45روحانی در مدارس دامغان حضور دارند، انجام 35پژوهش توسط معلمان

به گزارش عینک ورساچه، حجت الله رستمیان بعدازظهر یکشنبه در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان به میزبانی سالن جلسات شهید حسین علی آبادی آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه حضور روحانی در سطح مدارس مهم و ضروری است، ابراز داشت: اهمیت حضور روحانی در مدارس مورد عنایت مدیران واقع شده است.

45روحانی در مدارس دامغان حضور دارند، انجام 35پژوهش توسط معلمان

وی اضافه نمود: تعداد روحانی های حاضر در مدارس دامغان پیش از این پنج نفر بود که هم اکنون این تعداد به 45 روحانی افزایش پیدا کرده که در طول سال تحصیلی به بحث اقامه نماز جماعت، بیان احکام و قرائت نماز در بین دانش آموزان می پردازند.

35پژوهش در آموزش و پرورش دامغان انجام شد

مدیرآموزش و پرورش دامغان با اشاره به اینکه در سال گذشته35 پژوهش توسط فرهنگیان دامغان ارائه شده است، گفت: فرهنگ تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش مهم بوده و باید بیش از گذشته به آن پرداخته شود.

رستمیان اضافه نمود: یکی از زیر نظام های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، زیر نظام پژوهشی و ارزشیابی است.

وی با اشاره به جایگاه پژوهش در مجموعه آموزش و پرورش بیان داشت: ترکیب زیر نظام نیروی انسانی و پژوهشی و ارزشیابی، معلم پژوهنده است، از این رو تحقیق و پژوهش در نظام آموزش و پرورش از یک اهمیت و جایگاه فراوانی برخوردار است.

طرح گردشگری دانش آموزی انجام می شود

مدیرآموزش و پرورش شهرستان دامغان از اجرای طرح گردشگری ویژه دانش آموزان برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح با همکاری مدیریت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجرا می شود که در مرحله نخست 50 درصد دانش آموزان با آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان در قالب اردوی گردشگری آشنا می شوند.

رستمیان درباره این طرح نیز توضیح داد: طرح گردشگری ویژه دانش آموزان دامغانی در هفته دو روز و روزهای دوشنبه و سه شنبه و با موضوع کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) و معراج دامغان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی اضافه نمود: یکی از مشکلاتی که در بین دانش آموزان و والدین آنان وجود دارد عدم شناسایی آنان از هویت اصلی شهرستان یعنی آشنا نبودن کامل با آثار تاریخی و فرهنگی است که مدیریت آموزش و پرورش شهرستان این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و طرح گردشگری ویژه دانش آموزان را برای نخستین بار کلید زد.

طرح یادگیری محلی بی سوادان اجرا می شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان با اشاره به فرا رسیدن هفتم دی ماه سالروز تأسیس نهضت سواد آموزی گفت: با هدف تحت پوشش قرار دادن بیسوادان دامغانی، مرکز یادگیری محلی برای نخستین بار در این شهرستان راه اندازی می شود.

رستمیان در انتها گفت: در حال حاضر شهرستان دامغان یک هزار و 500 نفر بی سواد دارد که با اجرای طرح یادگیری محلی امیدواریم آمار بی سوادان کاهش پیدا کند.

در این جلسه گزارشی از برنامه های هفته پژوهشی و راهکارهای توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش، ارتقای سطح کمی و کیفی کنکور با موضوع بومی گزینی در سال 1395 و تأسیس مرکز یادگیری محلی نهضت سواد آموزی ارائه و اعضای جلسه نیز دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

12هزار و 500دانش آموز و یک هزار و 200 فرهنگی دامغانی به فعالیت آموزشی در 100 آموزشگاه تحصیل هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "45روحانی در مدارس دامغان حضور دارند، انجام 35پژوهش توسط معلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "45روحانی در مدارس دامغان حضور دارند، انجام 35پژوهش توسط معلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید