سردرگمی تصمیم گیرندگان کشتی

به گزارش عینک ورساچه، اسفند به نیمه رسید اما خبری از اعلام آغاز زمان ثبت نام از کاندیداها نشد. این یعنی اینکه به احتمال زیاد ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی به سال 98 کشیده می گردد.

سردرگمی تصمیم گیرندگان کشتی

دهه اول اسفند ماه هم تمام شد و خبری از اعلام تاریخ آغاز ثبت نام از کاندیداها نشد. این وعده را محمد رضا داورزنی و شروین اسبقیان داده بودند که زمان آغاز ثبت نام از کاندیداها در هفته اول و یا نهایتا در دهه اول اسفند اعلام نگردد اما این اتفاق رخ نداده است و هنوز هم معین نیست که به طور دقیق چه اتفاقی قرار است در انتخابات فدراسیون کشتی رخ بدهد. تنها چیزی که در این روزها معین شده بی توجهی مسولان به حرف ها و شایعات مطرح شده است که به وضوح روح کشتی را چنگ می زند و هر روز یک مشکل جدید را برای کادر فنی و کشتی گیران به وجود می آورد.

برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی برای همگان یک سوال مهم و عجیب شده است. چرا وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری انتخابات دست دست می نماید؟ برگزاری انتخابات یعنی تا این اندازه پیچیده و سخت است که مسولان وزارت ورزش و جوانان هنوز درباره آن نتوانستند به یک جمع بندی برسند؟ خودشان وعده دهه و هفته اول اسفند را داده بودند اما هم دهه گذشت و هم هفته اول اسفند اما خبری از اعلام برگزاری زمان آغاز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست فدراسیون کشتی نشد. این تعلل نشان از سردرگمی تصمیم گیرندگان دارد. این یعنی این که آن ها منتظر ورود کسی هستند که بتواند خواسته های مورد نظر آن ها را برآورده کند اما این چه خواسته ای است که علیرضا دبیر و یا امیر رضا خادم از عهده عمل به آن نمی توانند بر بیایند؟ اصلا چه کسی در ورزش و حتی سیاست است که بتواند سلیقه اش با مسولان فعلی ورزش جور دربیاید و بتواند به عنوان رئیس ورود کند؟

12 روز از اسفند گذشت و در نهایت فقط 17 روز از این ماه باقی مانده است و همین یعنی این که بسیار بعید است که ثبت نام از کاندیداهای فدراسیون کشتی در اسفند انجام گردد. اگر به سال 98 هم کشیده گردد عملا تا اردیبهشت آغاز ثبت نام از کاندیداها امکان پذیر نیست. با توجه به این که برگزاری هر انتخابات تقریبا 75 روز زمان لازم دارد، عملا وزارت ورزش و جوانان باید خودش را آماده اتخاذ تصمیمات جدیدی کند. سرپرست جدید و یا تمدید مهلت سرپرستی حمید بنی تمیم که احتیاج به همکاری مجمع فدراسیون کشتی دارد. ضمن این که از اول اردیبهشت تا زمان برگزاری مسابقات جهانی کشتی در قزاقستان که گزینشی المپیک است فقط چهار ماه زمان باقی می ماند در چنین فضایی آیا امکان برگزاری انتخابات ممکن است؟ حتی اگر ممکن هم باشد آسیب زیادی را به کشتی می زند و حتما باعث و بانی آن تصمیم گیرندگان هستند. تصمیم گیرانی که بر سر یک موضوع ساده برگزاری انتخابات و اعلام زمان آغاز ثبت نام از کاندیداها نمی توانند به یک جمع بندی برسند.

البته این فقط فدراسوین کشتی نیست که با مسائل این چنینی روبرو شده است. برگزار یانتخابات در هر فدراسیونی برای وزارت ورزش و جوانان به یک معضل بزرگ تبدیل می گردد. تنیس و والیبال هم از دیگر نمونه هایی هستند که برای برگزاری انتخابات آن ها وزارت ورزش و جوانان دچار مشکل شد.

نام مناف را چه کسی بر سر زبان ها انداخت؟

تعلل در اعلام زمان آغاز ثبت نام از کاندیداها باعث می گردد که در زمان برگزاری انتخابات هم تاخیر زیادی پیش بیاید و همین باعث می گردد که مدام شایعه راه بیافتد و به سردرگمی ها اضافه کند. هفته گذشته بود که به یکباره رسانه ها نام مناف هاشمی را بر سر زبان ها انداختند. معاون سابق امور اقتصادی وزارت ورزش و جوانان که قبل از آن در شهرداری فعالیت می کرد و بعد هم برای شورای شهر هم کاندیدا شد اما رای نیاورد و در نهایت به استانداری گلستان رضایت داد. مطرح شدن نام مناف هاشمی برای ریاست فدراسیون کشتی کافی بود تا موجی از نقدها در کشتی به راه بیافتد و همین هم باعث شد تا خود مناف هاشمی مصاحبه کند و خبر منتشر شده درباره حضورش در انتخابات را تکذیب کند. اگر با این تکذیبیه ماجرای مناف به سرانجام رسید اما هنوز یک سوال مهم وجود دارد که نام مناف از کجا و چرا بر سر زبان ها افتاد؟ چه کسی منافعش ایجاب کرد که با شایعه کردن حضور مناف هاشمی در انتخابات فدراسیون کشتی به منففعت خودش برسد؟ بعضی از برآورد ها باز هم به سوی دوست داران رسول خادم و بعضی دیگر به سمت امیررضا خادم رفت اما شاید هم بتوان گفت که این خبر از خود وزارت ورزش و جوانان به بیرون درز کرد. شاید وزارت ورزش و جوانان به دنبال این بود که بداند آیا می تواند روی گزینه ای خارج از کشتی حساب کند یا نه؟ البته این در حد گمانی زنی است اما اگر چنین باشد، به نظر وزارت ورزش و جوانان خیلی زود متوجه این موضوع شد که دیگر جامعه کشتی حاضر به پذیرش یک مدیر خارج از مجموعه کشتی نیست. این تحلیل احتمالا برنامه های آن ها را به ریخته باشد و شاید مجبور به پذیرش همین افرادی باشند که وارد عرصه انتخابات می شوند.

امیر رضا خادم بازی چه کسانی را به هم می زند؟

ورود امیر رضا خادم به عرصه انتخابات فدراسیون کشتی یک موضوع عجیب و پیچیده بود. درست مثل رفتارهای امیر رضا و رسول خادم. او ابتدا در یک کنفرانس رسمی اعلام نمود که قصد ورود به کشتی را ندارد. بعد از مدتی در محافل خصوصی هم به این مورد اشاره نمود که علاقه ای برای ورود به کشتی ندارد. بعد از مدتی اما ظاهرا همه چیز تغییر نموده بود و او به یکباره مثل افرادی رفتار کرد که به جمع بندی کامل رسیدند و آغاز کرد به دیدار با روسای هیات های کشتی در استان های مختلف و حتی بحث دیدار او با روسای هیات های کشتی بعد از سمینار هیات های کشتی خیلی سر و صدا کرد.

حالا بعد از گذشت تقریبا 10 روز از ماجرای سمینار هیات ها خبر عجیبی به گوش می رسد که حکایت از کوچ خادم از وزارت ورزش به وزارت کار دارد. استعفای امیر خادم از وزارت ورزش خیلی ها را غافلگیر کرد اما حالا باید دید او در ادامه چه کسانی را غافلگیر می نماید؟ آیا به انتخابات فدراسیون کشتی ورود می نماید و مخالفانش را غافلگیر می نماید و یا این که با رفتن به وزارت کار تمامی دوستداران و علاقه مندانش از جمله مسعود ریاضی را غالفگیر می نماید؟

5

منبع: ایران ورزشی

به "سردرگمی تصمیم گیرندگان کشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردرگمی تصمیم گیرندگان کشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید