شروع سرشماری پاییزه حیات وحش در خراسان شمالی

به گزارش عینک ورساچه، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: سرشماری پاییزه حیات وحش در منطقه ها تحت مدیریت این استان شروع شد.

شروع سرشماری پاییزه حیات وحش در خراسان شمالی

مهدی اله پور در گفت و گو با عینک ورساچه، اظهارکرد: در سرشماری پاییزه حیات وحش اندازه افزایش یا کاهش جمعیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در منطقه ها مختلف آنالیز می گردد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی از تنوع زیستی کم نظیری برخوردار است، اضافه نمود: سرشماری پاییزه حیات وحش در سه پارک ملی و چهار منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیات وحش تحت مدیریت این اداره کل از منطقه حفاظت شده و پارک ملی سالوک آغاز شده و به تدریج حیات وحش سایر منطقه ها سرشماری خواهند شد.

اله پور ادامه داد: با توجه به اقدامات خوبی که در سال های اخیر در مورد تجهیز محیط بانان و پاسگاه ها، بالا بردن ضریب حفاظت، فرهنگ سازی و برخورد با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز انجام شده، امید است شاهد افزایش جمعیت گونه های جانوری در این منطقه ها باشیم.

وی اظهار داشت: آنالیز شرایط زیستگاه ها به منظور شناسایی عوامل تهدید، ارائه راه چاره، سیاست گذاری و مدیریت گونه های جانوری از اهمیت فراوانی برخوردار است و بر اساس سرشماری می توان با تقویت اقدامات حفاظتی در منطقه ها و برنامه ریزی مناسب در جهت افزایش جمعیت و بهبود شرایط زیستی گونه های حیات وحش گام های موثر برداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شروع سرشماری پاییزه حیات وحش در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع سرشماری پاییزه حیات وحش در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید