رونمایی از نقاشی های کتاب جنگل برای اولین بار

به گزارش عینک ورساچه به نقل از گاردین، برای اولین بار کتابخانه بریتانیا تصمیم گرفته تصاویر کتاب جنگل را منتشر کند که تا کنون بارها به وسیله ناشران مختلف چاپ شده است. کتاب جنگل مجموعه داستان نوشتهٔ رودیارد کیپلینگ است.

رونمایی از نقاشی های کتاب جنگل برای اولین بار

شخصیت اصلی کتاب جنگل موگلی پسری است که در جنگل و میان گرگها و حیوانات دیگر از جمله میمونها و فیلها پرورش می یابد. کیپلینگ برای کتاب نقاشی هایی کشیده بود که از سال 1940 تا به امروز در مجموعه ای در کتابخانه بریتانیا نگهداری می شد. این مجموعه به وسیله کارولین همسر نویسنده به کتابخانه هدیه داده شده بود.

کتابخانه بریتانیا اعلام نموده است که این تصاویر همراه دست نوشته های اصلی کتاب با همکاری یک انتشارات خصوصی برای اولین بار منتشر خواهد شد. دست نوشته ها در 173 صفحه به تاریخ 1892 تا 1895 میلادی بخش هایی از داستان جنگل قسمت اول و دوم هستند که همراه آنها تصاویر با جوهر سیاه کشیده شده است.

تصاویر طراحی شده به وسیله کیپلینگ در کتاب اصلی جنگل کامل نبود. به همین علت هیچ وقت همراه کتاب منتشر نشدند. به گفته لورا واکر مسئول بخش آرشیو و نسخه های دست نویس کتابخانه بریتانیا، تصاویرِ کتاب در واقع قبل از نوشتن داستان کشیده شده ولی به دلایلی ناتمام مانده است. در واقع کیپلینگ آنها را برای ایده گرفتن و تجسم شخصیت های داستان می کشیده است.

واکر در تبادل نظر با ابزرور گفت: نقاشی های اصلی کتاب جنگل همگی در صفحات پشت دست نوشته های کیپلینگ طراحی می شده و اسناد تاریخی نشان می دهد نویسنده برای بالا بردن خلاقیت خود و شخصیت پردازی در داستان از آنها استفاده می نموده است.

رودیارد کیپلینگ در سال 1886 هفت جلد کتاب منتشر کرد. در 1889 مسافرتی به دور جهان را شروع و تجربیات خود را در کتاب از دریا به دریا نوشت. ناشران نیویورک و لندن تمایلی به چاپ آثار او نشان نمی دادند. تا خاتمه ویلیام ارنست هنلی به شیوه نو و زنده کیپلینگ در سرودن شعر پی برد و به وسیله همین فرد در انگلستان معرفی گردید.

کیپلینگ نویسنده، داستان نویس، رمان نویس و خبرنگار بریتانیایی برنده جایزه ادبی نوبل در سال 1907 بود. وی به علت اشعار، داستان های کوتاه و رمان هایش به دریافت این جایزه، نایل گشت.کتاب جنگل که بعدها در سال 1967 پویانمایی آن به وسیله شرکت والت دیزنی ساخته شد و کتاب دوم جنگل معروفیت و جوایز بسیاری را برای او به ارمغان آوردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "رونمایی از نقاشی های کتاب جنگل برای اولین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از نقاشی های کتاب جنگل برای اولین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید