جزئیات بودجه شرکت های دولتی در سال آینده اعلام شد

به گزارش عینک ورساچه، تهران(پانا) - دولت در لایحه بودجه سال 1400، مجموع منابع و مصارف شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را بیش از 1500 هزار میلیارد تومان اعلام نموده است.

جزئیات بودجه شرکت های دولتی در سال آینده اعلام شد

به گزارش ایسنا، بر اساس متن لایحه بودجه سال آینده که امروز از سوی دولت به نمایندگان مجلس تقدیم شد، مجموع کل بودجه کشور، 2435 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

از این عدد 929 هزار میلیارد تومان مربوط به بودجه عمومی دولت می گردد و رقم باقی مانده بر اساس بودجه شرکت های دولتی تعریف شده است.

برآوردهای دولت برای سال 1400 نشان می دهد که مجموع کل بودجه شرکت های دولتی در عدد 1561 هزار میلیارد تومان تراز خواهد شد.

آنالیز جزئیات ارائه شده تعیین می نماید که در بخش درآمدها، 1138 هزار میلیارد تومان درآمدهای اصلی شرکت های دولتی اختصاص یافته و پس از آن سایر دریافت ها با عدد 196 هزار میلیارد تومان قرار گرفته است.

اعتبارات هزینه ای، اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای، تسهیلات بانکی و سایر وام های داخلی، وام های خارجی و دارایی های جاری دیگر بخش هایی است که دولت پیش بینی نموده در چارچوب آن، شرکت های دولتی درآمد کسب خواهند کرد.

در حوزه مصارف نیز، اصل هزینه ها با عدد 1078 هزار میلیارد تومان قرار گرفته و پس از آن، هزینه های سرمایه ای با عدد 322 هزار میلیارد تومان قرار گرفته است.

مالیات، سود ویژه 50 درصدی، سود سهام، سایر حساب های تخصیص سود، بازپرداخت تسهیلات بانکی داخلی و خارجی، وجوه اداره شده و افزایش دارایی های جاری نیز سایر هزینه های شرکت های دولتی را تشکیل می دهند.

دولت در بخش جداگانه ای هزینه ذخیره استهلاک منظور شده در هزینه جاری را نیز با رقم 41 هزار میلیارد تومان قرار داده و به این ترتیب کل منابع و مصارف شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را در عدد 1561 هزار میلیارد تومان تراز نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جزئیات بودجه شرکت های دولتی در سال آینده اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بودجه شرکت های دولتی در سال آینده اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید