کاهش 24 درصدی فراوری ناخالص ملی آمریکا در پی کرونا

به گزارش عینک ورساچه، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش بینی کرد که فراوری ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال 2020 به دلیل بحران ناشی از کرونا، 24 درصد کاهش پیدا می نماید.

کاهش 24 درصدی فراوری ناخالص ملی آمریکا در پی کرونا

به گزارش شبکه سی.ان.بی.سی، اقتصاددانان گلدمن ساکس در گزارشی که روز آدینه به وقت محلی منتشر شد، پیش بینی کردند که فراوری ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه اول 2020 حدود 6 درصد و در سه ماهه دوم 24 درصد کاهش می یابد.

آنان همچنین اعلام کردند که انتظار می رود فراوری ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم 12 درصد و در سه ماهه چهارم امسال میلادی 10 درصد افزایش پیدا کند.

اقتصاددانان گلدمن ساکس همچنین پیش بینی کردند که میزان بیکاری در آمریکا به 9 درصد افزایش پیدا کند.

در این گزارش آمده است: تدابیری که در روزهای اخیر برای فاصله دریافت افراد از یکدیگر اتخاذ شده، زندگی عادی مردم در بخش های زیادی از آمریکا را به تعطیلی کشانده است.

این اقتصاددان ها اعلام کردند: گزارش های خبری حاکی از بیکاری موقت نیروی کار، کاهش خرید و تعطیلی بسیاری از مدارس، فروشگاه ها، ادارات، کارخانه های فراوریی و امور عمرانی است. این عوامل باعث کاهش شدید فراوری ناخالص داخلی در سه ماهه اول و دوم می گردد.

با شدت دریافت انتشار ویروس کرونا در آمریکا مدارس، اماکن عمومی، رستوران ها و فروشگاه های زیادی در سراسر آمریکا تعطیل شده اند.

در همین حال، کالیفرنیا به 40 میلیون ساکن این ایالت دستور داده است تا در خانه هایشان بمانند.

ایالت نیویورک نیز کارکنان همه بخش ها، غیر از بخش های حیاتی، موظف نموده است تا در خانه بمانند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از مردم این کشور خواسته است تا از حضور در رستوران ها و کافه ها خودداری نمایند.

بعضی ایالت ها نیز به کسب وکارها و شرکت ها دستور داده اند تا فعالیت شان را تعطیل نمایند که این مساله منجر به بیکاری موقت میلیون ها نفر شده است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "کاهش 24 درصدی فراوری ناخالص ملی آمریکا در پی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 24 درصدی فراوری ناخالص ملی آمریکا در پی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید