واکنش رئیس فدراسیون ژیمناستیک به شائبه تخلفات و ابهامات اقتصادی و سفرهای خارجی، تحت تاثیر فشارهای سیاسی حرف می زنند

به گزارش عینک ورساچه، رئیس فدراسیون ژیمناستیک به شائبه ها و اتفاقات اخیر پیرامون این فدراسیون واکنش نشان داد و گفت که یکی از اعضای هیئت رئیسه تحت فشارهای سیاسی صحبت می نماید.

واکنش رئیس فدراسیون ژیمناستیک به شائبه تخلفات و ابهامات اقتصادی و سفرهای خارجی، تحت تاثیر فشارهای سیاسی حرف می زنند

زهرا اینچه درگاهی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی عینک ورساچه، درباره قطع همکاری با روح الله وین، رئیس کمیته ژیمناستیک برای همه و صحبت هایی که وی پس از قطع همکاری عنوان نموده، گفت: کمیته ژیمناستیک برای همه در تاریخ 13 شهریور 96 راه اندازی شد و 6 ماه بعد یک جشنواره بزرگ با حضور 600 ورزشکار دختر و 400 ورزشکار پسر داشتیم که خوشبختانه بازخوردهای خوبی داشت، چرا که در پیشرفت این رشته تاثیرگذار بود. انتظار می رفت مسئول این کمیته پس از این جشنواره کوشاتر باشد، اما اینگونه نبود. یکی از دلایلی که باعث شد آقای وین را به عنوان رئیس هیئت استان تهران برای مسئولیت این کمیته پیشنهاد کنیم، این بود که حداقل بتواند تفاهم نامه هایی را با ارگان هایی همچون شهرداری، بهزیستی و ... امضا کند، اما او صرفاً به داشتن این ابلاغ بسنده کرد.

وی اضافه نمود: این شرایط را چندین بار به وین تذکر دادیم، اما وی برخوردهای غیرمسئولانه داشت و خودمان مجبور به انجام کارهای کمیته ژیمناستیک برای همه شدیم. نه تنها در این کمیته، بلکه در دیگر کمیته ها نیز یاری می کنیم تا امور مربوط به بهترین شکل انجام گردد، اما در کمیته مذکور حتی کلاس مربیگری هم برگزار نشد و فدراسیون برنامه اش را نوشت. کلاس ها و برنامه های این کمیته روی دوش ما بود و حتی در برنامه ای که در کرمان برگزار گردید، او نقش زیادی در اجرای آن ایفا نکرد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک مطرح کرد: یک ماه قبل یعنی پیش از اینکه او از فدراسیون انتقاد کند، درخواست کردیم تا به فدراسیون بیاید و درخصوص فعالیت های کمیته مربوط و شرایط آن توضیحاتی را ارائه دهد، ولی این درخواست را بی پاسخ گذاشت و جوابی نداد. 2 روز پس از آخرین درخواست، وین به من خاطرنشان کرد که تلفن همراهش خاموش بوده، اما این نامه حضور در جلسه، ثبت رسمی و ابلاغ شده بود. تا 48 ساعت پس از موضوع نیز او جواب تلفن ها من و فدراسیون را نداد و مرا در نقطه ای قرار داد که تصمیم جدیدی برای مسئولیت کمیته ژیمناستیک برای همه بگیرم.

اینچه درگاهی درباره حرف های وین که اعلام نموده خواهر کوچکتر رئیس فدراسیون به همراه رئیس فدراسیون در اتریش حضور داشته، گفت: او پا را فراتر از مسائل اداری گذاشته و وارد مسائل خصوصی شده که قطعاً این موضوع را پیگیری قضایی می کنم. این شرایط وجود ندارد که وین به جای من در جلسات رسمی شرکت کند. در جلسات رسمی فدراسیون جهانی و طبق چیزی که اعلام شده، فقط روسا یا دبیران یا کارشناس خبره فدراسیون ها قادر به حضور هستند، پس وین نمی توانسته حضور داشته باشد. او در این باره به خانواده من تهمت زده است. خواهر من به جای هیچ کسی از طرف ایران در جلسات شرکت ننموده است. وین وارد حریم خانوادگی ام شده و باید مدارکش را نشان دهد.

وی در مورد انتقاداتی که از او پیرامون سفرهای متعددش انجام شده، توضیح داد: نزدیک به 27 ماه است که در فدراسیون حضور دارم و در این مدت تعداد سفرهایم بیشتر از 7-6 مورد نبوده است. آیا این تعداد سفر برای این 27 ماه زیاد است؟ منتقدان علاقه مند هستند که در اجلاس های جهانی و آسیایی هم شرکت نکنم؟ هر فدراسیونی در هر کدام از این نشست ها غیبت داشته باشد، 3 امتیاز منفی می گیرد. من در یکی از این نشست ها یعنی در اجلاس آسیایی سه بار صحبت کردم تا بتوانم اعضا را به تغییر منطقه ایران قانع کنم. اگر سفرهای من غیر ضروری باشد، قطعاً شورای برون مرزی با آنها مخالفت می نماید، پس همه اعزام های من برای حضور در اجلاس های جهانی و آسیایی با مجوز شورای برون مرزی بوده است.

اینچه درگاهی درباره صحبت های رمضانیان پور عضو هیئت رئیسه فدراسیون ژیمناستیک مبنی بر بدهی و کسری بودجه 4 میلیاردی در سال 98 به عینک ورساچه گفت: اول باید بگویم که 9 نفر عضو هیئت رئیسه فدراسیون هستند و آقای رمضانیان پور فقط یک عضو است، صحبت هایی که او مطرح نموده، تحت تاثیر بعضی فشارهای سیاسی است که به او وارد می نمایند. اعداد و ارقامی که او در رسانه ها مطرح می نماید، برای او بار قانونی دارد. او ابتدا گفت که فدراسیون 4 میلیارد بدهی دارد و بعد خاطرنشان کرد که 4 میلیارد کسری بودجه برای سال 98 داریم. این بدهی و کسری جدا از بدهی 3.5 میلیارد است که من در ابتدای ورودم به فدراسیون با آن روبرو بودم که البته تا الان یک میلیارد آن را داده ایم. در اسفند 97 در مجمع سالیانه فدراسیون، بودجه امسال مصوب شد، بنابراین هیئت رئیسه این بودجه را مصوب ننموده و اصلاً نیازی به آن تصویب آن نبوده است. مجمع فدراسیون باید این بودجه را تصویب می کرد که این کار را نیز انجام داد و حالا هم هزینه ها به طور قانونی انجام می گردد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک اضافه نمود: اواخر اسفند 97 و اوایل فروردین 98 یک توضیح چشم انداز نوشتیم و آن را به همه اعضای هیئت رئیسه نشان و تحویل دادیم که در آن طرح، به بهترین شرایط فدراسیون در سال 98 در اجرای اردوها، اعزام ها، برنامه ها و دیگر مسائل اشاره شده بود. گفتیم که اگر بخواهیم این طرح چشم انداز به طول کامل اجرا گردد، 4 میلیارد تومان کسری خواهیم داشت و از اعضای هیئت رئیسه درخواست کردیم که هر کدام از آنها در صورت امکان گوشه ای از کار را بگیرند تا این کسری به حداقل ممکن برسد و برنامه ها در بهترین سطح اجرایی گردد. پس از ارائه این طرح یکی از اعضای هیئت رئیسه 200 میلیون یاری کرد که بسیار هم موثر بود، اما آقای رمضانیان پور هیچ اقدامی انجام نداد. این طرح را ارائه کردیم تا اعضا برای یاری تحریک شوند، نه برای انتقاد کردن.

اینچه درگاهی گفت: شهریور امسال آقای رمضانیان پور در جلسه هیئت رئیسه که اتفاقاً آقای هاشمی طبا برای نخستین بار غایب بود، درخواست کرد که یکبار دیگر این طرح را به او ارائه کنیم. ما هم با نیت اینکه قصد یاری دارد، این کار را انجام دادیم، ولی او برای مصاحبه می خواست و همین اتفاق انرژی زیادی از ما گرفت. از درون خودمان انتظار یاری داریم، نه اینکه سنگ اندازی گردد. در آن طرح از برنامه های آرمانی صحبت نموده بودیم. می دانیم که کشورمان در چه شرایطی بسر می برد و شرایط اقتصادی در ورزش چگونه است. وزارت ورزش در ماه های قبل رقم دقیق بودجه امسال را به فدراسیون ها نمی گفت، اما چند هفته قبل خاطرنشان کرد که همه کوشش مسئولان، تامین و تخصیص همان بودجه سال گذشته است که در این شرایط تحریم ها جای تشکر دارد. انتظاری که داریم، این است که آقای رمضانیان پور منصف باشد. منابع اطلاعاتی او موثق نیست و همین اعداد و ارقام طرح چشم انداز را نیز اشتباه بیان نموده است. او در مورد موضوع تأسیس شرکت در فدراسیون نیز انتقاد نموده بود، در حالی که این شرکت با امضای اعضای هیئت رئیسه ایجاد و پس از 5 هفته نیز به دلایلی منحل شد.

وی در پاسخ به این سوال که رویکرد وزارت ورزش درباره اتفاقات اخیر چه بوده است؟ گفت: آنها می دانند که این صحبت ها غیر قانونی است و به همین دلیل وقتی برای این مسائل نمی گذارند. من با دفتر وزیر ورزش صحبت کردم و آقای نیک بین گفت هر کسی که شک دارد، تماس بگیرد تا صحت و سقم ماجرا را جویا گردد. متاسفانه این مسائل از مجموعه فدراسیون انرژی زیادی می گیرد و این خوب نیست.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد نامه سازمان بازرسی به دستگاه قضایی به عینک ورساچه گفت: بازرسی ای که از فدراسیون شده، برایم جای سوال داشته است. فدراسیون از سال 90 تا 96 اظهارنامه اقتصادیاتی ارائه ننموده بود و نمی دانم چرا نهادی مثل بازرسی به این مسائل حساس نمی گردد. زمانی که من وارد فدراسیون شدم، هیچ حسابرسی کار را قبول نمی کرد، چون کار از روال خارج شده بود. در نهایت یک تیم کارشناسی تشکیل شد. سال اول را مشروط گرفتیم و سال 97 نیز مقبول بودیم. از روزی که سازمان بازرسی در فدراسیون مستقر شد، نهایت همکاری را داشتیم. بازرسی یک نهاد نظارتی است، نه اجرایی. ما هم بر این اساس به سوال و جواب های ارگان های نظارتی پاسخ دادیم و هیچ مسئله ای هم وجود نداشت. من همه توضیحات لازم را به قاضی دادم و اگر مسئله ای وجود داشت، قرار مجرمیت صادر می شد.

اینچه درگاهی ادامه داد: تخلفات اعلام شده از سوی سازمان بازرسی مسائل بزرگی نبودند. برای مثال ایراد گرفتند که چرا در سالن ژیمناستیک چاله ابر ایجاد نموده ایم یا اینکه چرا در یکی از سفرها در چند سال قبل یک فاکتور دستی به قیمت 1330 منات داشته ایم. در اردوی تیم ملی که در باکو بود، به جای هتل برای ملی پوشان آپارتمان گرفتیم و نفرات اعزامی برای تهیه صبحانه و خوراک حین تمرین، از یک سوپرمارکت خرید و فاکتور دستی دریافت نموده بودند. این کار را برای صرفه جویی در هزینه ها نموده بودیم و همه هزینه های این فاکتور نیز 3 میلیون تومان برای یک اردوی بیش از یک هفته ای بود.

وی گفت: بازرسی گفته بود که من در لیست نفرات اعزامی به مسابقات جهانی باکو نبودم و سفرم بدون مجوز بوده، اما در دادگاه سند اینکه نفر شماره 6 در لیست مجوز اعزام هستم را نشان دادم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکنش رئیس فدراسیون ژیمناستیک به شائبه تخلفات و ابهامات اقتصادی و سفرهای خارجی، تحت تاثیر فشارهای سیاسی حرف می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس فدراسیون ژیمناستیک به شائبه تخلفات و ابهامات اقتصادی و سفرهای خارجی، تحت تاثیر فشارهای سیاسی حرف می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید