خبرنگاران کرونا و برنامه ریزی بحران دولت انگلیس

به گزارش عینک ورساچه، لندن - خبرنگاران - هم زمان با افزایش سرعت ابتلا به کرونا در انگلیس، دولت این کشور از یک سو درصدد خرید تخت خواب بیمارستان و تجهیزات پزشکی برآمده تا ظرفیت پذیرش بیماران را افزایش داده و از سوی دیگر ارتش را برای مدیریت نظم عمومی در حالت آماده باش قرار داده است.

خبرنگاران کرونا و برنامه ریزی بحران دولت انگلیس

نشریه ساندی میرور بامداد یکشنبه گزارش داد که ارتش این کشور در چارچوب عملیات دستور موظف شده تا از پر بودن قفسه های فروشگاه ها و مخازن صندلی های سوخت اطمینان حاصل کند.

بسیاری از فروشگاه های انگلیس در پی وحشت مردم این کشور از همه گیری کرونا به خرید و احتکار اقلام ضروری روی آورده اند. بر همین اساس بسیاری از قفسه های مواد بهداشتی و غذایی در بیشتر ساعات روز خالی است و فروشگاه ها به اجرای سیاست جیره بندی روی آورده اند.

همچنین بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دستور خرید و انتقال صدها عدد تخت خواب از بیمارستان های خصوصی در این کشور را صادر نموده تا ظرفیت پذیرش بیمارستان های عمومی را افزایش دهد.

بر اساس آمارهای منتشر شده، مجموعا 128 هزار عدد تخت خواب در بیمارستان های عمومی انگلیس ثبت شده که کارشناسان پبش بینی می نمایند این میزان جوابگوی شیوع گسترده ویروس کرونا نیست.

گفته می گردد که در 570 بیمارستان خصوصی انگلیس 8 هزار تخت خواب موجود است که اگر به بیمارستان های عمومی منتقل گردد، روزانه 2.4 میلیون پوند خرج برای دولت می تراشد.

دولت انگلیس در فاز اول با شرکت اسپایر که 39 بیمارستان خصوصی را تحت پوشش دارد قرارداد بسته است.

جانسون همچنین خواهان افزایش موجودی دستگاه های اکسیژن بیمارستان ها شده است. این دستگاه ها بخش مهمی از فرآیند درمان افرادی است که کرونا برای انها مسائل تنفسی ایجاد نموده است.

کریس ویتی عالی ترین مقام پزشکی انگلیس می گوید: ما با یک اپیدمی روبرو هستیم که به سرعت در حال تحول است. دانشمندان، دولت ها و جوامع به یکدیگر یاری می نمایند تا از این بحران عبور کنیم.

دولت انگلیس میخواهد تا هفته آینده لایحه ای را در مجلس به رای بگذارد تا ضمن لغو تجمعات بیش از 500 نفر، به دستگاه های امنیتی و پلیس اختیارات ویژه ای اعطا گردد که با متخلفین در این زمینه برخورد کند. به گزارش روزنامه تایمز لندن، اجرای این قانون ممکن است تا دو سال ادامه پیدا کند.

جانسون بر خلاف بعضی کشورهای اروپایی که هفته گذشته دستور تعطیلی مدارس را صادر کردند از این اقدام امتناع نموده است. او می گوید هنوز که شواهد تاثیر همه گیری بیماری در جامعه مشهود نیست، قصد تعطیل اعلام کردن مدارس را ندارد، هرچند این مسئله تحت آنالیز است.

با این حال آنطور که مسئولان مدارس انگلیس گفته اند، والدین در پی نگرانی از انتشار ویروس کرونا ، مانع حضور فرزندانشان در کلاس های درس می شوند.

جف بارتون، از مدیران انجمن مدیران مدارس و دانشگاه ها گفته است که مدارس انگلیس مسئول دانش آموزانی نیستند که سر کلاس حاضر نمی شوند. وی اضافه کرد: پیامدهای تعطیلی مدارس در سطح کشور، به معنای زنگ هشدار برای معلم ها و مسئولانی است که تکنولوژی آموزش از راه دور و آنلاین را ندارند.

گاوین ویلیامسان، وزیر آموزش انگلیس قرار است روز آدینه در جمع حدود هزار نفر از مسئولان مدارس، در کنفرانس سالانه انجمن مدیران مدارس و دانشگاه ها در همین رابطه سخنرانی کند.

بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را مجهز به ماسک های صورت نموده و روانه مدرسه می نمایند.

با این حال جنی هریس معاون ارشد نظام پزشکی انگلیس، گفته است که این ماسک ها ممکن است در واقع ویروس را به خود جذب کند و باعث گردد شخص آن را با تنفس به درون ریه اش بکشد.

او اضافه کرد بهتر است فرد عادی که در خیابان راه می رود (به امید پیشگیری از ابتلا به ویروس) ماسک نزند.

بر اساس آخرین امار اعلام شده تا به امروز یک هزار و 140 نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و 21 نفر جان باختند.

شیوع این ویروس از ماه دسامبر 2019 (دی ماه) از استان هوبی چین شروع شد و تا به امروز بیش از 150 هزار نفر را در سراسر دنیا مبتلا نموده است. همچنین بیش از 5 هزار نفر در سراسر دنیا جان خود را براثر ابتلا به این ویروس از دست داده و بیش از 72 هزار نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا و برنامه ریزی بحران دولت انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا و برنامه ریزی بحران دولت انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید