تمرکز جهانیان بر گردشگری مسئولانه

به گزارش عینک ورساچه، گردشگری مسئولانه از مباحث مهم زمان حال در صنعت گردشگری است و خوشبختانه علاوه بر مسئولین، توجه گردشگران نیز به این موضوع جلب شده است.

تمرکز جهانیان بر گردشگری مسئولانه

اخیرا، تمرکز تمامی بخش های صنعت جهانگردی بر جهانگردی مسئولانه است. در حالی که اولین پذیرندگان این مساله، مکان های اقامتی دوستدار محیط زیست یا اپراتورهای تورهای کوچک اختصاصی بودند، اما زمانی که جریان اصلی این صنعت متوجه شد که باید مسئولانه برخورد کند، این شرایط تغییر پیدا کرد. هتل داران به سرعت خود را با برنامه های کاهش مصرف آب، انرژی و فراوری ضایعات که سبب می گردد در هزینه ها صرفه جویی نمایند و بعلاوه محیط زیست را نجات هند، انطباق دادند.

در همین حال، اپراتورهای تورها مانند توئی (Tui)، با راهبردهای گسترده تری در سراسر کسب و کار خود روبه رو هستند و راهی برای گزارش شفاف، معرفی کردند.

کاهش فقر در کشورهای در حال توسعه، یک ضرورت رو به رشد در میان اپراتورها، شرکت های تورهای یک روزه و صاحبین مکان های اقامتی بوده است. آن ها به وسیله استخدام، سرویس های جهانگردی یا تجربیات جامعه در پی رساندن پول به صورت مستقیم به دست کسانی که احتیاج مبرم به آن دارند، هستند.

ما شاهد ابتکاراتی در زمینه استخدام بوده ایم و از پیشگامان این مساله می توان به هتل های لمون تری (Lemon Tree Hotels) در هند اشاره نمود که به افرادی که دچار ناتوانی جسمی و معلولیت هستند یا از طرف جامعه مطرود شده اند، پیشنهاد استخدام بدون مانع را می دهد.

محافظت از حیات وحش نیز با ایجاد عایدی به وسیله این صنعت برای حفاظت، مشاغل برای مردم محلی و یک منطق تجاری برای حفاظت از زیستگاه، یکی از تمرکزهای اصلی جهانگردی مسئولانه است.

برنامه های محافظت از حیات وحش عبارتند از تشویق جهانگردان برای توجه کردن به گونه هایی که مشاهده می نمایند و اطلاع دادن به جوامع بومی که به محافظت از آن گونه ها می پردازند.

در آینده، چندین مسئله عمده دیگر وجود دارد که هنوز باید مورد توجه قرار گیرند. ما باید تحقیق و توسعه هواپیماهای الکتریکی را افزایش دهیم و من می خواهم بعضی از عایدیهای ای پی دی (Air Passenger Duty) را به سمت این امر ببینم.

برابری برای زنان در جهانگردی، برده داری مدرن و شرایط کاری، به ویژه در بخش مکان های اقامتی، نیز جزو مسائل بزرگی در حیطه جهانگردی مسئولانه خواهند بود.

اگرچه، مساله بنیادی و اصلی همان چیزی است که روزنامه وال استریت به آن واکنش شدید جهانگردی جهانی (global tourism backlash) می گوید، به عنوان مثال، اعتراض ساکنین یک منطقه به هجوم جهانگردان (overtourism). آن ها احساس می نمایند که رشد جهانگردی بدون مدیریت و غیر قابل کنترل، بیشتر از اینکه سود برساند، موجب ضرر زدن به محل زندگی آن ها می گردد.

در حالی که تمام نگاه ها بر ونیز و بارسلون است، وجود حتی صد جهانگرد اضافه تر در این مقاصد کوچک جهانگردی می تواند به نظر خیلی از ساکنین بیاید و مشکل، سرعت رو به افزایش این مساله است. در بعضی از مکان ها، ما در حال جنگ با محدودیت های در حال رشد هستیم.

خوشبختانه جنبش جهانگردی مسئولانه در حال شتاب گرفتن است و برای اولین بار جهانگردان نیز به این موضوع علاقه نشان داد ه اند. البته، همه ما می دانیم که راه بسیاری در پیش است.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com

به "تمرکز جهانیان بر گردشگری مسئولانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز جهانیان بر گردشگری مسئولانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید