اعلام واگذاری حمام تاریخی روستای لکان خمین

به گزارش عینک ورساچه، ایسنا/ براساس سخنان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین، واگذاری حمام تاریخی روستای لکان خمین صورت می گیرد.

اعلام واگذاری حمام تاریخی روستای لکان خمین

داستان چیست؟

علی مشهدی گفت: حمام تاریخی و ثبت ملی شده روستای لکان شهرستان خمین در قالب تفاهم نامه بلندمدت با هدف حفظ و احیای بنای مذکور و همچنین تبدیل این اثر تاریخی به مجموعه توریستی با نظارت مستقیم اداره کل میراث فرهنگی به دهیاری و شورای شهر واگذار می گردد.

وی اضافه نمود: بنای تاریخی حمام لکان متعلق به دوره قاجاریه است و بدلیل ارزش های معماری و تاریخی و داشتن ویژگی های منحصر بفرد، در تاریخ 20 اسفند 85 واجد ارزش تاریخی شناخته شد و با شماره 18028 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

مشهدی یادآور شد: این حمام در دو مرحله سال 92 و سال 94 توسط اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مورد بازسازی و مقاوم سازی قرار گرفته و این واگذاری با هدف حفاظت و احیای هرچه بیشتر بنا انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی در واگذاری ها، حفظ شانیت اماکن تاریخی و فرهنگی است، گفت: مکان مناسب این روستا و قرار داشتن این حمام در جهت توریستی محور شازند- خمین- محلات و دسترسی مناسب به راههای ارتباطی، طبیعت بکر و زیبای منطقه ارزش سرمایه گذاری در این حمام تاریخی را دوچندان نموده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خمین گفت: ایجاد اشتغال پایدار در روستای مذکور، جذب توریست و تشویق اهالی در تاسیس اقامتگاههای بومگردی و تبدیل این روستا به روستای هدف توریستی، توسعه و مهاجرت معکوس از اهداف این اداره کل است.

منبع: همگردی

به "اعلام واگذاری حمام تاریخی روستای لکان خمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام واگذاری حمام تاریخی روستای لکان خمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید