پول مجازی خارجی حاکمیت ملی را تصرف می نماید، ضرورت بومی سازی

به گزارش عینک ورساچه به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، ابوالحسن فیروزآبادی بر ضرورت شکل گیری پلتفرم های پولی و بانکی در کشور تاکید نمود و گفت: با شکل گیری پلتفرم های پولی و بانکی در کنار فین تک ها (اپلیکیشن های اقتصادی) در جهان، شاهد شکل گیری بازارهای بزرگ جهانی و تضعیف حاکمیت ملی خواهیم بود.

پول مجازی خارجی حاکمیت ملی را تصرف می نماید، ضرورت بومی سازی

وی با اشاره به اینکه مرکز ملی فضای مجازی تاکید ویژه بر حوزه اقتصاد فضای مجازی دارد، اضافه نمود: اولین تهدید رمز ارز و بلاکچین برای بانک ها است و بعد نظام کسب و کار و مالیات که در نهایت این زنجیره باعث می گردد تا اقتصاد کشور از حوزه حاکمیت ملی خارج شده و در حوزه حاکمیت مالکان پلتفرم های بزرگ قرار گیرد.

فیروزآبادی درباره شکل گیری پلتفرم های پولی جهانی و راه اندازی کسب و کارها روی این پلت فرم ها توضیح داد: فعالان حوزه پولی و بانکی در کشور باید نگاه پلتفرمی داشته باشند و در این جهت با تقویت استارت آپ ها و فین تک ها یاری نمایند تا در کنار هم بتوانیم این حوزه را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه پلتفرم ها سکویی مناسب برای تجمیع اهداف و منافع هستند، تاکید نمود: در قرن 21 شما با پدیده اجتماعی شدن تمامی حوزه ها و مباحث جدیدی همچون اینترنت اشیا و هوش مصنوعی روبرو هستید که در واقع در کنار اشیا و بات ها باعث شکل گیری بازارهای بزرگ جهانی، تحولات بسیار و رشد مالی می گردد که اگر نتوانیم همگام با این تحولات در نظام پلتفرمی جهان بازیگر باشیم قدرتی نخواهیم داشت و در یک رقابت نابرابر علاوه بر از دست دادن نقش در بازار بزرگ جهانی، بازار داخل را هم واگذار خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور اضافه نمود: پول مجازی بین المللی به راحتی می تواند بخش قابل توجهی از نظام پولی و بانکی کشورها را به تصرف خود درآورد. بنابراین باید با راه اندازی پلتفرم های پولی و بانکی در کشور هم با نظام جهانی ارتباط برقرار نموده و هم با خلق قدرت اجازه ندهیم تا حوزه های پولی و بانکی حاکمیت ملی را تضعیف نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پول مجازی خارجی حاکمیت ملی را تصرف می نماید، ضرورت بومی سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پول مجازی خارجی حاکمیت ملی را تصرف می نماید، ضرورت بومی سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید