ویروس کرونا و احتمال فاجعه انسانی در افغانستان

به گزارش عینک ورساچه، افغانستان که در دهه های اخیر از جنگ بیشترین صدمه را دیده است، اکنون با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند اما با توجه به کمبودهای این کشور، بسیاری نسبت به بحران انسانی هشدار می دهند.

ویروس کرونا و احتمال فاجعه انسانی در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای عینک ورساچه، افغانستان کشوری با جمعیت کمی بیش از 30 میلیونی است که بیشتر مردم آن زیر خط فقر زندگی می کند، این روزها نیز با ویروس کرونا دست وپنجه نرم می کند؛ اما پرسش اینجاست که کشوری با چنین آمار فقر و کمبود امکانات پزشکی و تشخیصی آیا واقعا آماده مبارزه با کرونا است؟

در چنین شرایطی، نهاد های مهم بهداشتی از جمله بهداشت جهانی پیش بینی می کنند که اگر توجه جدی به افغانستان نشود، بیش از 600 هزار شهروند این کشور بدلایل مختلف از جمله کمبود امکانات پزشکی و تشخیصی ویروس جان خود را از دست خواهند.

از سوی دیگر، وزیر بهداشت افغانستان در گشایش لابراتور تشخیص کرونا در ولایت ننگرهار نسبت به افزایش آمار مبتلایان به این ویروس در این کشور هشدار داد و از کمبود بودجه برای مقابله با آن شکایت کرد.

به گزارش خامه، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی نهادهای بهداشتی تا به امروز در افغانستان بیش از 140 نفر به کرونا مبتلا شده اند.

وزارت بهداشت افغانستان گفت، در بیش از 13 ولایت افغانستان موارد مثبت کرونا ثبت شده است که در رده نخست ولایت هرات و به دنبال آن کابل، فراه و نیمروز در مقام های دوم، سوم و چهارم قرار دارند.

با افزایش ویروس کرونا، دولت افغانستان در کابل به مدت سه هفته قرنطین اعلام کرده که تمام ادارات دولتی خارج از نهادهای امنیتی تعطیل می باشند. دولت کابل این اقدام را پس از آن روی دست گرفت که آمار ویروس کووید-19 در مرکز این کشور افزایش یافت.

این روزها شهروندان افغانستان در مرکز و ولایت های این کشور به طور جدی نگران آمار افزایش موارد مثبت ویروس کرونا هستند و پویش های گوناگونی تحت عنوان های مختلف از جمله: لطفا ویروس کرونا را جدی بگیرید، در خانه بمانید تا مردم و جامعه افغانستان را نجات دهید را آغاز کرده اند اما بسکمک از شهروندان این کشور تا به امروز شرایط را جدی نگرفته اند که برای جامعه بحران زده افغانستان خطرناک است.

با اندکی درنگ بر شرایط جاری افغانستان، براحتی قابل پیش بنی است که این کشور در شرایط نامناسبی واقع شده است و در صورتی که شهروندان آن، توصیه های بهداشتی و پزشکی را رعایت نکنند و جامعه جهانی نیز کمک نکند، آمار مبتلایان بصورت چشم گیری افزایش خواهد یافت و افغانستان شاهد بیشترین تلفاتی انسانی خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ویروس کرونا و احتمال فاجعه انسانی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا و احتمال فاجعه انسانی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید