فیک نیوزها یکی از جعلیات رایج در فضای مجازی

به گزارش عینک ورساچه، عیسی زارع پور در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی با انتشار دو نمودار از کیفیت ترافیک اینترنت کشور نوشت: یکی از جعلیات رایج در فضای مجازی فیک نیوزها هستند. خبرهای جعلی که گاهی آنقدر باورپذیر آماده می شوند که ممکن است طیف بزرگی از جامعه باور و بر اساس آن قضاوت نمایند یا تصمیم بگیرند.

فیک نیوزها یکی از جعلیات رایج در فضای مجازی

وی گفت: اگر بخواهم نمونه ای در روزهای اخیر مثال بزنم این دو شکل اند. شکل پایینی نمودار ترافیک سایت ساز گوگل است که در دو هفته گذشته افت نموده و به هیچ وجه نشان دهنده ترافیک کل گوگل نیست.

وی اضافه کرد: در حالی که در فضای مجازی و برای حقیقت نشان دادن یک دروغ، از آن به عنوان نمودار ترافیک کل سرویس های گوگل در ایران و حتی به عنوان شرایط پهنای باند بین الملل کشور استفاده شده است.

وزیر ارتباطات: تصویر بالا که از این لینک قابل رؤیت است، نمودار واقعی ترافیک یکی از سرویس های پرکاربرد گوگل یعنی جستجوی گوگل در همان بازه زمانی است که اگر سایر سرویس ها را هم انتخاب و آنالیز کنید، نمودار آن مشابه همین بوده و در طول این دو ماه اخیر هیچ تغییری ننموده است.

زارع پور یکی از راه های مقابله با فیک نیوزها را تقویت تفکر نقاد دانست و تاکید نمود: تفکر نقاد به ما یاری می نماید تا پیش از آنکه در فضای مجازی چیزی را بپذیریم درباره منبع، گوینده و هدف آن کنجکاو شویم و کنکاش کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فیک نیوزها یکی از جعلیات رایج در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیک نیوزها یکی از جعلیات رایج در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید