نکات آماری 550 بازی تیم ملی فوتبال ایران ، بدترین شکست مقابل همسایه

به گزارش عینک ورساچه، تیم ملی فوتبال ایران تا به امروز بیش از 550 بار در تورنمنت های مختلف به میدان رفته که بیشترین تعداد بازی را برابر کویت برگزار نموده و سنگین ترین شکست را برابر یک همسایه پذیرفته است.

نکات آماری 550 بازی تیم ملی فوتبال ایران ، بدترین شکست مقابل همسایه

به گزارش عینک ورساچه از مهر، تیم ملی فوتبال ایران که برای اولین بار در سال 1330 به میدان رفت و نخستین بازی خود را با راهنمایی حسین صدقیانی در کابل مقابل تیم ملی افغانستان با حضور بیش از 10 هزار تماشاگر در قالب یک بازی محبت آمیز انجام داد و به نتیجه مساوی بدون گل رسید، بیش از 550 بار به میدان رفته که تیم کویت با 30 بازی مقابل ایران، تکراری ترین حریف تیم ملی است.

اولین بازی ایران و کویت در 25 دی سال 1350 و در چارچوب ملاقاتهای مقدماتی المپیک 1972 در تهران انجام شد که تیم ملی ایران با گل های علی پروین و علی جباری با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد. سرمربی تیم ملی ایران در آن ملاقات زنده یاد پرویز دهداری بود.

آخرین ملاقات دو تیم نیز در تاریخ 12 اسفند سال 1393 در شهر کرج و در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا سال 2015 برگزار گردید که ملی پوشان کشورمان با گل های یعقوب کریمی، پیغام صادقیان و کریم انصاری فرد با نتیجه 3 بر 2 پیروز شدند.

تیم ملی ایران در مجموع 30 باری که با کویتی ها به مناسبت های مختلف بازی داشته 13 بار پیروز شده، 10 بار مساوی داشته و 7 بار هم طعم شکست را چشیده است. ملی پوشان ایران در این بازی ها 39 بار گلزنی نموده و 31 بار هم گل خورده اند.

بیشترین پیروزی

گرچه کویتی ها 13 بار مقابل تیم ملی ایران باخته اند، اما این تیم بیشترین شکست را مقابل ایران تحمل ننموده و تیمی که بیشتر از سایر تیم ها از تیم ملی ایران باخته، دو تیم قطر و سوریه هستند.

قطری ها در مجموع 23 بار با تیم ملی ایران ملاقات داشته اند که از این 23 بازی 15 بار باخته اند. همچنین تیم ملی سوریه نیز 27 بار با تیم ایران بازی داشته که آنها هم 15 بار طعم شکست را چشیده اند تا تیم ملی ایران بیشترین پیروزی خود را مقابل این دو تیم به دست آورده باشد.

بیشترین گل زده

گرچه سوریه و قطر بیشترین تعداد شکست را مقابل تیم ملی ایران دارند، اما تیمی که بیش از دیگران از تیم ملی ایران گل خورده، تیم ملی پاکستان است.

پاکستان که 14 بار مقابل تیم ملی ایران بازی نموده، 12 بار باخته، 1 بار مساوی نموده و یکبار هم به پیروزی رسیده است.

پاکستانی ها در این ملاقاتها 58 بار دروازه شان باز شده که این بیشترین گلی است که تیم ملی ایران در تاریخ ملاقاتهایش به یک تیم زده است.

بعد از پاکستان هم تیم ملی مالدیو با 42 گل خورده مقابل ایران در رده بعدی قرار می گیرد.

بیشترین شکست

تیم های ایران و کره جنوبی 31 بار با هم ملاقات داشته اند که در آنالیز نتایج، کفه ترازو به سود تیم ملی ایران سنگینی می نماید.

ایران در این بازی ها 13 بار به پیروزی رسیده و کره جنوبی 9 بار و 9 ملاقات دیگر دو تیم با نتیجه مساوی به انتها رسیده است.

تیم ملی ایران مقابل هیچ تیمی به اندازه کره جنوبی شکست نخورده تا کره ای ها رکورددار تعداد پیروزی بر تیم ملی ایران باشند.

در این ملاقاتها تعداد گل های زده و خورده دو تیم برابری می نماید و هر یک از دو تیم 33 بار دروازه هم را باز نموده اند.

بهترین پیروزی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی با نتیجه 6 بر 2 به دست آمده و بهترین پیروزی کره نیز با نتیجه 5 بر صفر بوده است.

بهترین پیروزی

پرگل ترین و بهترین پیروزی تیم ملی ایران در ملاقات برابر گوام به دست آمده است. ملاقات ایران و گوام در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2002 که در 4 آذر 79 در استادیوم تختی برگزار گردید و با نتیجه 19 بر صفر به سود تیم ملی ایران انتها یافت، بهترین و پر گل ترین پیروزی ایران در تاریخ است.

در این بازی کریم باقری 6 گل، علی کریمی 4 گل، علی دایی و فرهاد مجیدی 3 گل، سهراب بختیاری زاده 2 و نیکبخت واحدی یک گل به ثمر رساندند.

بدترین شکست

بدترین شکستی که تیم ملی ایران در تاریخ بازی های خود تجربه نموده، شکست با نتیجه 6 بر یک مقابل تیم ملی ترکیه است.

تیم ملی ایران در یک بازی محبت آمیز که در تاریخ 7 خرداد 1329 در شهر استانبول برگزار گردید با مربیگری حسین صدقیانی به میدان رفت و با نتیجه 6 بر یک باخت که این پرگل ترین و بدترین شکست تاریخ تیم ملی ایران است.

تنها گل تیم ملی ایران را در این بازی که با حضور 12 هزار تماشاگر برگزار گردید امیر خلیلی به ثمر رساند.

بعضی از رکوردداران تیم ملی

بیشترین گل: علی دایی 109

بیشترین بازی ملی: جواد نکونام 151

بیشترین تعداد کاپیتانی: علی دایی 80

بیشترین تعداد دروازه بانی: احمدرضا عابدزاده 79

بیشترین تعداد کلین شیت: سید مهدی رحمتی 35

طولانی ترین دوران حضور: جواد نکونام 15 سال

منبع: جام جم آنلاین

به "نکات آماری 550 بازی تیم ملی فوتبال ایران ، بدترین شکست مقابل همسایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات آماری 550 بازی تیم ملی فوتبال ایران ، بدترین شکست مقابل همسایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید