همه چیز درباره باغ گیاه شناسی وارنا

به گزارش عینک ورساچه، آشنایی با باغ گیاه شناسی وارنا

وارنا یکی از شهرهای توریستی در بلغارستان است که در امتداد دریای سیاه قرار گرفته و در اواخر فصل بهار و تابستان گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. یکی از جاذبه هایی که پیشنهاد می کنیم حتما در سفر به این شهر از آن بازدید کنید، باغ گیاه شناسی وارنا است. در نزدیکی شهر وارنا کاخی به نام بالچیک واقع شده است که درون آن یک باغ گیاه شناسی که به دلیل تنوع بالایی که در گونه های گیاهی خود دارد بعد از باغ گیاه شناسی موناکو جز برترین باغ های گیاهی شناسی وارنا به شمار می آید. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره باغ گیاه شناسی وارنا و همچنین کاخ بالچیک صحبت کنیم با ما همراه باشید.

همه چیز درباره باغ گیاه شناسی وارنا

کاخ بالچیک و باغ گیاه شناسی وارنا در فاصله 40 کیلومتری این شهر واقع شده است و در واقع اقامتگاه تابستانی ملکه رومانی بوده و تا سال ها مورد استفاده خانواده سلطنتی بوده است. تنها با 45 دقیقه می توانید به این کاخ زیبا و تاریخی برسید و از چشم انداز بی نظیر دریای سیاه و آرامش و خلوت دلنشین این کاخ لذت ببرید.

در سال 1940 در فضای سبز کاخ، باغی به مساحت 65000 مترمربع در شهر وارنا ساخته شد که در این باغ بیش از 2000 گیاه از 85 خانواده و 200 گونه نیز وجود دارد. یکی از جذاب ترین بخش های باغ گیاه شناسی وارنا کاکتوس های غول پیکری هستند که در فضای باز و فضایی به مساحت 1000 متر نیز کاشته شده است.

یک چشمه مقدس در این باغ وجود دارد که از خیلی قبلترها در کاخ بالچیک ساخته شده است. مردم محلی شهر وارنا اعتقاد دارند که این چشمه مقدس و آبی که از آن بیرون می آید می تواند برای بسیاری از بیماری ها و ارواح بد را از انسان ها دور کند. به طوری که یک افسانه محلی و فولکلور در این مورد وجود دارد که می گوید زمانی دختر نابینایی آرزوی دیدن این مکان را داشته است. دختر نابینا انتها به این چشمه می رسد و پس از شستن صورتش با آب چشمه بینایی خود را بازمی یابد. هرچند این روایت بیشتر برگرفته از باورهای محلی است و مستند نیست اما به هر حال نمی توان منکر شد که این چشمه زیایی خاصی به باغ و کاخ بالچیک داده است.

از دیگر قسمت های جالب در باغ گیاه شناسی وارنا پل کوچکی است که در وسط باغ واقع شده است و شما زمانی که به بازدید از این باغ بروید خواهید دید که افراد بسیاری هستند که با چشمان بسته در حال عبور از روی این پل هستند. در خصوص این پل هم روایات جالبی وجود دارد: مردم محلی معتقدند که اگر با چشمان بسته از روی این پل رد شوید و آرزو کنید می توانید به آرزوی خود برسید.

بازدید از باغ گیاه شناسی وارنا بیشتر برای خانواده ها و افرادی که گل و گیاه علاقه وافری دارند پیشنهاد می گردد. بهترین زمان بازدید از این باغ فصل تابستان است چرا که تنوع گیاهی در این فصل بسیار بالا می رود.

آنچه جذابیت این باغ را بیشتر نموده، بازار گل و گیاهی است که در آن برپاست؛ شما می توانید هر گیاهی که مد نظرتان است که از بازار این باغ تهیه کنید و همراه خود به محل اقامتتان ببرید.

گفتنی است که بگوییم باغ گیاه شناسی وارنا دارای یک مدرسه سبز، باغی برای برگزاری جشن ها و عروسی ها، محیطی بسیار عالی برای پیک نیک خانواده ها و همچنین بهترین مکان برای اسب سواری محسوب می گردد. پس اگر با تور وارنا به سمت این شهر سفر کردید حتما یک روز به سمت این باغ بروید و تمام روزتان را درون این محوطه با نشاط و سرسبز بگذرانید.

زمان بازدید از باغ گیاه شناسی در وارنا

  • ماه آپریل از ساعت: 08:30 - 18:00
  • ماه می از ساعت: 08:30 - 19:00
  • ماه جون از ساعت: 08:00 - 19:00
  • ماه های جولای و آگوست از ساعت: 08:00 - 20:00
  • ماه سپتامبر از ساعت: 08:30 - 19:00
  • ماه اکتبر از ساعت: 08:30 - 18:00

فعالیت های ممکن در باغ گیاه شناسی وارنا

  • اسب سواری 20 لو
  • کالسکه سواری 10 لو
  • هزینه باربیکو 15 لو
  • برگزاری مراسم عروسی در باغ گیاه شناسی وارنا 250 یورو

آدرس: ul. Akad. Daki Yordanov 28, 9600 Dvoretsa, Varna, Bulgaria

مختصری درباره کاخ بالچیک

کاخ باشکوه بالچیک درون یک باغ بسیار زیبا و سرسبز واقع شده است و به دلیل نزدیکی به دریای سیاه از نمایی بسیار جذاب و دیدنی برخوردار است. این کاخ در واقع، اقامتگاه تابستانی ملکه رومانی بوده است و توسط همسرش برای استراحت ملکه ماری ساخته شده است. کاخ بالچیک بین سال های 1926 و 1937 و در دوران کنترل رومانی بر این منطقه ساخته شده است. جالب است بدانید که ملکه رومانی، در واقع پرنسس ادینبورگ، اسکاتلند و نوه ملکه ویکتوریا بوده است. او پس از ازدواج با پادشاه رومانی، فردیناند اول در سال 1893 ملکه رومانی شد.

ملکه ماری در سال 1921 از این منطقه دیدن کرد و از آب و هوای مطبوع و موقعیت آن بسیار خوشش آمد. به همین دلیل از همسرش، شاه فردیناند درخواست کرد اقامتگاهی تابستانی در این منطقه بسازد. در معماری کاخ از معماری بالکان و شرقی تاثیر گرفته شده و دو معمار ایتالیایی به نام های آگوستینو و امریکو ساخت کاخ را برعهده گرفته اند. طراحی و فضاسازی باغ هم کار هنرمندی برجسته از کشور سوئیس است که به زیبایی هرچه تمام تر این باغ را طراحی نموده است.

امروزه بسیاری از ویلاهای سلطنتی و ساختمان دیگر مجموعه برای اقامت توریست ها در نظر گرفته شده است. بنابراین در صورتی که زمانش را دارید می توانید شب را در یک کاخ سلطنتی سپری کنید و از فضای زیبای باغ و چشم انداز دریای سیاه لذت ببرید. بعضی دیگر از ساختمان ها به رستوران و کافه تبدیل شده اند تا جوابگوی احتیاج خیل عظیم گردشگران باشند.

قسمت های مختلف کاخ بالچیک

کاخ دیدنی و جذاب بالچیک درون باغ گیاه شناسی وارنا واقع شده است، این کاخ دارای بخش های مختلفی نظیر اقامتگاه های مختلف، حمام، عبادتگاه و یک باغ می باشد، که امروزه به باغ گیاه شناسی مشهور شده اند. اقامتگاه تابستانی ملکه ماری ساختمانی ساده و متواضعانه است که در بخشی از باغ قرار گرفته است. این کاخ مشرف به دریای سیاه است و از تراس این کاخ چشم اندازی خیره کننده از دریا خواهید داشت.

این کاخ کاملا بر دریای سیاه مشرف است و در ارتفاع 17 متری از سطح این دریا قرار گرفته است. باغ گیاهشناسی این کاخ بسیار حائز اهمیت و منحصربفرد است و بیش از 2000 گونه گیاه و درخت در این باغ نگهداری می شوند. این باغ به خوبی رسیدگی می گردد و همچنان که در لابلای باغ قدم می زنید می توانید آبنماها، آبشارهای مصنوعی و چشمه مقدس را ببینید که بر زیبایی این باغ اضافه نموده اند. تمام این زیبایی ها در دورنمایی از دریای سیاه قرار گرفته اند و فضایی دلنشین و لذتبخش را ایجاد نموده اند.

منبع: www.greenvarna.ru

منبع: الی گشت

به "همه چیز درباره باغ گیاه شناسی وارنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره باغ گیاه شناسی وارنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید