کریمی: حضور ملی پوشان تکواندو به تیم های جوان شخصیت می دهد، می توانیم در روسیه سه سهمیه المپیک را قطعی کنیم

به گزارش عینک ورساچه، سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو ایران گفت: حضور دو بازیکن ملی پوش در تیمی که اسپانسر دارد برای آن تیم شخصیت تیمی ایجاد می نماید.

کریمی: حضور ملی پوشان تکواندو به تیم های جوان شخصیت می دهد، می توانیم در روسیه سه سهمیه المپیک را قطعی کنیم

مرتضی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی عینک ورساچه، در مورد شرایط ملی پوشان تکواندو برای کسب سهمیه المپیک گفت: مسائل مسابقات دنیای منچستر باعث ایجاد فشار روحی و روانی روی ملی پوشان برای کسب سهمیه المپیک شد. یک آنالیز ساده نشان می دهد که در دو ماه ملی پوشان ما در چند تورنمنت سنگین شرکت کردند که از لحاظ علمی و فنی صحیح نیست، اما به خاطر کسب سهمیه المپیک باید این فشار را تحمل نمایند. امیدوارم در نهایت با وجود فشار زیاد در روسیه پیروز به کسب سه سهمیه شویم.

وی در مورد اینکه میرهاشم حسینی برای کسب سهمیه المپیک احتیاج به مدال طلا یا نقره مسابقات فینال گرندپری خواهد داشت، گفت: میرهاشم نشان داده بلد است فعل خواستن را صرف کند. با توجه به هوش و غیرت این بازیکن، او موقعیت را درک و قطعا در روسیه سهمیه المپیک را کسب خواهد نمود. تنها مسائل حاشیه ای و مسائل ناخواسته مانع نتیجه دریافت حسینی است و در شرایط طبیعی این بازیکن با توانایی فنی بالا و غیرتی که دارد به مدال و سهمیه خواهد رسید.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در مورد شانس ایران برای کسب سه سهمیه المپیک بیان کرد: سهیمه آرمین هادی پور و سجاد مردانی تا حدود زیادی قطعی شده است. با توجه به صندلی این نفرات در رنکینگ تنها تعلل خودشان باعث می گردد سهمیه را از دست بدهند. این دو نفر و میرهاشم حسینی می توانند در روسیه سه سهمیه المپیک 2020 را قطعی نمایند.

کریمی در مورد نقدها بعضی ملی پوشان به اظهارات او در مورد سهمیه بندی ملی پوشان در لیگ تکواندو گفت: همواره اعتقاد دارم جوانان ما توانایی انجام کارهای بزرگ را دارند و این موضوع را در لیگ برتر تکواندو نیز نشان دادند. بارها جوانان در لیگ برتر برای ملی پوشان دردسر درست کردند، اما از طرفی اعتقاد دارم ملی پوشان نیز باید در لیگ حضور داشته باشند، اما فدراسیون باید برای این مهم سهمیه بندی در نظر بگیرد.

وی توضیح داد: بعضی تیم ها با نیروی جوانان در لیگ برتر حاضر می شوند و با توجه به عدم نتیجه گیری و هزینه های بالای تیمداری عطای حضور در مسابقات را به لقایش می بخشند. حضور دو بازیکن ملی پوش در تیمی که اسپانسر دارد برای آن تیم شخصیت تیمی ایجاد می نماید و باعث خواهد شد یک تیم تازه وارد با حضور یک بازیکن قهرمان دنیا به سایر جوانانش انگیزه بدهد.

مدیرفنی تیم تکواندو لوازم خانگی در مورد استدلال ملی پوشان برای حضور در تیم هایی که پرداخت بیشتری دارند، گفت: طبیعی است که همه به دنبال درآمد بیشتر هستند، اما باید ببینیم این درآمد با چه روشی به دست می آید. بازیکنان ملی پوش حق دارند که درآمد خوب داشته باشد، اما وقتی زیر ساخت های لیگ ما تقویت و هیاهو و هیجان مسابقات زیاد نگردد، نمی توانیم لیگ خوب و پویایی داشته باشیم و بازیکنان درآمدزایی نمایند. این شرایط باعث می گردد حضور تیم ها در لیگ محدود گردد و تنها دو یا سه تیم پولدار به رقابت بپردازند و تیم هایی که زیر ساختی کار می نمایند عقب بمانند و دچار یاس و سرخوردگی شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کریمی: حضور ملی پوشان تکواندو به تیم های جوان شخصیت می دهد، می توانیم در روسیه سه سهمیه المپیک را قطعی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریمی: حضور ملی پوشان تکواندو به تیم های جوان شخصیت می دهد، می توانیم در روسیه سه سهمیه المپیک را قطعی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید