پروژه فراوری کاغذ از آهک در همدان اجرا می گردد

به گزارش عینک ورساچه، حمید رضا متین ظهر شنبه در مراسم روز معدن با بیان اینکه در مورد صنایع معدنی سومین واحد فرو سیلیس کشور با حضور وزیر صنعت سال گذشته به بهره برداری رسید، گفت: چهار واحد فروسیلیس دیگر در استان همدان در دست اجراست که امیدواریم با افتتاح این پروژه ها سیلیس همدان ارزش پیدا کند.

پروژه فراوری کاغذ از آهک در همدان اجرا می گردد

وی با بیان اینکه یکی از پروژه هایی که شستا اجرا خواهد نمود فراوری منیزیوم از دولومیت است که سرمایه گذار حاضر و جواز آن صادر شده است، بیان نمود: کارهای پروژه فراوری منیزیوم از دولومیت در حال پیگیری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از ایجاد طرح جدید فراوری کاغذ از آهک در استان همدان اطلاع داد و با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور انجام خواهد شد، مطرح کرد: دانشمند این طرح کانادایی است که یک شرکت چینی این دانشمند را خریده و اگر این پروژه در همدان شکل گیرد یاری شایانی به جامعه خواهد شد.

متین با بیان اینکه پروسه فراوری کاغذ از چوب هزینه بر و آلوده نماینده است ضمن اینکه درخت کافی برای فراوری کاغذ وجود ندارد، ادامه داد: هزینه برای برطرف آلودگی ناشی از فراوری کاغذ از چوب توجیه مالی فراوری کاغذ را پایین می آورد.

وی همچنین به ساخت حسنیه همدانی ها در کربلا اشاره نمود و ابراز داشت: فعالان بخش معدن برای ساخت این حسنیه در کربلا یاری و همکاری نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه 10 روز پیش با حضور استاندار دو مصوبه آماده سازی جاده دینگیله کهریز که یک مجموعه معدنی در آنجا واقع شده است و مصوبه روستای تجرک گرفته شد، مطرح کرد: جاده روستا دینگیله کهریز از دستور کار سال 95 در دستور کار امسال نهاده شد و روستای تجرک نیز در سال 95 انجام می گیرد.

حمید رضا متین با بیان اینکه امسال افتتاح مدل سازی را خواهیم داشت، مطرح کرد: مدل سازی حرکتی برای جلوگیری از خام فروشی است.

وی با بیان اینکه با شرایطی که قیمت سنگ آهن پیدا نموده در رکود شدیدی قرار داریم، مطرح کرد: امیدواریم شرایط بهتری برای فرآوری این ماده داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان نیز در ادامه به نقش معدن و چگونگی اثر گذاری معدن در فراوری ناخالص کشور اشاره نمود و گفت: 67 ماده معدنی در کشور شناخته شده است.

خسرو سامری با بیان اینکه هنوز پی جویی های معدنی در کشور ناقص است، مطرح کرد: در قانون بودجه اعتبار خوبی به پی جویی و ژئو فیزیک و ژئو شیمی نمی دهند و فقط میزان معادن در عمق خاصی از خاک شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه باید کمیسیون صنایع و معادن و انرژی مجلس پی جویی هایی درخصوص اعتبار به بخش ژئو فیزیک و ژئو شیمی داشته باشند، مطرح کرد: هنوز نوع استخراج از معادن کشور سنتی است و زمانی که استخراج سنتی باشد میزان باطله و تلفات ماده معدنی بالا می رود و در واقع ثروت ملی هدر می رود.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان با بیان اینکه درخواست داریم اعتبارات مناسبی در خصوص ماشین آلات استخراج معدن در نظر گرفته و در اختیار معدن داران قرار گیرد، ادامه داد: نقش بخش معدن در فراوری ناخالص کشور اهمیت دارد و در بخش اقتصاد مقاومتی نیز بخش ثروت های ملی کشور ها در بخش معدن است.

سامری با بیان اینکه اگر برروی استخراج، فرآوری، بسته بندی و صادرات مواد معدنی کار کنیم می توانیم ارزش افزوده خوبی داشته باشیم، بیان نمود: اگر سیلیس به فرو سیلیس تبدیل گردد بهتر می توان آنرا به فروش رساند و می توان با تراش و بسته بندی سنگ های زینتی و قیمتی 300 تا 400 برابر ارزش افزوده به دست آورد.

وی با بیان اینکه در زمینه عدم اتصال به درآمد های نفتی باید به بخش معدن توجه ویژه داشت، بیان نمود: نباید به معدن نگاه جزیره ای داشت چراکه این ثروت ملی متعلق به همه است و باید به صورت ملی به آن نگاه گردد.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان با بیان اینکه باید به همه مسائل کنار هم توجه گردد و کسی که مواد معدنی یک معدن را استخراج می نماید نباید به محیط زیست آسیب بزند، مطرح کرد: باید همه جانبه به معدن نگاه گردد.

خسرو سامری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه به موضوع ایجاد ثروت دارد، ادامه داد: ابلاغیه ستاد تسهیل صادر شده و می توان مسائل فراوریی به طور کل و به خصوص در بخش معدن را در ستاد طرح کرد تا با حضور نمایندگان ادارات مسائل مربوطه تا حد امکان کاهش داده گردد.

وی با بیان اینکه استان همدان استانی بسیار مستعد است و در صنایع معدنی حرف نخست را می زند، ادامه داد: استان همدان تنها معدن آندلوزیت کشور را دارد و تنها صادر نماینده کربن کلسیم رسوبی است و یکی از مدرن ترین کارخانه های فرو سیلیس در استان همدان وجود دارد.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان با بیان اینکه عظیم ترین معادن دولومیت کشور در نهاوند است، بیان نمود: امیداوریم بتوانم به طور جدی از خام فروشی جلوگیری کنیم چراکه خام فروشی خط قرمز است و باید به دنبال صنایع تبدیلی باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پروژه فراوری کاغذ از آهک در همدان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه فراوری کاغذ از آهک در همدان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید