوری کرد، در کشور بومی سازی نموده ایم. با طراحی و ساخت داخلی دستگاهی که از روش ذوب حفره ای در دستگاه های فرکانس بالا بهره می برد، می توانیم تجهیزات این حوزه را فراوری کنیم. یعنی علاوه بر فراوری این ابزارها، تجهیزات مورد احتیاج ساختشان را نیز در داخل کشور فراوری می کنیم.

رحمانی از فعالیت حداقل 6 نفر از متخصصان کشورمان در این شرکت می گوید و اضافه می نماید: این شرکت دانش بنیان توانست علاوه بر فراوری محصولاتی که با صرف هزینه بالا نیز قابل تأمین نبود، با یک طراحی تازه به فراوری برساند که ضمن توقف خروج ارز، از ظرفیت لازم برای عرضه به بازارهای بین المللی هم برخوردار است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سبدهای اطفای حریق ایران ساخت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبدهای اطفای حریق ایران ساخت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید