ترکیه: 342 تروریست را از پا در آوردیم

به گزارش عینک ورساچه، وزارت دفاع ترکیه مدعی شد که از ابتدای شروع عملیات نظامی این کشور در سوریه 342 نیروی کرد سوریه کشته شده اند.

ترکیه: 342 تروریست را از پا در آوردیم

به گزارش گروه بین الملل عینک ورساچه، وزارت دفاع ترکیه امروز (آدینه) در بیانیه ای به عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه پرداخت و مدعی شد که از ابتدای شروع این عملیات تا کنون 342 نیروی نظامی کرد کشته شده اند.

به نوشته خبرگزاری تی آر تی عربی، در این بیانیه آمده است: به زودی عملیات چشمه صلح به موفقیت و با کوشش متکی بر خود، به سرانجام خواهد رسید.

وزارت دفاع ترکیه صبح امروز نیز در بیانیه ای از کشته شدن اولین نیروی ارتش این کشور اطلاع داد؛ هرچند خبرگزاری هاوار وابسته به نمودهای سوریه مدعی شده که طی ساعات گذشته تا کنون، 100 عنصر وابسته به ترکیه و نظامیان این کشور کشته و نُه نفر از نیروهای ارتش ترکیه نیز بازداشت شده اند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که درگیری ها در عمق هشت کیلومتری خاک سوریه جریان دارد و همزمان حملات هوایی ارتش ترکیه علیه مواضع نمودهای سوریه صورت می گیرد.

اعلام آمار 342 کشته از سوی وزارت دفاع ترکیه در حالی است که فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه امروز در بیانیه ای کشته شدن 22 تن از عناصر خود را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، تأیید کرد.

همزمان با درگیری ها سازمان پزشکان بدون مرز نیز در بیانیه ای از بسته شدن بیمارستان شهرک تل ابیض در مرز با ترکیه اطلاع داد و نوشت که کارکنان این بیمارستان از ترس حملات هوایی ترکیه فرار نموده اند. برنامه جهانی غذا نیز بیان کرد که 70 هزار نفر از ساکنان رأی العین و تل ابیض مجبور به ترک مناطق خود شده اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه عصر چهارشنبه (17 مهر) از شروع عملیات نظامی این کشور علیه شبه نظامیان کرد سوری مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه اطلاع داد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "ترکیه: 342 تروریست را از پا در آوردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: 342 تروریست را از پا در آوردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید