پارسا قاضی به عنوان کم سن ترین هنرمند شاخص خراطی معرفی و تجلیل شد

به گزارش عینک ورساچه، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شواری جهانی صنایع دستی، پارسا قاضی کوچکترین هنرمند صنایع دستی ایران را به عنوان کم سن ترین هنرمند شاخص خراطی معرفی کرد و از او تجلیل به عمل آورد.

پارسا قاضی به عنوان کم سن ترین هنرمند شاخص خراطی معرفی و تجلیل شد

به گزارش عینک ورساچه، غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی که هفته گذشته به ایران سفر نموده بود، از پارسا قاضی هنرمند 8 ساله که از سه سالگی با این هنر آشنا شده و از 4 سالگی تا کنون در این رشته فعالیت هنری دارد، تجلیل به عمل آورد.

توانایی این هنرمند خردسال در حدی است که در سی امین نمایشگاه صنایع دستی در غرفه های آموزشی به اجرای زنده این هنر اصیل ایرانی پرداخته که موجب استقبال شدید و تعجب مخاطبان ایرانی و خارجی نهاده شد که این موضوع باعث شد تا معاونت صنایع دستی از کار این هنرمند خردسال به عنوان پدیده شگفت انگیز سی امین نمایشگاه صنایع دستی یاد کند و مورد تقدیر جناب دکتر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاده شد.

همچنین بعد از آنالیز های ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی از آثار و نحوه روند اجرا و در نظر دریافت شاخص ها و مجموعه توانایی ها، این هنرمند به عنوان کم سن ترین هنرمند شاخص رشته خراطی شناخته شده و در حضور پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنر های سنتی سازمان میراث فرهنگی، توسط غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در طی حکمی این هنرمند ایرانی را به عنوان کم سن ترین هنرمند شاخص خراطی معرفی گردید.

این موضوع افتخار بزرگی برای هنر و فرهنگ ایران در عرصه بین المللی است که با همت و کوشش های معاونت صنایع دستی و هنر های سنتی به انجام رسید.

منبع: میراث آریا

به "پارسا قاضی به عنوان کم سن ترین هنرمند شاخص خراطی معرفی و تجلیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارسا قاضی به عنوان کم سن ترین هنرمند شاخص خراطی معرفی و تجلیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید