احتمال افزایش قیمت شدید وب هاستینگ در طی ماه های آینده

به گزارش عینک ورساچه، کمپانی cPanel به تازگی اعلام نموده است که این نرم افزار در سال آینده به ساختار قیمت گذاری و صدور مجوز مبتنی بر حساب کاربری تغییر خواهد نمود و همین امر ممکن است موجب گردد که قیمت تمامی سرویس های وب هاستینگ افزایش چشم گیری پیدا کند.

احتمال افزایش قیمت شدید وب هاستینگ در طی ماه های آینده

به گزارش عینک ورساچه به نقل از ایتنا، کمپانی cPanel به کاربران وب هاستینگ رابط کاربری و کنترل پنل گرافیکی لینوکسی ویژه ای ارائه می نماید که مدیریت سرور و وب سایت با آن بسیار آسان می گردد. اگرچه بعضی از هاست های وب نسخه جایگزینی را برای cPanel در نظر گرفته اند اما تمامی آن ها در مقایسه با کنترل پنل استاندارد cPanel حرفی برای گفتن ندارند.

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات هاست وب به منظور حفظ قدرت خود در بازار پرازدحام وب هاستینگ از cPanel استفاده می نمایند و این در حالی است که سایر ارائه دهندگان این خدمات cPanel را به عنوان قابلیتی در نظر می گیرند که کاربران می توانند با پرداخت مبلغی آن را به بسته خود بیفزایند.

بااین حال افزایش قیمت cPanel که از اول ژانویه سال آینده میلادی اعمال می گردد احتمالا موجب می گردد که آن دسته از هاست های وبی که این کمپانی را به عنوان کنترل پنل استاندارد خود پیشنهاد می نمایند، مجبور به افزایش قیمت سرویس خود شوند تا میزان سودشان را در بازار حفظ نمایند.

کمپانی cPanel در ایمیلی به شرکای خود اعلام گرده است که این اقدام با هدف آسان کردن فرایند افزایش سرورهای جدید انجام خواهد شد و همچنین جذب مخاطب را ایان تر می نماید. بازار وب هاستینگ از زمان عرضه cPanel در سال 1996 تغییرات زیادی نموده است و سرورها هم اکنون به حتی قدرتمند شده است که می توانند هزاران سایت را روی یک پردازنده اجرا نمایند.

در این ساختار جدید قیمت هر مجوز بر اساس شمار حساب های کاربری هاست شده روی یک سرور معین می گردد و مشتریان به زودی تنها برای آنچه استفاده می نمایند، پول می پردازند. cPanel همچنین مشتریان خود را به سمت برنامه پرداختی ماهانه سوق می دهد و این کمپانی به هنگام تمدید مجوزهای سالانه، آن ها را به صورت اتوماتیک به مجوزهای ماهانه تبدیل می نماید.

قیمت های این شرکت هم برای ارائه دهندگان وب هاستینگ و هم برای فروشندگان به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. به همین دلیل قیمت های هاست وب در سال آینده میلادی ممکن است با افزایش چشمگیری روبرو گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "احتمال افزایش قیمت شدید وب هاستینگ در طی ماه های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش قیمت شدید وب هاستینگ در طی ماه های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید