خروج نظامیان آمریکا از سومالی کلید خورد

به گزارش عینک ورساچه، خبرنگاران : خروج نیروهای آمریکایی مستقر در سومالی شروع شده است.

خروج نظامیان آمریکا از سومالی کلید خورد

به گزارش عینک ورساچه به نقل از ایرنا، ژنرال استفان تونسد فرمانده نیروهای آمریکا در آفریقا در بیانیه ای گفت که من فعالیت کار گروه مشترک جابه جایی نیروهای آمریکا از سومالی به دیگر پایگاه ها در آفریقای شرقی را بر عهده گرفته ام.

سی ان ان به شمار نیروهای آمریکایی مستقر در سومالی اشاره ای نکرد.

دونالد ترامپ که روزهای پایانی حضور در کاخ سفید را سپری می نماید ، در اوایل ماه جاری در یک تصمیم مهم نظامی، دستور داد تا اوایل سال 2021 نیروهای امریکایی سومالی را ترک نمایند.

در همین رابطه پنتاگون گفت که رئیس جمهوری ایالات متحده به وزارت دفاع و فرماندهی آفریقای ایالات متحده دستور داده است تا اوایل سال 2021 بیشتر پرسنل و دارایی های خود را از سومالی تغییر مکان دهند.

به ادعای وزارت دفاع آمریکا، سربازان این کشور در سومالی به نیروهای داخلی آموزش می دهند تا با گروه های القاعده و الشباب مقابله نمایند.

خروج نیروهای آمریکا در سومالی در حالی منتشر می گردد که کاخ سفید در ماه گذشته دستور کاهش نیروهای آمریکا در عراق و افغانستان را نیز صادر کرد.

رابرات اوبرایان مشاور امنیت ملی آقای ترامپ در همین مورد گفت که براساس این دستور تا روز پانزدهم ژانویه (25 دی) 2021 تعداد نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان به 2500 نفر کاهش می یابد.

اوبرایان گفت نیروهای به جامانده به کار حفاظت از سفارت خانه ها آمریکا در عراق و افغانستان و سایر نهادهای آمریکایی فعال در این دو کشور مشغول خواهند شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اضافه نمود: این سیاستی تازه نیست و رئیس جمهوری آمریکا از زمان شروع به کار ، تعداد نیروهای مورد نظر آمریکا مستقر در این دو کشور را اعلام نموده بود.

منبع: اقتصادنیوز

به "خروج نظامیان آمریکا از سومالی کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج نظامیان آمریکا از سومالی کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید