چالش های عمده فروشی آنلاین

به گزارش عینک ورساچه، وقتی صحبت از فروش عمده می کنیم، در وهله اول همه ذهن ها به سمت بازارهای سنتی و حجره های شلوغ قدیمی می رود. اما در سال های اخیر دنیای تجارت الکترونیک و خرده فروشی های آنلاین دستخوش تغییرات شگرفی شده است که متاسفانه، عمده فروشان از آن ها بی بهره مانده اند.

چالش های عمده فروشی آنلاین

تجارت آنلاین و زیرساخت های آن در ایران

ظهور پلتفرم های متعددی که نقش رابط بین مصرف نمایندگان نهایی و خرده فروشان را ایفا می نمایند، محبوبیت شبکه های اجتماعی در میان فروشندگان و خریداران آنلاین و همچنین سهل شدن فرآیند ساخت وب سایت های فروشگاهی، همه باعث رشد تعداد خرده فروشان و گسترش محبوبیت خرید آنلاین در میان خانواده های ایرانی شده است.

شیوع ویروس کرونا، قرنطینه و گسترش دورکاری باعث شد که زیرساخت های خرید آنلاین و ارسال محصولات به سراسر کشور فراهم گردد و فروشگاه ها نیز بتوانند عمده ترافیک مشتریان خود را بر وب سایت و شبکه های اجتماعی خود متمرکز نموده و از این موقعیت به خوبی استفاده نمایند.

رویای خرده فروشان، کابوس عمده فروشان

اما همین موقعیت عالی برای خرده فروشان و کسب و کارهای کوچک، تبدیل به کابوسی برای عمده فروشان و کسب و کارهای B2B شد. کاهش مراجعه خریداران و محدود شدن آن ها به مشتریان قدیمی ای که از قبل با این کسب و کارها و محصولات آن ها آشنایی دارند، باعث شد که بسیاری از این تجارت ها در ماه های اخیر تحت فشار مالی بالا قرار بگیرند و در مواردی حتی ورشکست شوند و کرکره مغازه هایشان را پایین بکشند.

عمده فروشان به واسطه نبود پلتفرمی که بتواند نقش رابط را بین آن ها و مشتریان بازی کند و همچنین دردسر و هزینه استخدام نیروهای متخصص برای بخش های مختلف فنی، محتوا و بازاریابی، باعث شده است که همچنان در بند روش های سنتی و فیزیکی برای فروش محصولات خود بمانند و از چشم مشتریان بالقوه در سراسر کشور پنهان شوند. از طرفی شبکه های اجتماعی نیز آن جایگاهی که بین مصرف نمایندگان نهایی دارد را بین مشتریان عمده و B2B ندارد و یاری چندانی به این کسب و کارها نمی کند.

پلتفرم هایی برای عمده فروشان و کسب و کارهای B2B

در این بین، اندک پلتفرم هایی که پا به این عرصه گذاشتند و کوشش کردند که این احتیاج عمده فروشان را رفع نمایند، به علت دریافت هزینه بالا در هنگام ثبت نام، بی نتیجه ماندن و عدم آغاز به کار پلتفرم پس از ماه های طولانی حتی به رغم تبلیغات گسترده و وعده آغاز به کار در پاییز سال جاری، نشان داده اند که تکیه گاه مناسبی برای صاحبان کسب و کارهای عمدهفروشی و B2B نیستند.

انتظاراتی که از یک پلتفرم آنلاین B2B مطمئن داریم:

اما اگر فرض کنیم که چنین بستری وجود داشت و با استانداردهای جهانی آغاز به خدمات رسانی به این نوع کسب و کارها بود، باید چه انتظاراتی از آن می داشتیم؟

یک بستر آنلاین قابل اطمینان و استاندارد باید بتواند هزینه های مختلف و متعدد برای افزایش آگاهی مشتریان و دیگر کسب و کارهای B2B را بر عهده بگیرد. این هزینه ها شامل فراوری محتوا و بازاریابی گسترده در فضای آنلاین می گردد. توجه به این امر در طولانی مدت می تواند به خوبی فرق بین یک بستر ضعیف، سطحی و ناپایدار و یک پلتفرم قوی، استاندارد و پایدار را تعیین کند. از طرفی باید بتواند دردسرهای مشتریان را نیز به حداقل کاهش دهد و بخش های فنی و تخصصی کار را در دست بگیرد. راحتی کار با پنل و وجود بخش پشتیبانی مشتریان نیز از فاکتورهای اصلی برای صاحبان مشاغل به حساب می آید و باید به آن ها توجه داشت.

پلتفرم های استاندارد و فعال در ایران

امروز می توانیم بگوییم یکی از بسترهایی که در ایران مشغول به کار هست و همه این امکانات را با بالاترین کیفیت در خدمت مشتریان، صاحبان کسب و کارهای B2B و عمده فروشان قرار می دهد، پلتفرم گروه هزاران است. متخصصان هزاران، از لحظه ثبت نام رایگان شما در این وب سایت در کنار شما خواهند بود تا بتوانید در کمترین زمان و به راحتی، ویترین کسب و کار خود را در دنیای وب به نمایش بگذارید و به فضای تجارت آنلاین وارد شوید.

با هزاران، عمده فروشان و کسب و کارهای B2B در همه اصناف تجاری و صنعتی می توانند محصولات و خدمات خود را در معرض دید مشتریانی از سراسر کشور قرار دهند و محدودیت های زمانی و مکانی ناشی از فعالیت سنتی خود را از بین ببرند.

هزاران در حال حاضر فعال و مشغول به همکاری با تامین نمایندگان و فراورینمایندگانی از جای جای ایران است و فعلا برای ثبت نام، از صاحبان مشاغل هیچ هزینه ای دریافت نمی کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایتگروههزاران سر بزنید و یا به وسیله شماره تماس 02122253400 با آن ها در تماس باشید.

منبع: تجارت نیوز

به "چالش های عمده فروشی آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های عمده فروشی آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید