آمریکا نیروهای ویژه و بمب افکن های بی 52 به منطقه اعزام می نماید

به گزارش عینک ورساچه به نقل از وال استریت ژورنال، وزارت دفاع آمریکا قرار است شماری از نیروهای ویژه این کشور را برای مدتی کوتاه به افغانستان اعزام کند تا به طالبان درباره عزم خود مبنی بر تضمین امنیت خروج نظامیان آمریکایی و ناتو هشدار دهد.

آمریکا نیروهای ویژه و بمب افکن های بی 52 به منطقه اعزام می نماید

قرار است یک ناو هواپیمابر و حداکثر 6 بمب افکن بی 52 نیز برای تضمین امنیت خروج نظامیان آمریکایی و ناتو به منطقه اعزام گردد.

به گفته جان کربی سخنگوی پنتاگون، تا به امروز دو ففرایند بمب افکن بی 52 به منطقه اعزام شده است.

وی در توجیه این اقدام مدعی شد: آمریکا با توجه به اظهارات تند طالبان، اقدامات احتیاطی را انجام داده است. همه احتمالات باید در نظر گرفته گردد از جمله اینکه طالبان در برابر عقب نشینی نیروهای آمریکایی مقاومت نشان دهد.

ادعا می گردد که فرایند خروج سه هزار و 500 نظامی آمریکایی که کمتر از دو هفته دیگر شروع می گردد تا اواسط جولای تکمیل می گردد حال آنکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، تاریخ 11 سپتامبر را برای نهایی شدن این موضوع اعلام نموده است.

قرار بود طبق توافقی که فوریه 2020 میان طالبان و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، حاصل شد؛ نظامیان خارجی تا ضرب الاجل اول ماه میلادی می، خاک افغانستان را ترک نمایند. اما آمریکا به روال معمول بدقولی کرد و این رویه را تا ماه سپتامبر به تاخیر انداخت.

طالبان در اعتراض به این تاخیر، اعلام نمود مادامی که نظامیان خارجی در افغانستان هستند، از حضور در مذاکرات صلح امتناع خواهد نمود.

پیشتر نیز، فرانک مک کنزی فرمانده واحد تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا) مدعی شده بود که برای محافظت از نیروهای ناتو حین خروج از افغانستان، موقتاً نظامیان دیگری به این کشور اعزام خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا نیروهای ویژه و بمب افکن های بی 52 به منطقه اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا نیروهای ویژه و بمب افکن های بی 52 به منطقه اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید