فرق گوشت های سالم و ناسالم

به گزارش عینک ورساچه، ماهی یک بار برای خرید گوشت مورد نیاز خانه (از مرغ گرفته تا ماهی و گوشت گوساله یا گوسفند) به فروشگاه مواد غذایی پروتئینی می روید و با دقت سعی می کنید بهترین و سالم ترین گوشت را انتخاب کنید... راستی، شما می دانید فرق گوشت سالم و ناسالم در چیست؟ چه وجه تمایزی دارند؟ در این مقاله ویژگی های گوشت قرمز، مرغ و ماهی تازه و این که چطور می توان آنها را از انواع کهنه شان تشخیص داد را بیان می کنیم.

فرق گوشت های سالم و ناسالم

فرق گوشت های سالم و ناسالم

ماهی یک بار برای خرید گوشت مورد نیاز خانه (از مرغ گرفته تا ماهی و گوشت گوساله یا گوسفند) به فروشگاه مواد غذایی پروتئینی می روید و با دقت سعی می کنید بهترین و سالم ترین گوشت را انتخاب کنید... راستی، شما می دانید فرق گوشت سالم و ناسالم در چیست؟ چه وجه تمایزی دارند؟ در این مقاله ویژگی های گوشت قرمز، مرغ و ماهی تازه و این که چطور می توان آنها را از انواع کهنه شان تشخیص داد را بیان می کنیم.

1. ویژگی های گوشت سالم

گوشت سالم، رنگ قرمز طبیعی و درخشانی دارد؛ در صورتی که گوشت ناسالم، تیره رنگ است و سطحی لزج و چسبناک دارد. گوشت سالم دارای سفتی مخصوص و قابلیت برگشت پذیری و بویی مطبوع است اما گوشت ناسالم، شل و دارای بویی نامطبوع است. گوشت تازه را می توان تنها 3 تا 5 روز در یخچال و از 6 ماه تا 1 سال در فریزر نگه داشت؛ البته اگر گوشت گوساله باشد. در مورد گوشت گوسفند، این مدت به 4 تا 8 ماه و در مورد گوشت چرخ کرده، به 3 تا 4 ماه تقلیل خواهد یافت.

2. ویژگی های مرغ سالم

مرغ سالم، درخشنده و مرطوب و دارای رنگ سفید و شفاف است؛ در صورتی که نوع مانده اش، شل و تیره رنگ (متمایل به سبز) است. در ضمنً، مرغ تازه بویی طبیعی دارد اما مرغ فاسد، بویی زننده از خود ساطع می کند. مرغ تازه را می توان 1 تا 2 روز در یخچال و 1سال در فریزر نگه داشت.

3. ویژگی های ماهی سالم

سطح بدن ماهی سالم و تازه، لزج و براق است؛ در حالی که سطح بدن ماهی کهنه، کدر و خشک است. فلس های بدن ماهی تازه، براق اند و به راحتی کنده نمی شوند ولی در ماهی کهنه، فلس ها به راحتی از بدن جدا می شوند. چشم های ماهی تازه، درخشان و شفاف است؛ در حالی که در چشم ماهی کهنه فرورفتگی دیده می شود و البته تیره و کدر است. در ضمنً، اگر با انگشت دست، بدن ماهی تازه را فشار دهید؛ گودی آن زود از بین می رود ولی اگر ماهی کهنه باشد، گودی روی بدن ماهی تا مدتی باقی می ماند. به علاوه، چنانچه ماهی را به حالت افقی نگه دارید، اگر تازه باشد، به همان حالت باقی می ماند ولی ماهی کهنه به حالت افقی نمی ماند و از 2 طرف خم می شود. ماهی تازه را می توان 1 تا 2 روز در یخچال و 3 تا 4 ماه در فریزر نگه داشت.

منبع: www.salamat.com

منبع: راسخون

به "فرق گوشت های سالم و ناسالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرق گوشت های سالم و ناسالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید