حضور ظریف در نشست وزرای دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در کاراکاس

به گزارش عینک ورساچه، وزیر امور خارجه ایران در نشست وزرای دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در کاراکاس شرکت کرد.

حضور ظریف در نشست وزرای دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در کاراکاس

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی عینک ورساچه، نشست وزرای دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد (نم) با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (شنبه) در کاراکاس شروع شد.

ظریف به منظور شرکت در این نشست و سفری دوجانبه صبح امروز وارد پایتخت ونزوئلا شد.

وزیر خارجه ایران آدینه شب در خاتمه سفرش به نیویورک که برای شرکت در نشست سطح بالای مجمع سیاسی توسعه پایدار شورای مالی و اجتماعی ملل متحد صورت گرفت، در جمع عینک ورساچه درباره سفرش به کاراکاس برای شرکت در نشست وزرای عدم تعهد مطرح نمود: این نشست در خاتمه ریاست ونزوئلا بر جنبش عدم تعهد برگزار می گردد و دلیل اصلی سفر من به کاراکاس شرکت در این نشست است و همچنین از این فرصت استفاده می کنیم برای گفت وگو با مقامات ونزوئلا و اینکه ایران چگونه می تواند به بازگرداندن آرامش در ونزوئلا یاری کند. درباره همکاری های مالی بسیار خوبی که با ونزوئلا داریم نیز گفت وگو خواهم کرد.

به گزارش فارس، نشست وزرای دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد از پنجشنبه 18 تا 21 جولای (27 تا 30 تیر) در کاراکاس با عنوان ترویج و تثبیت صلح به وسیله احترام به حقوق بین الملل در حال برگزاری است. ونزوئلا در حال حاضر رئیس کنونی جنبش عدم تعهد است. ایران (رئیس سابق) و آذربایجان (رئیس بعدی) تروئیکای این جنبش هستند.

هجدهمین نشست سران عدم تعهد (نم) قرار است 25 و 26 اکتبر 2019 (سوم و چهارم آبان ماه سال 1398) در جمهوری آذربایجان و به میزبانی الهام علی اف رئیس جمهور این کشور برگزار گردد. هفدهمین نشست سران این جنبش اواخر شهریور 1395 در مارگاریتای ونزوئلا برگزار و تهران نیز نیمه اول شهریور 1391 میزبان شانزدهمین نشست سران عدم تعهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "حضور ظریف در نشست وزرای دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در کاراکاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور ظریف در نشست وزرای دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در کاراکاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید