رُب های خانگی دیوار را هم گرفته اند!

به گزارش عینک ورساچه، چند وقتی است از کوچه پس کوچه های کرمانشاه بوی رب گوجه به مشام می رسد و در خیلی از خانه ها دیگ های بزرگ بار گذاشته اند و در آن آب گوجه را می جوشانند تا به رب تبدیل گردد و دیگر نیازی به خرید رب گوجه های گران بازار نداشته باشند.

رُب های خانگی دیوار را هم گرفته اند!

به گزارش عینک ورساچه، از حدود یک سال اخیر که موج گرانی اکثر کالاها را فراگرفت، یکی از مهمترین کالاهایی که با افزایش قیمت روبرو شد رب گوجه بود که قیمت آن یکباره از قوطی شش تا هفت هزار تومان تا مرز 18 تا 19 هزار تومان هم رسید.

دلیل اصلی این گرانی نیز بالا رفتن قیمت گوجه بود و بالا بودن قیمت ها تا چندی قبل هم ادامه داشت.

اکنون گوجه در بازار بسیار زیاد و ارزان شده، اما قیمت رب متناسب با آن پایین نیامده و این امر باعث شده بسیاری از خانوارها سراغ تهیه رب خانگی از گوجه تازه بروند.

اگرچه علت اصلی گرایش به رب های خانگی قیمت تمام شده پایین آن است، اما کیفیت رب گوجه خانگی و نداشتن مواد اضافه نمودنی و به عبارتی طبیعی بودن آن نیز مزید علت است.

بعضی از خانوارها رب گوجه را فقط برای مصرف خود تهیه می نمایند و بعضی دیگر حتی آن را در بازار به فروش می رسانند و کار به جایی رسیده که تبلیغ فروش رب گوجه خانگی به فضای مجازی و سایت هایی مانند دیوار هم رسیده و آگهی فروش رب گوجه خانگی با قیمت هر بطری حدود 20 هزار تومان در این سایت ها مشاهد می گردد.

این شرایط به کاهش فروش رب گوجه های صنعتی در بازار منجر شده، بگونه ای که رئیس اتحادیه خواربارفروشان کرمانشاه نیز این کاهش فروش را تایید می نماید.

حسن موسوی در گفت و گو با خبرنگار عینک ورساچه با اشاره به اقبال مردم به تهیه رب گوجه خانگی، گفت: این اقبال باعث شده خرید رب گوجه صنعتی در بازار راکد گردد و حتی کاهش بیش از 10 درصدی فروش آن را هم شاهد هستیم.

وی دلیل این امر را ارزانی و فراوانی گوجه دانست و گفت: اکنون گوجه تازه در بازار با قیمت کیلویی 800 تومان هم وجود دارد و حتی خود بوستان داران نیز وارد بازار شده اند تا گوجه هایشان را بفروشند.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان کرمانشاه با بیان اینکه این شرایط احتمالا تا 15 روز آینده ادامه دارد، تاکید نمود: پس از آن گوجه در بازار کمتر می گردد و مردم نیز دیگر سراغ رب گیری نمی روند.

به گفته موسوی بر خلاف تصوری که مردم دارند تهیه رب گوجه خانگی صرفه مالی چندانی ندارد و از سوی دیگر قیمت رب گوجه های صنعتی هم در بازار پایین آمده و به حدود 13 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه نیز بر افزایش اقبال مردم به خرید گوجه برای تهیه رب گوجه صحه گذاشت و گفت: فروش گوجه فرنگی تازه در میدان بار به میزان قابل توجهی زیاد شده و اکثر مردم به صورت صندوقی گوجه می خرند تا از آن رب بگیرند.

عیسی حاج علیانی پایین بودن قیمت گوجه در بازار را دلیل اصلی افزایش فروش آن دانست و اضافه نمود: هم اکنون قیمت هر کیلو گرجه فرنگی در بازار از 700 تا 800 تومان شروع می گردد و نهایتا به هزار تومان می رسد.

وی گفت: مردم هم به دلیل ارزانی و همچنین سالم و طبیعی بودن رب خانگی بیشتر سراغ این نوع رب گوجه می روند.

به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه، تعداد زیادی از مغازه های سطح شهر نیز دستگاه آب گوجه گیری تهیه نموده اند و این کار نیز مانند دریافت آبلیمو و آبغوره بین مردم جا افتاده است.

حاج علیانی با بیان اینکه هم اکنون اوج رب گوجه گیری است و کمی دیگر تب و تاب آن فروکش می نماید، گفت: با سرد شدن هوا هم میزان گوجه در بازار کم می گردد و هم گوجه سفیدتر شده و رنگ کمی پس می دهد و دیگر مناسب رب گیری نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رُب های خانگی دیوار را هم گرفته اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رُب های خانگی دیوار را هم گرفته اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید