ملاقات فرستاده آمریکا در امور یمن با معاون وزیر دفاع عربستان

به گزارش عینک ورساچه، فرستاده آمریکا در امور یمن که به عربستان سعودی سفر نموده است، با معاون وزیر دفاع این کشور ملاقات کرد.

ملاقات فرستاده آمریکا در امور یمن با معاون وزیر دفاع عربستان

به گزارش گروه بین الملل عینک ورساچه، تیم لیندرکینگ فرستاده آمریکا در امور یمن در سفری به ریاض با خالد بن سلمان بن عبدالعزیز معاون وزیر دفاع عربستان سعودی ملاقات کرد.

دو طرف در این ملاقات تحولات سیاسی یمن و کوشش های مشترک در این خصوص را آنالیز کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، سلمان بن عبدالعزیز در این ملاقات بر پایبندی ائتلاف سعودی به کوشش برای دستیابی به راهکار سیاسی در یمن و حفظ امنیت منطقه تأکید کرد.

در این ملاقات بعلاوه محمد سعید آل جابر سفیر یمن در ریاض حضور داشت.

ملاقات فرستاده آمریکا با این مقام سعودی در حالی است که رسانه های یمنی روز سه شنبه با انتشار گزارش هایی از تداوم پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان مأرب و تنگ تر کردن حلقه محاصره نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در این استان خبر دادند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن طی عملیات های مستمر اخیر برای آزادسازی استان مأرب، پیروز شده اند 12 شهرستان از مجموع 14 شهرستان مأرب را آزاد نمایند و تنها دو شهر مأرب و الوادی هنوز تحت کنترل کامل این نیروها درنیامده است.

از سوی دیگر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه(دیروز) در تماس تلفنی با بدر بن حمد البوسعیدی همتای عمانی خود پاره ای از مسائل جاری مورد اهتمام مشترک از جمله جنگ یمن را آنالیز کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "ملاقات فرستاده آمریکا در امور یمن با معاون وزیر دفاع عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات فرستاده آمریکا در امور یمن با معاون وزیر دفاع عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید