افتتاح و بازدید از فاز یک اسکله بندر صیادی جدید تنگ کنارک با حضور جهانگیری

به گزارش عینک ورساچه، خبرگزاری خبرنگاران- فاز نخست اسکله بندر صیادی تنگ کنارک، بعداز ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

افتتاح و بازدید از فاز یک اسکله بندر صیادی جدید تنگ کنارک با حضور جهانگیری

به گزارش خبرگزاری عینک ورساچه، این طرح با هدف رونق صید و صیادی، شامل ساخت اسکله، موج شکن، تأسیسات خشکی، محوطه سازی و لایروبی، با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان در 36 ماه به بهره برداری رسیده است و قابلیت پهلوگیری 120 فروند شناور لنج، همچنین 250 فروند قایق را دارد.

بندر صیادی تنگ یکی از قدیمی ترین اسکله های صیادی در حوزه شهرستان کنارک در 110 کیلومتری جهت چابهار - جاسک واقع شده و از نقاط مهم صیادی و گردشگری سواحل مکران به حساب می آید.

استفاده مناسب از ظرفیت ها و توانمندی های منطقه به ویژه ذخایر خداداد دریا می تواند منجر به رونق اقتصاد خانوار و ایجاد اشتغال پایدار برای صدها نفر شود، با افتتاح این بندر جدید صیادی ده هزار تن به میزان تولید شیلات و حدود دو هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

معاون اول رییس جهمهور پس از بازدید هوایی از این اسکله در گفتگوی صمیمی و رو در رو با صیادان و فعالان حوزه شیلات در این بندر در جریان نیازمندی ها و مسائل و مطالبات آنها قرار گرفت.

جهانگیری پس از بازدید از این اسکله برای حضور در نشست توسعه سواحل مکران راهی چابهار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "افتتاح و بازدید از فاز یک اسکله بندر صیادی جدید تنگ کنارک با حضور جهانگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح و بازدید از فاز یک اسکله بندر صیادی جدید تنگ کنارک با حضور جهانگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید