طلب گندم کاران هرمزگانی پرداخت شد

به گزارش عینک ورساچه، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان گفت: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم در استان (25 فروردین ماه) تا به امروز 11 میلیارد و 600 میلیون ریال به گندم کاران هرمزگان پرداخت شده است.

طلب گندم کاران هرمزگانی پرداخت شد

به گزارش عینک ورساچه به نقل از ایرنا، مسعود دشوارگر دوشنبه 8 اردیبهشت در جمع عینک ورساچه اظهار کرد: در این مدت یک هزار و 600 تُن گندم از کشاورزان هرمزگان خریداری شده و طبق برنامه ریزی های اجرا شده در مدت 24 تا 48 ساعت پس از خرید، پول به حساب گندم کاران واریزشده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان افزود: امسال گندم دوروم به قیمت هر کیلوگرم 26 هزار رال و گندم معمولی هر کیلوگرم 25 هزار رالد از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می شود.

دشوارگر گفت: پیش بینی می کنیم تا انتها زمان خرید تضمینی گندم که تا تیرماه ادامه دارد، حدود 47 هزار تن گندم از کشاورزان هرمزگان خریداری شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در هرمزگان را 14 مرکز خاطرنشان کرد و گفت: از این شمار هفت مرکز در حاجی آباد، دو مرکز در شهرستان بندرعباس، دو مرکز در رودان، یک مرکز در میناب، یک مرکز در بستک و یک مرکز در شهرستان پارسیان راه اندازی شده است.

طبق اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان برداشت گندم از اواسط فروردین در این استان آغازشده و تا خرداد ادامه دارد و امسال 11 هزار و 563 هکتار زمین کشاورزی در این منطقه به زیر کشت گندم رفته و پیش بینی می شود حدود 52 هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود.

شیرودی، چمران، سیروان، مهرگان و چمران 2 از ارقام کشت شده در مزارع گندم استان هرمزگان است و شهرهای حاجی آباد، رودان، بستک، پارسیان، بندرعباس و میناب از مهم ترین مناطق کشت گندم در این استان است.

تولیدات محلی تنها 35 درصد از نیاز این استان به محصول گندم را تأمین می کند و کسری آن به میزان حدود 240 هزار تن از استان های فارس، گلستان و خوزستان تأمین می شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "طلب گندم کاران هرمزگانی پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلب گندم کاران هرمزگانی پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید