پاکستان مرزهایش با افغانستان را باز می نماید

به گزارش عینک ورساچه، رسانه های پاکستانی خبر دادند که این کشور از امروز مرزهایش را با افغانستان در گذرگاه چمن و تورخم به مدت 4 روز باز می نماید.

پاکستان مرزهایش با افغانستان را باز می نماید

به گزارش دفتر منطقه ای عینک ورساچه، مقامات پاکستانی یکشنبه اظهار داشتند که اسلام آباد تصمیم گرفته تا به درخواست دولت افغانستان مرزهایش را با این کشور باز کند.

یک منبع دولتی به داون نیوز گفت که در پی درخواست دولت افغانستان، پاکستان تصمیم گرفته تا مرزهایش را در گذرگاه تورخم و چمن از ششم آوریل تا نهم این ماه باز کند.

منبع اضافه نمود که صدها پاکستانی در سپین بولدک و آن سوی دیگر تورخم به دلیل بستن مرز جهت مهار ویروس کرونا سرگردان بودند.

از سوی دیگر نیز وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام نمود که اسلام آباد به درخواست دولت افغانستان و براساس دلایل بشردوستانه گذرگاه های مرزی چمن و تورخم را برای زمان مشخصی از 6 تا 9 آوریل باز می نماید.

پیش از این نیز پاکستان گذرگاه سپین بولدک-چمن را بگونه مشروط و و موقت، تنها برای واردات و صادرات مواد خوراکی میان دو کشور باز نموده بود.

اتاق تجارت و صنعت کویته که از مسدود ماندن مرزها با افغانستان و ایران نگران است از اسلام آباد می خواهد تا بجای بستن مرزها با پیروی از دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت درباره ویروس کرونا، تمهیدات ویژه برای غربالگری و بخش هایی را برای قرنطینه ایجاد کند.

رئیس اتاق تجارت و صنعت کویته اخیراً تاکید نمود که واردکنندگان و صادرکنندگان پاکستانی به دلیل تعطیلی تجارت مرزی با افغانستان و ایران متحمل خسارات سنگین شده اند و تعلیق نامحدود معاملات تجاری مردم بلوچستان را با مسائل جدی مالی روبرو نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پاکستان مرزهایش با افغانستان را باز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان مرزهایش با افغانستان را باز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید