بایدن در اولین سفر خارجی به انگلیس می رود

به گزارش عینک ورساچه، رئیس جمهور آمریکا در اولین سفر خارجی خود میخواهد روز 21 خرداد به انگلیس سفر نموده تا در نشست سران گروه 7 حضور یابد.

بایدن در اولین سفر خارجی به انگلیس می رود

به گزارش گروه بین الملل عینک ورساچه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا میخواهد برای شرکت در نشست سران گروه 7 روزهای 11 تا 13 ژوئن (21 تا 23 خرداد) به انگلیس سفر کند.

بایدن پس از آن در روز 14 ژوئن (24 خرداد) به بروکسل سفر خواهد نمود تا در نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شرکت کند.

جن ساکی در حالی از سفر بایدن به انگلیس اطلاع داد که پیش از این بایدن از تمایل خود برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کشوری ثالث اطلاع داده بود.

این در حالی است که هنوز برنامه ای برای دیدار بین رئیس جمهورآمریکا با پوتین در نظر گرفته نشده است.

از سوی دیگر دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تماس دوجانبه بین جو بایدن رئیس جمهو آمریکا یا سران دیگر کشورها با پوتین در اجلاس آینده اقلیمی در نظر گرفته نشده است. پسکوف گفت: هیچ تماسی برنامه ریزی نشده است.

رئیس جمهور امریکا و 40 تن از سران دیگر کشورهای دنیا از جمله پوتین به اجلاس اقلیمی در واشنگتن دعوت شده اند.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی، ضمن قاتل خواندن رئیس جمهور روسیه، در مورد ادعای جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره مداخله مسکو در انتخابات اخیر واشنگتن، گفت ولادیمیر پوتین تاوان خواهد داد.

بایدن گفت: او (پوتین) تاوان آن را پرداخت خواهد نمود. ما صحبتی طولانی داشتیم. من او را نسبتاً خوب می شناسم. وقتی مکالمه آغاز شد، به او گفتم من تو را می شناسم و تو هم من را. اگر برایم تعیین گردد که این اتفاق (دخالت انتخاباتی) افتاده، بعد دیگر آماده باش.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بایدن در اولین سفر خارجی به انگلیس می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن در اولین سفر خارجی به انگلیس می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید