ارزیابی عراقچی از نشست برجامی دیروز

به گزارش عینک ورساچه، معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید نمود: تمامی طرف ها در این مذاکرات به اندازه کافی جدیت به خرج می دهند و جدیت و عزم شان را به وضوح نشان داده اند و مایلند مسائل مهم باقی مانده در اسرع وقت حل گردد و حتی مذاکرات در این دور به نتیجه برسند.

ارزیابی عراقچی از نشست برجامی دیروز

به گزارش عینک ورساچه، سید عباس عراقچی درباره نشست دیروز کمیسیون مشترک برجام در وین و در پاسخ به این سوال که چه مسائلی در این مذاکرات برای حل و فصل کردن باقی مانده اند، گفت: در دور آخر [دور پنجم] مذاکرات ما قادر بودیم پیشرفت های حائز اهمیتی داشته باشیم اما هنوز بعضی مسائل مهم حل نشده و باقی مانده است.

وی اضافه کرد: ما جلسه کمیسیون مشترک را با عزم پایدار تمامی اعضا آغاز کردیم. فکر می کنم تمامی طرف ها در این مذاکرات به اندازه کافی جدیت به خرج می دهند و جدیت و عزمشان را به وضوح نشان داده اند.

مذاکره کننده ارشد کشورمان گفت: تمامی طرف ها مایلند مسائل مهم باقی مانده در اسرع وقت حل گردد و حتی مذاکرات در این دور به نتیجه برسند. نمی توانم بگویم که می توانیم در این دور از مذاکرات کارمان را به نتیجه برسانیم، اما امکانش وجود دارد.این موضوع بستگی به این دارد که چقدر بتوانیم در زمینه مسائل مهم پیشرفت کنیم و طرف های دیگر چقدر آمادگی دارند تصمیم های سخت خودشان را بگیرند و بگذارند مسائل را حل کنیم.

به گفته عراقچی، مسائل اصلی، مسائلی هستند که پیشرفتی در زمینه آنها داشته ایم اما هنوز نمی توانیم بگوییم که پاسخی شفاف یا راهکاری شفاف برایشان داریم اما مطمئنم این بار می توانیم پیشرفت کنیم و اگر امکانش باشد مذاکرات را تکمیل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر او طرف مقابل در مذاکرات، تصمیمات سیاسی لازم را گرفته است یا نه توضیح داد: ما تازه مذاکرات را آغاز نموده ایم و این موضوعی است که باید دید روزهای آینده چه می گردد. چیزی که در جلسه اول کمیسیون مشترک دیدم، عزم واقعی از سوی تمامی اعضا برای به نتیجه رسیدن بود. باید ببینیم اوضاع در روزهای آینده چگونه پیش می رود.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "ارزیابی عراقچی از نشست برجامی دیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی عراقچی از نشست برجامی دیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید